ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سوئد و فرانسه هم مسمومیت ناوالنی با سم اعصاب را تأیید کردند

دولت فدرال آلمان از سوئد، فرانسه و چند کشور دیگر اروپایی خواسته است که یافته‌‌ها و مستندات دولت آلمان درباره علت مسمونیت الکسی ناوالنی را بررسی کنند. آزامایشگاه‌هایی در فرانسه و سوئد مسمومیت ناوالنی با سم اعصاب از نوع نوویچوک را تأیید کرده‌اند.

سوئد و فرانسه هم تأیید کردند که آلکسی ناوالنی، از مخالفان رئیس جمهوری روسیه با سم اعصاب از نوع نوویچوک مسموم شده است. این سم تنها در آزمایشگاه‌های دولتی قابل تولید است.

الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه

به گزارش خبرگزاری آلمان، اشتفان زایبرت، سخنگوی دولت فدرال آلمان دوشنبه ۱۴ سپتامبر /۲۴ شهریور اعلام کرد که دولت فدرال آلمان از سوئد، فرانسه و چند کشور دیگر اروپایی خواسته است که یافته‌‌ها و مستندات دولت آلمان درباره علت مسمونیت الکسی ناوالنی را بررسی کنند. بر همین اساس آزامایشگاه‌هایی در فرانسه و سوئد مسمومیت  ناوالنی با سم اعصاب از نوع نوویچوک را تأیید کرده‌اند.

ناوالنی ۳۰ مرداد / ۲۰ اوت در پرواز از مسکو به تامسک سیبری بدون هیچ‌گونه پیش‌زمینه‌ای بیمار شد، به بیمارستانی در اومسک انتقال یافت و به اغما فرورفت. نزدیکان و همکاران ناوالنی ادعا کردند که او در طی پرواز فقط یک لیوان چای نوشیده و احتمال دادند که چای مسموم بوده است. در بیمارستان مقامات بهداشتی اعلام کردند که آزمایش‌های لازم را انجام داده‌اند و هیچ نشانه‌ای از مسمومیت در بدن او نیافته‌اند و تنها در ادرار ناوالنی کافئین و الکل یافت شده است. این سیاستمدار ۴۴ ساله و رهبر مخالفان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه سپس به آلمان منتقل شد و از یکم شهریور / ۲۲ اوت در بیمارستان شاریته برلین تحت درمان قرار گرفت و همچنان در این شهر بستری است. حدود دو هفته قبل دولت فدرال آلمان بر اساس یافته‌‌های ارتش این کشور اعلام کرد که «شواهد غیرقابل تردید» نشان می‌دهند ناوالنی با سم اعصاب از نوع نوویچوک مسموم شده است.

دو سال قبل سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس را با یک ماده سمی در خاک بریتانیا از پای درآوردند. در آن زمان وزیر خارجه بریتانیا کرملین را به حمله شیمیایی در خاک بریتانیا متهم کرده بود و این موضوع به یک بحران دیپلماتیک بین بریتانیا و روسیه بدل شد.

اشتفان زایبرت، سخنگوی دولت فدرال آلمان همچنین اعلام کرد سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی نیز در جریان تحقیقات درباره علت مسمومیت الکسی ناوالنی قرار گرفته است. بر همین اساس سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی نمونه خون ناوالنی را به آزمایشگاه مرجعی برای تشخیص علت مسمومیت ارسال کرده است.

زایبرت یک بار دیگر از روسیه خواست که درباره علت مسمومیت ناوالنی روشنگری کند و خاطرنشان کرد که دولت آلمان با شرکای اروپایی خود در این پرونده از نزدیک همکاری می‌کند.  

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.