ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه: نرخ گوشی حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد افزیش یافته است

دانش‌آموزان برای حضور مجازی در کلاس‌های درس و استفاده از سامانه شاد به تبلت و گوشی‌های تلفن همراه نیاز دارند. عرضه‌کنندگان با احتکار این کالاها سبب افزایش قیمت شده‌اند. گوشی تلفن همراه دست‌کم ۳۰ تا ۵۰ درصد گران‌تر شد.

دانش‌آموزان برای حضور مجازی در کلاس‌های درس و استفاده از سامانه شاد به تبلت و گوشی‌های تلفن همراه نیاز دارد. عرضه‌کنندگان با احتکار این کالاها سبب افزایش قیمت شده‌اند. گوشی تلفن همراه دست‌کم ۳۰ تا ۵۰ درصد گران‌تر شد.

پاساژ علاءالدین، مرکز فروش موبایل و کامپیوتر در تهران، در اعتصاب
پاساژ علاءالدین، مرکز فروش موبایل و کامپیوتر در تهران

افشار فروتن‌ لاریجانی، رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) اعلام کرد که از یک ماه قبل تاکنون نرخ گوشی تلفن‌‌ همراه حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد افزیش یافته است.

دانش‌آموزان به سبب همه‌گیری ویروس کرونا در سال تحصیلی جدید علاوه بر کتاب‌های درسی به تبلت و گوشی هم نیاز دارند. از طرف دیگر قیمت‌ها هم تابع نوسانات ارز است. قیمت دلار وارد کانال ۲۶ هزار تومان شده. رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن در ادامه مصاحبه با ایلنا گفت:

«قیمت‌ها شدیدا متاثر از نرخ ارز است، به همین دلیل متاسفانه در طول مدت اخیر نوسانات افزایشی ایجاد شد و شاهد روند صعودی قیمت‌های گوشی و تبلت بودیم. این شرایط مصادف با نیاز به تامین گوشی مورد نیاز دانش‌آموزان برای آموزش مجازی شد که این اتفاق نیز در بازار تاثیر گذاشت.»

احتکار و سودجویی عمده‌فروشان موبایل و تبلت نیز به افزایش قیمت‌ها دامن زده است:

«عرضه کننده عمده نیز به دنبال گران کردن گوشی، از عرضه سرباز زد و تمام این اتفاقات دست به دست داد و در بازار نابسامانی ایجاد کرد و قیمت افزایش پیدا کرد.»  

به گفته لاریجانی نمونه گوشی پر تقاضا و پرفروش برای دانش آموزان از ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان در دو هفته قبل به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید، نرخ تبلت نیز متاثر از نوسانات ارز افزایش یافته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.