ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عوامل کارفرما به کارگران اعتصابی نیشکر هفت‌تپه حمله کردند

طی اعتصاب کارگران هفت‌تپه، کارفرما و عواملش و مسئولان استان با استفاده از روش‌های مختلف از جمله ایجاد شکاف قومی میان کارگران، تلاش کردند اتحاد و اعتصاب کارگران را درهم بشکنند.

به گزارش کانال مستقل کارگران نیشکر هفت‌تپه در تلگرام، چهارشنبه ۲۶ شهریور عوامل مدیریت این شرکت با سلاح سرد در درون شرکت به کارگران اعتصابی حمله کردند و با فحاشی به کارگران عرب آن‌ها را تحریک به درگیری کردند. حمایت سایر کارگران از همکاران عرب‌شان، مهاجمان را وادار به فرار کرد.

پنجاهمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه- عکس از آرشیو

کارگران نیشکر هفت‌تپه از ۲۶ خرداد در اعتراض به شرایط کاری خود و با درخواست بازگشت به کار کارگران اخراجی و خلع ید کارفرمای خصوصی، دست به اعتصاب زدند. آن‌ها خواستار بازگشت شرکت به دولت و نظارت کارگران بر آن هستند.

کارگران هنوز چند ماه حقوق معوقه دارند و کارگران اخراجی به سر کار بازنگشته‌اند. امید اسدبیگی، مدیرعامل شرکت که محاکمه او به اتهام اختلاس یک و نیم میلیارد دلاری در جریان است، هنوز به طور رسمی مدیرعامل شرکت است.

طی اعتصاب، کارفرما و عواملش و مسئولان استان با استفاده از روش‌های مختلف از جمله ایجاد شکاف قومی میان کارگران، تلاش کرده‌اند اتحاد و اعتصاب کارگران را درهم بشکنند.

امروز که ۹۴ روز از آغاز اعتصاب می‌گذرد، جمعی از کارگران فصلی موسوم به کارگران «غیرنیشکری هفت‌تپه» که اغلب عرب هستند، با خواست بازگشت به کار مقابل دفتر مدیریت شرکت تجمع کرده بودند که مورد حمله چند مهاجم قرار گرفتند. مهاجمان با شمشیر و چاقو به کارگران حمله کردند.

کارگران می‌گویند یکی از اشخاص مهاجم از اقوام رئیس دادگستری شوش است که او نیز متهم به حمایت از اسدبیگی، مدیرعامل شرکت است.

با این که هر سه قوه حکومت مدعی‌‌اند برای حل مشکل هفت‌تپه کوشش می‌کنند و تا کنون ده‌ها نشست برگزار شده، اما هیچ یک از خواست‌های کارگران هنوز تحقق نیافته است.

دیوان محاسبات مجلس هفته گذشته حکم به خلع ید از مالکان فعلی داد. نمایندگان مجلس می‌گویند در خواست خلع ید از اسدبیگی‌ها مصمم‌اند، اما دولت با این حکم مخالفت کرده و خواستار بررسی مساله در شورای داوری خصوصی‌سازی شده است.

حمله به کارگران اعتصابی در حالی صورت گرفت که کارگران به شدت به وقت‌کشی و وعده‌های بی‌عمل مسئولان معترض هستند. سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه روز دوشنبه ۲۴ شهریور در این باره بیانیه‌ای صادر کرد که در آن نتیجه‌گیری شده است:

«برای کارگران هفت‌تپه بعد از این همه سال‌های پر از فاجعه و بی‌حقوقی راهی به جز ادامه مبارزه نمانده است.
ادامه مبارزه، اعتراض، اعتصاب و ادامه جنگ، تا کارگران بتوانند خود با بهترین شرایط کاری، امنیت شغلی، تامین بودن معیشت، محیط زیست مناسب و محیط کار سالم را مدیریت و اداره کنند.
برای کارگران هفت تپه دیگر تحملی باقی نمانده است، کارگران مجبورند با نیروی جمعی و حضور فعال خود خواسته‌ها و مطالباتشان را پیگیری کنند. کارگران هفت تپه دلیلی برای به انتظار نشستن ندارند، جز ادامه مبارزه برای کسب حق و حقوق خود!»

دور تازه اعتراضات‌ کارگران نیشکر هفت تپه که از ۲۶ خرداد آغاز شد، خواسته‌های مشخصی دارند: پایان دادن به سیطره بخش خصوصی در کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.