ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ، بر پایه گزارشی از پولیتیکو، ایران را تهدید به تلافی کرد

خانم لانا مارکس، بنابر ادعای «پولیتیکو» ممکن است هدف اقدامی تروریستی از طرف دولت ایران قرار گیرد. ترامپ بر مبنای این خبر، توئیت تهدیدآمیزی نوشته است.

ساعت ۱۱ شب دوشنبه ۲۴ شهریور/ ۱۴ سپتامبر  به وقت واشنگتن بود که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در توییتی ایران را درصورت توطئه علیه آمریکا تهدید به تلافی کرد و نوشت:

«بر اساس گزارش‌های رسانه‌ها، ایران ممکن است در حال برنامه‌ریزی برای ترور، یا حمله دیگری علیه ایالات متحده در تلافی کشتن رهبر تروریست سلیمانی باشد، که (کشتن او) به دلیل برنامه‌ریزی‌اش برای حملاتی در آینده، قتل سربازان آمریکایی  و مرگ و رنجی بود ...که طی سال‌ها مسبب آن بوده. هر حمله ای توسط ایران، به هر شکلی، علیه ایالات متحده  با حمله به ایران با شدت ۱۰۰۰ مرتبه بیشتر پاسخ داده می‌شود.»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

اشاره رییس جمهوری آمریکا به گزارش اخیر«پولیتیکو» بود که در آن ایران به توطئه برای  ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی متهم شده است.

پیش‌تر پولیتیکو در گزارشی  اختصاصی نوشته بود که دولت ایران ترور لانا مارکس، سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی را مد نظر دارد. به گزارش پولیتیکو این طرح به عنوان نوعی اقدام تلافی‌جویانه برای ترور قاسم سلیمانی- فرمانده سپاه پاسداران ایران- که ماه ژانویه توسط آمریکا صورت گرفت دنبال می‌شود.

گزارش پولیتیکو تا کنون توسط دیگر رسانه‌های خبری آمریکا به طور مستقل تایید نشده است. دولت ایران گزارش پولیتیکو را تکذیب کرد. سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز دوشنبه در بیانیه‌ای نوشت: «چنین ادعاهای بی‌پایه‌ای بخشی از کمپین اطلاعاتی دولت ترامپ علیه ایران است».

 دولت آفریقای جنوبی نیز گفته است که این مسئله را در دست بررسی دارد.  

یک سخنگوی وزارت خارجه آفریقای جنوبی گفت که این اتهام موجب تعجب پروتوریا شده است. در بیانیه وزارت خارجه آفریقای جنوبی آمده است: «در همکاری با تمام شرکای مربوطه در داخل و خارج، اطمینان حاصل می‌کنیم که هیچ آسیبی به سفیر آمریکا و دیگر دیپلمات‌ها نرسد.»

در این بیانیه توضیح بیشتری در مورد این اتهام داده نشده و تاکید شده به دلیل طبیعت نوع اتهام و تهدید امکان ارائه جزییات در مورد  تحقیقات وجود ندارد.

سفارت آمریکا
ساختمان سفارت آمریکا در آفریقای جنوبی- ژوئن ۲۰۱۰

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در گفت‌وگویی با شبکه خبری فاکس، در مورد این گزارش اظهار نظری نکرد و گفت که نمی تواند در مورد مسایل اطلاعاتی در این رابطه صحبت کند، اما گفت : «ما هرچه در توان‌مان است برای حفاظت از مقام‌های وزارت خارجه و همچنین سربازان مان، ملوانان، خلبانان و تفنگداران‌مان انجام می‌دهیم»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

لانا مارکس، سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی کیست؟

لانا مارکس، ۶۶ ساله ، یک طراح مد و کیف دستی لوکس از پالم بیچ فلوریدا است. خانم مارکس از دوستان رییس جمهوری آمریکا و عضو کلاب اختصاصی ترامپ «مارالاگو» در فلوریدا است. دونالد ترامپ سال ۲۰۱۸ خانم مارکس را به عنوان سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی، جایی که خانم مارکس درآن بدنیا آمده، منصوب کرد.

خانواده مارکس از خانواده‌های شناخته شده یهودی در پورت الیزابت بودند.

لانا مارکس، سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی و طراح مد و کیف در مراسم جایزه مد- نیویورک ۲۰۱۲

به گزارش پولیتیکو این تهدید که سفارت جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی متهم به دخالت در آن است، به اطلاع خانم مارکس رسیده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران و سفارت ایالات متحده آمریکا در آفریقای جنوبی هر دو در شهر پروتریا هستند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پرتوریا- آفریقای جنوبی
سفارت جمهوری اسلامی ایران در پرتوریا- آفریقای جنوبی

تنش و خصومت میان دو کشور سابقه‌ای نزدیک به ۴ دهه دارد که با اشغال سفارت آمریکا در تهران در سال ۱۳۵۸ و به گروگان‌گرفتن دیپلمات‌های آمریکایی به‌مدت ۴۴۴ روز آغاز شد. در دوره ریاست جمهوری ترامپ تنش میان دو کشور ادامه یافت و با خروج آمریکا از توافق اتمی (برجام)  و بازگشت و تمدید تحریم‌ها علیه ایران وارد مرحله جدیدی شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ستوده

    با سلام و درود فراون! از تمامی آزادگان عالم نه چندان آزاد می پرسم آیا کشتن یک سفیر درجه جهارم و پنجم آمریکا چه دردی از جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران دوا می کند که چنین خزعبلاتی را پولیتیکو و یا هر پولیتک دیگری علم می کنند؟ و به راستی چقدر احمقانه است که ایران وزن آرش خود را آنقدر پایین بیاورد که با یک سفیر (که چه عرض کنم یک طراح کیف و کفش) برابر کند؟؟؟؟؟ زهی خیال باطل! در مملکت چو غرش شیران گذشت و رفت این عوعو سگان شما نیز بگذرد ما آبروی فقر و قناعت نمی بریم