ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دفاع اصول‌گرایان از ریاست جمهوری نظامیان

اصول‌گرایان بیش از هر زمانی دیگر برای سپردن مسند ریاست‌جمهوری به یک نظامی تفاهم دارند. عضو ارشد موتلفه می‌گوید: نظامیان تجلی دولت جهادی‌اند.

رایزنی‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده و اردوگاه جریان موسوم به «اصول‌گرایان» بیش از هر زمان دیگری برای سپردن سکان ریاست دولت به یک نظامی تفاهم دارد. عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفته تجلی دولت جهادی عمدتا در نیروهای نظامی است.

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه می‌گوید: نظامیان تجلی دولت جهادی‌اند.

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به خبرگزاری «برنا»، وابسته به وزارت ورزش و جوانان، گفته که هنوز هیچ جلسه جامع و کاملی در ارتباط با انتخابات ۱۴۰۰ از سوی جریانات اصولگرا تشکیل نشده است اما «احزاب در حال برنامه‌ریزی و گفت‌وگو هستند».

او به صورت آشکار از نامزدی و ریاست جمهوری نظامیان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دفاع کرده و گفته است:

«وقتی ما می‌گوییم یک دولت جهادی نیاز داریم تا حرکت جهشی در امور اجرایی کشور داشته باشیم که عقب ماندگی‌ها را جبران کند؛ این نیروهای جهادی عمدتاً مثلا تجلی‌اش در نیروهای نظامی هستند که ظرف این مدت هم خودشان را نشان داده‌اند و می‌توانند، بسیجی وار و جهادی وار کار را در اجرا پیش ببرند.»

ناصر ایمانی، یادداشت‌نویس روزنامه کیهان که خبرآنلاین او را «تحلیلگر سیاسی اصولگرا» نامید هم از حضور نظامیان در انتخابات ریاست جمهوری به شکل دیگری دفاع کرده و در پاسخ به پرسشی در باره احتمال نامزدی نظامیان گفته است:

«من نمی‌دانم منظور شما از نظامی چیست. اگر منظورتان افرادی است که قبلا سابقه نظامی داشتند و الان مدتها است که سابقه نظامی ندارند من اسم اینها را نظامی نمی‌گذارم، چون بسیاری از افرادی که در این کشور مسئولیت دارند یا در گذشته مسئولیتی داشته‌اند قبلا نظامی بوده اند».

سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت محمود احمدی‌نژاد اما تصمیم‌گیری جریان موسوم به «اصول‌گرایان» در باره نامزد مشترک در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را به «تصمیم قالیباف و رئیسی» گره زده و گفته است؛ «اصول‌گرایان منتظرند ببینید که آیاد روسای دو قوه قضاییه و مجریه یعنی قالیباف و رئیسی، قصد ورود به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را دارند یا خیر؟».

قالیباف و رئیسی هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ بودند که در نهایت به ائتلاف رسیدند اما رئیسی نتوانست بر روحانی غلبه کند. علی خامنه‌ای پس از شکست رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری او را به ریاست قوه قضاییه منصوب کرد. قالیباف نیز سرانجام سال گذشته به عنوان نماینده تهران به مجلس شورای اسلامی راه یافت و رئیس مجلس شد.

رسانه‌های خبری نزدیک به اصلاح‌طلبان و دولت سفرهای استانی و اظهارات «مردم‌گرایانه» ابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف را بخشی از فعالیت‌های انتخاباتی این دو عنوان می‌کنند.

انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. علی خامنه‌ای سال قبل گفته بود که باید یک دولت «جوان و حزب‌اللهی» شکل بگیرد.  

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    حکومت آخوندی وخامنه ای و اقشاراخوندها و آقازادها وچپاولگران شان با یک مورد بسیارتهدید کننده اعصاب شان که دچارتنش و می آزارد روبرو بوده اند وآن نشط کردن اطلاعات چپاول های نجومی شان به هرشکل وفرمی به بیرون ازحکومت و باخبرشدن مردم ازآنها بوده است که لاعلاجانه حکومت را برخلاف خواسته اش به محاکمه تعدادی ازآنها که فقط کارمندان ومشاوران وتجاربوده اند وادشته است ...مجلس یازدهم درحقیقت محل اطراق کردن چپاولگران نجومی است را برآن داشته که درصدد چسبناندن سوراخ اطلاهاتی افشاگرانه حکومت برایند که تنها با رئیس جمهورنظامی که یکی ازمهرهای اصیل حکومتی که آنهم ازخودشان هستند امکان پذیر است ...