ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قرار بازداشت حمید نوری در سوئد بار دیگر تمدید شد

حمید نوری، متهم به دست داشتن در کشتار زندانیان سیاسی در ایران در دهه ۶۰ و سال ۶۷، روز چهارشنبه ۲۶ شهریور/ ۱۶ سپتامبر برای یازدهمین‌بار در دادگاهی در استکهلم سوئد مقابل قاضی قرار گرفت و حکم بازداشتش برای چهار هفته دیگر تمدید شد. او دست‌کم تا ۱۴ اکتبر/ ۲۳ مهر همچنان در بازداشت و انفرادی خواهد بود.

حمید نوری، متهم به دست داشتن در کشتار زندانیان سیاسی در ایران در دهه ۶۰ و سال ۶۷، روز چهارشنبه ۲۶ شهریور/ ۱۶ سپتامبر برای یازدهمین‌بار در دادگاهی در استکهلم سوئد مقابل قاضی قرار گرفت و حکم بازداشتش برای چهار هفته دیگر تمدید شد. او باید در انفرادی بماند و اجازه ندارد به جز وکیلش با فرد دیگری ملاقات کند.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

ایرج مصداقی، فعال حقوق بشر و از جان به ‌در بردگان اعدام‌های دسته‌جمعی مخالفان سیاسی در سال ۶۷ در ایران، با انتشار ویدئویی در حساب کاربری خود در توئیتر، از برگزاری یازدهمین جلسه دادگاه حمید نوری در سوئد که منجر به تمدید دوباره قرار بازداشت او شد خبر داد و اعلام کرد بر اساس رأی صادر شده، این متهم سیاسی تا ۱۴ اکتبر/ ۲۳ مهر ماه امسال همچنان در بازداشت باقی خواهد ماند.

حمید نوری (حمید عباسی) به عنوان دادیار قضایی سابق جمهوری اسلامی و از عاملان قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷ شناخته می‌شود. او در تاریخ ۹ نوامبر ۲۰۱۹/ ششم آبان ۹۸ به محض ورود به خاک سوئد در فرودگاه آرلاندای استکهلم بازداشت شد.

بر پایه اعلام مصداقی و طبق درخواست دادستان، این متهم همچون ماه‌های گذشته در سلول انفرادی و با محدودیت‌های ویژه نگه‌داری خواهد شد.

مصداقی همچنین در ویدئوی منتشر شده در توئیترش می‌گوید حمید نوری پیش از تمدید قرار بازداشتش در دادگاه، «قرآن ‌می‌خوانده» و با «خنده‌های هیستیریک» منافقین را به «عذابی الیم» بشارت می‌داده است:

«نوری در دادگاه آیه ۱۳۸ سوره نساء را خواند که بشارت عذابی الیم را به منافقین می‌دهد.»

بر اساس آنچه دادستانی سوئد اعلام کرده، اتهام حمید نوری «نقض قوانین بین‌المللی از طریق جنایت علیه بشریت و قتل» به دلیل شرکت در کشتار زندانیان سیاسی در سال ۶۷ در ایران است.

دادستانی سوئد همچنین در روزهای پس از بازداشت حمید نوری اعلام کرده بود پرونده این متهم از سوی «واحد مبارزه با جرایم بین‌المللی و سازمان یافته» این دادستانی در حال رسیدگی است.

زندانیان سیاسی سال‌های ۶۰ در ایران حمید نوری را به یاد می‌آورند و می‌گویند او با نام مستعار «عباسی»، دادیار زندان گوهردشت بوده است. ‎بر اساس شهادت برخی از این زندانیان از جمله ایرج مصداقی، او با ناصریان - نام مستعار محمد مقیسه که اکنون ریاست شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب را در دست دارد - کار می‌کرده است.

«همکاری در آزار، شکنجه و اعدام زندانیان سیاسی در تابستان۱۳۶۷ در زندان‌های اوین و گوهر دشت»، «جنایت علیه بشریت»، «شکنجه و مشارکت در جرم مستمر» و «عاملیت در ناپدید سازی قهری مخالفان سیاسی در ایران» از جمله اتهامات مطرح شده علیه حمید نوری است.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.