ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نشست سه‌جانبه افغانستان، هندوستان و آمريکا در دهلی نو برگزار می‌شود

<p>وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد که دومين نشست مشترک اين کشور با آمريکا و هندوستان در دهلی نو برگزار می&zwnj;شود.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>همزمان پاکستان رقيب ديرينه هندوستان که طی سال&zwnj;های اخير روابط پرتنشی با آمريکا داشته است نسبت به افزايش روابط هندوستان با افغانستان ابراز نگرانی کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>جانان موسی زی، سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان روز يکشنبه ۲۹ بهمن&zwnj;ماه در يک نشست خبری در کابل گفت که اين نشست عليه هيچ کشور ديگری از جمله پاکستان نيست.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته وی، دولت افغانستان تاکنون &quot;مسئولانه&quot; عمل کرده است و به اين سياست ادامه خواهد داد اما هرگز اجازه نخواهد داد تهديد و يا خطری روابطش با کشورهای ديگر همسايه&zwnj;اش به ويژه پاکستان تيره سازد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>موسی زی اما خاطر نشان کرد که دولت افغانستان خواهان عمل متقابل کشورهای همسايه است و اميدوار است که اين کشورها اجازه ندهند تا از خاک و قلمروشان عليه امنيت، آرامش، ثبات و پيشرفت افغانستان سوء استفاده شود.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>به&zwnj;تازگی پاکستان از بريتانيا که ميزبان يک نشست سه&zwnj;جانبه با افغانستان بود خواسته است تا نقش هندوستان را در افغانستان محدود کند</p> </blockquote> <p>سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان در مورد روابط اين کشور با هندوستان و آمريکا گفت: &quot;افغانستان در راستای گسترش و تأمين هر چه بيشتر روابط و همکاری&zwnj;های خود در تمام ابعاد آن با هند تعهد کامل دارد و با ايالات متحده آمريکا نيز به&zwnj;عنوان بزرگ&zwnj;ترين متحد استراتژيک بين&zwnj;المللی&zwnj;اش، روابط و همکاری&zwnj;های گسترده&zwnj;ای دارد.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>جانان موسی زی گفت افغانستان اميدوار است همکاری&zwnj;های مشترک استراتژيک بين سه کشور بتوانند در راستای تأمين صلح، تقويت امنيت و پيشرفت اقتصادی در افغانستان و منطقه مؤثر باشد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته وی، اين نشست روز سه&zwnj;شنبه هفته جاری و در سطح معاونان وزارت امور خارجه برگزار می&zwnj;شود و محور اصلی آن مبارزه با تروريسم و همکاری&zwnj;های منطقه&zwnj;ای است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>افغانستان سال گذشته با هندوستان و آمريکا توافق&zwnj;نامه همکاری&zwnj;های بلندمدت استراتژيک امضا کرد توافق&zwnj;نامه&zwnj;هايی که نگرانی&zwnj;های پاکستان را در پی داشته است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به&zwnj;تازگی پاکستان از بريتانيا که ميزبان يک نشست سه&zwnj;جانبه با افغانستان بود خواسته است تا نقش هندوستان را در افغانستان محدود کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پاکستان از سوی آمريکا و دولت افغانستان متهم شده است که از شورشيان طالبان به&zwnj;خاطر ادامه جنگ در افغانستان حمايت می&zwnj;کند، اتهامی که پاکستان آن را رد کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد که دومين نشست مشترک اين کشور با آمريکا و هندوستان در دهلی نو برگزار می‌شود.

همزمان پاکستان رقيب ديرينه هندوستان که طی سال‌های اخير روابط پرتنشی با آمريکا داشته است نسبت به افزايش روابط هندوستان با افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

جانان موسی زی، سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان روز يکشنبه ۲۹ بهمن‌ماه در يک نشست خبری در کابل گفت که اين نشست عليه هيچ کشور ديگری از جمله پاکستان نيست.

به گفته وی، دولت افغانستان تاکنون "مسئولانه" عمل کرده است و به اين سياست ادامه خواهد داد اما هرگز اجازه نخواهد داد تهديد و يا خطری روابطش با کشورهای ديگر همسايه‌اش به ويژه پاکستان تيره سازد.

موسی زی اما خاطر نشان کرد که دولت افغانستان خواهان عمل متقابل کشورهای همسايه است و اميدوار است که اين کشورها اجازه ندهند تا از خاک و قلمروشان عليه امنيت، آرامش، ثبات و پيشرفت افغانستان سوء استفاده شود.

به‌تازگی پاکستان از بريتانيا که ميزبان يک نشست سه‌جانبه با افغانستان بود خواسته است تا نقش هندوستان را در افغانستان محدود کند

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان در مورد روابط اين کشور با هندوستان و آمريکا گفت: "افغانستان در راستای گسترش و تأمين هر چه بيشتر روابط و همکاری‌های خود در تمام ابعاد آن با هند تعهد کامل دارد و با ايالات متحده آمريکا نيز به‌عنوان بزرگ‌ترين متحد استراتژيک بين‌المللی‌اش، روابط و همکاری‌های گسترده‌ای دارد."

جانان موسی زی گفت افغانستان اميدوار است همکاری‌های مشترک استراتژيک بين سه کشور بتوانند در راستای تأمين صلح، تقويت امنيت و پيشرفت اقتصادی در افغانستان و منطقه مؤثر باشد.

به گفته وی، اين نشست روز سه‌شنبه هفته جاری و در سطح معاونان وزارت امور خارجه برگزار می‌شود و محور اصلی آن مبارزه با تروريسم و همکاری‌های منطقه‌ای است.

افغانستان سال گذشته با هندوستان و آمريکا توافق‌نامه همکاری‌های بلندمدت استراتژيک امضا کرد توافق‌نامه‌هايی که نگرانی‌های پاکستان را در پی داشته است.

به‌تازگی پاکستان از بريتانيا که ميزبان يک نشست سه‌جانبه با افغانستان بود خواسته است تا نقش هندوستان را در افغانستان محدود کند.

پاکستان از سوی آمريکا و دولت افغانستان متهم شده است که از شورشيان طالبان به‌خاطر ادامه جنگ در افغانستان حمايت می‌کند، اتهامی که پاکستان آن را رد کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.