ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فشار بر دو زندانی سياسی زن برای گرفتن اعتراف

<p>دو زن زندانی سياسی کُرد به نام&zwnj;های اوين مولود شيخو ۲۸ ساله تبعه&zwnj; سوريه و قديسه قادری ۲۵ ساله تبعه&zwnj; ترکيه که در زندان اروميه زندانی هستند، برای گرفتن اعترافات تلويزيونی و همکاری با وزارت اطلاعات تحت فشار قرار دارند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>تارنمای کمپين بين&zwnj;المللی حقوق بشر در ايران به&zwnj;نقل از يک منبع محلی مدافع حقوق بشر، نوشته است اين دو زن زندانی پيش از اين به اتهام همکاری با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) که در ترکيه فعاليت می&zwnj;کند، به هفت سال زندان قطعی محکوم شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به&zwnj;گفته اين منبع، اين دو زندانی سياسی در طول سال جاری به صورت مستمر از سوی بازجويان اداره&zwnj; اطلاعات به حفاظت زندان احضار شده و هر بار اقدام به بازجويی مجدد آن&zwnj;ها در رابطه با همکاری سابق آن&zwnj;ها با اين حزب کُردی می&zwnj;کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنين آن&zwnj;ها را تحت فشار قرار داده&zwnj;اند تا با وزارت اطلاعات برای شناسايی تشکيلات و هواداران پ.ک.ک در مناطق مرزی همکاری کنند که برخی مواقع اين بازجويی&zwnj;ها همراه با بی&zwnj;احترامی و تهديد به پرونده&zwnj;سازی مجدد همراه بوده است.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>آن&zwnj;ها را تحت فشار قرار داده&zwnj;اند تا با وزارت اطلاعات برای شناسايی تشکيلات و هواداران پ.ک.ک در مناطق مرزی همکاری کنند که برخی مواقع اين بازجويی&zwnj;ها همراه با بی&zwnj;احترامی و تهديد به پرونده&zwnj;سازی مجدد همراه بوده است</p> </blockquote> <p>اين فعال حقوق بشر گفته است، اوين مولود شيخو شهروند کُرد ساکن شهر عفرين کردستان سوريه در بهمن&zwnj;ماه سال ۸۷ در شهر اروميه توسط نيروهای اداره&zwnj; اطلاعات اين شهر بازداشت شده و به مدت نزديک به سه ماه در بازداشتگاه ستاد خبری اداره&zwnj; اطلاعات اروميه تحت بازجويی و &quot;شکنجه&zwnj; روحی و حتی ضرب و شتم&quot; قرار گرفته است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پس از اين مدت و انتقال او به بند نسوان زندان مرکزی اروميه دادگاه انقلاب شهر اروميه به اتهام همکاری با پ.ک.ک او را بدون حق داشتن وکيل به هفت سال زندان محکوم کرده است. اين حکم پس از اعتراض در دادگاه تجديدنظر استان آذربايجان غربی تأييد شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنين قديسه قادری ۲۵ ساله شهروند کُرد ساکن وان کردستان ترکيه نيز در بهار سال ۹۰ در شهر اروميه بازداشت شده و برای بيش از دو ماه در بازداشتگاه ستاد خبری اطلاعات نگهداری شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين منبع آگاه گفته است بازجويان اداره&zwnj; اطلاعات برای گرفتن اعتراف از قديسه قادری وی را تحت &quot;شکنجه&zwnj; روحی و فيزيکی&quot; قرار داده&zwnj;اند به&zwnj;طوری که پس از انتقال به زندان اروميه برای دو هفته او قادر به غذا خوردن و حرکت نبوده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>دادگاه انقلاب اروميه اين زندانی سياسی را نيز به اتهام همکاری با حزب کارگران کردستان به ۱۰ سال زندان محکوم کرد و پس از اعتراض اين حکم در دادگاه تجديدنظر استان به هفت سال زندان کاهش پيدا کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

دو زن زندانی سياسی کُرد به نام‌های اوين مولود شيخو ۲۸ ساله تبعه‌ سوريه و قديسه قادری ۲۵ ساله تبعه‌ ترکيه که در زندان اروميه زندانی هستند، برای گرفتن اعترافات تلويزيونی و همکاری با وزارت اطلاعات تحت فشار قرار دارند.

تارنمای کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران به‌نقل از يک منبع محلی مدافع حقوق بشر، نوشته است اين دو زن زندانی پيش از اين به اتهام همکاری با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) که در ترکيه فعاليت می‌کند، به هفت سال زندان قطعی محکوم شده‌اند.

به‌گفته اين منبع، اين دو زندانی سياسی در طول سال جاری به صورت مستمر از سوی بازجويان اداره‌ اطلاعات به حفاظت زندان احضار شده و هر بار اقدام به بازجويی مجدد آن‌ها در رابطه با همکاری سابق آن‌ها با اين حزب کُردی می‌کنند.

همچنين آن‌ها را تحت فشار قرار داده‌اند تا با وزارت اطلاعات برای شناسايی تشکيلات و هواداران پ.ک.ک در مناطق مرزی همکاری کنند که برخی مواقع اين بازجويی‌ها همراه با بی‌احترامی و تهديد به پرونده‌سازی مجدد همراه بوده است.

آن‌ها را تحت فشار قرار داده‌اند تا با وزارت اطلاعات برای شناسايی تشکيلات و هواداران پ.ک.ک در مناطق مرزی همکاری کنند که برخی مواقع اين بازجويی‌ها همراه با بی‌احترامی و تهديد به پرونده‌سازی مجدد همراه بوده است

اين فعال حقوق بشر گفته است، اوين مولود شيخو شهروند کُرد ساکن شهر عفرين کردستان سوريه در بهمن‌ماه سال ۸۷ در شهر اروميه توسط نيروهای اداره‌ اطلاعات اين شهر بازداشت شده و به مدت نزديک به سه ماه در بازداشتگاه ستاد خبری اداره‌ اطلاعات اروميه تحت بازجويی و "شکنجه‌ روحی و حتی ضرب و شتم" قرار گرفته است.

پس از اين مدت و انتقال او به بند نسوان زندان مرکزی اروميه دادگاه انقلاب شهر اروميه به اتهام همکاری با پ.ک.ک او را بدون حق داشتن وکيل به هفت سال زندان محکوم کرده است. اين حکم پس از اعتراض در دادگاه تجديدنظر استان آذربايجان غربی تأييد شد.

همچنين قديسه قادری ۲۵ ساله شهروند کُرد ساکن وان کردستان ترکيه نيز در بهار سال ۹۰ در شهر اروميه بازداشت شده و برای بيش از دو ماه در بازداشتگاه ستاد خبری اطلاعات نگهداری شده است.

اين منبع آگاه گفته است بازجويان اداره‌ اطلاعات برای گرفتن اعتراف از قديسه قادری وی را تحت "شکنجه‌ روحی و فيزيکی" قرار داده‌اند به‌طوری که پس از انتقال به زندان اروميه برای دو هفته او قادر به غذا خوردن و حرکت نبوده است.

دادگاه انقلاب اروميه اين زندانی سياسی را نيز به اتهام همکاری با حزب کارگران کردستان به ۱۰ سال زندان محکوم کرد و پس از اعتراض اين حکم در دادگاه تجديدنظر استان به هفت سال زندان کاهش پيدا کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    فقط می توانم بگویم اسلام دین زد کرامت و عدالت است اسلام سرطان خاورمیانه است

  • کاربر مهمان

    منابع خبری حقوق بشری از مرگ مشکوک يک دختر دانشجوی کُرد دانشگاه تهران خبر داده اند. به گزارش «دانشجونيوز» به نقل از تارنمای «کُردپا»، اواخر ماه گذشته، يکی از دانشجويان دانشگاه تهران به نام «سيران مجيدی”» فرزند اسعد به دلايل نامعلومی فوت شده است. اين دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد حسابداری، از اهالی شهرستان بوکان در استان آذربايجان‌غربی بوده است. جسد اين دانشجوی کُرد در روز يکم اسفندماه در يکی از سردخانه‌های پايتخت به خانواده‌ی مجيدی تحويل داده شد و روز بعد در شهر بوکان به خاک سپرده شد. تا لحظه‌ی انتشار اين خبر از علل مرگ اين دانشجوی دانشگاه تهران در روز بيست و نهم بهمن‌ماه و نيز تحقيقات پزشکی قانونی، گزارشی دقيق منتشر نشده است.!! چندی پيش نيز رسانه های خبری از مرگ مشکوک کرامت زارعيان جهرمی دانشجوی ۲۷ ساله در حمام خانه‌اش واقع در محله نظام‌آباد تهران خبر دادند. کرامت زارعيان دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی صدا و سيما از جمله بازداشت شدگان پس از وقايع انتخابات ۸۸ بود که پس از مدتی آزاد شده بود. وی در روز ظهر عاشورای سال ۱۳۹۱ ناپديد شد و در تاريخ ۹ آذر ماه ۱۳۹۱ توسط فرد ناشناسی خبر «اتفاقی بد» برای او به خانواده اش داده می شود و برادرش برای بررسی اتفاق و در واقع شناسايی جسد او به محل سکونتش در محله نظام آباد تهران می رود و با جسد وی در حمام خانه اش رو به رو می شود.

  • کاربر مهمان

    همه جا چوبه هاي دار آويزان و هر روز عده اي روزنامه نگار و وکيل و استاد و دانشجوو معلم وکارگر دستگير وبزندان فرستاده ميشوند.