ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آتش‌سوزی وسیع در نزدیکی اردوگاه پناهندگی «واتی» در یونان

آتش‌سوزی جدید در یک اردوگاه پناهندگی در جزیره ساموس رخ داده است. مقامات یونان این آتش‌سوزی‌ها را عمدی می‌دانند و نسبت به آتش‌سوزی‌های مشابه دیگر هشدار داده‌اند.

در حالی‌که یک هفته بیشتر از آتش‌سوزی اردوگاه پناهندگان موریا در جزیره لسبوس یونان نگذشته، یک آتش‌سوزی دیگر در اطراف اردوگاه پناهندگان «واتی» واقع در جزیره ساموس رخ داد. این اردوگاه پیش از این نیز شاهد حوادثی از این دست بوده است.

اردوگاه پناهندگی «واتی» در جزیره ساموس یونان - عکس از shutterstock

سه‌شنبه شب ۲۵ شهریور / ۱۵ سپتامبر اردوگاه پناهندگی «واتی» در جزیره ساموس یونان دچار آتش‌سوزی شد. گیورگوس استانتزوس، شهردار شهر کوچک «واتی» اعلام کرد که این آتش‌سوزی در نزدیکی مرکز ثبت نام پناهجویان رخ داده است اما چادرهای پناهجویان آتش نگرفته است.

رسانه‌های یونانی نیز از وقوع آتش سوزی در نزدیکی اردوگاه پناهندگی «واتی» خبر داده‌اند. بر اساس این گزارش‌ها، آتش‌سوزی ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر بالاتر از اردوگاه پناهندگان رخ داده است.

در شبکه‌های اجتماعی ویدئوها و تصاویری منتشر شده‌اند که شعله‌های بلند آتش را در تاریکی شب نشان می‌دهند.

روزنامه «کاتی‌مرینی» یونان نوشته است این آتش‌سوزی در ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه به‌وقت محلی رخ داده است و دست‌کم ۲۰ مأمور آتش‌نشانی با چندین خودرو اطفای حریق به محل حادثه شتافته‌اند. به‌نوشته این روزنامه کمی پس از نیمه‌شب آتش مهار شد. با این حال نیروهای آتش‌نشانی به نظارت بر صحنه آتش‌سوزی ادامه می‌دهند. رسانه‌های محلی نوشته‌اند قسمت‌هایی از یک جنگل سوخته است.

شامگاه سه‌شنبه هفته گذشته، ۱۸ شهریور / ۸ سپتامبر نیز اردوگاه پناهندگی موریا در جزیره لسبوس یونان در آتش سوخت و حدود ۱۲ هزار پناهجو بی‌سرپناه شدند. دولت یونان گفته است پناهجویان این اردوگاه را به آتش کشیده‌اند تا مسئولان مجبور شوند آن‌ها را از این اردوگاه پرجمعیت خارج کنند. شش مظنون در ارتباط با این آتش‌سوزی دستگیر شدند.

پس از آن‌که تست کرونای دو پناهجو مثبت اعلام شد اردوگاه موریا نیز ناآرام شد و سپس در چندین مکان اردوگاه آتش‌سوزی رخ داد.

موریا بزرگترین اردوگاه پناهجویان در اروپا به‌‌شمار می‌رود و پنج سال پیش در اوج بحران پناهجویی ساخته شد. این اردوگاه سال‌هاست که بیش از حد ظرفیت خود پناهجو دارد. بر اساس آخرین گزارش‌های وزارت مهاجرت یونان، حدود ۱۲ هزار و ۶۰۰ پناهجو در آن‌جا زندگی می‌کردند در حالی‌که ظرفیت این اردوگاه تنها دو هزار و ۸۰۰ نفر بود.

در اردوگاه پناهندگی «واتی» در جزیره ساموس نیز شش هزار و ۸۰۰ پناهجو به‌سر می‌برند در حالی‌که  ظرفیت اصلی‌ آن ۶۵۰ پناهجو است.

روز سه‌شنبه تست کرونای دو پناهجو در اردوگاه «واتی» مثبت اعلام شد.

مقامات دولتی یونان پس از آتش‌سوزی اردوگاه موریا نسبت به وقوع آتش‌سوزی‌های مشابه در اردوگاه‌های پناهندگی دیگر در جزیره ساموس هشدار داده‌اند. در این جزیره اردوگاه‌های پناهندگی دیگری به نام‌های خیوس، لروس و کوس وجود دارند.

در ماه آوریل گذشته پس از وقوع دو آتش‌سوزی در اردوگاه «واتی» مسئولان امور پناهندگی یونان اعلام کردند که این اردوگاه را می‌بندند.

در آتش‌سوزی‌های قبلی ده‌ها چادر پناهجویان در آتش سوختند و به کانتینرهای مسکونی نیز آسیب‌های جدی وارد شد. پلیس یونان در این ارتباط ۲۲ پناهجو را بازداشت کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.