ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل از آمادگی خود برای مذاکره با طالبان خبر داد

<p>سازمان ملل از واکنش انتقادآميز طالبان به گزارش اين سازمان در مورد نقش اين گروه در تلفات غيرنظاميان، استقبال کرده و خواستار مذاکره با اين گروه شده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>هفته پيش سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که در سال ۲۰۱۲، دو هزار و ۷۵۴ غيرنظامی در افغانستان کشته و چهار هزار و ۸۰۵ تن نيز زخمی شده&zwnj;اند که شورشيان (طالبان) مسئول ۸۱ درصد آن بوده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در اين گزارش اما گفته شده بود که برای نخستين بار طی شش سال گذشته شمار تلفات غيرنظاميان با کاهش ۱۲ درصدی مواجه بوده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>کم شدن تعداد حمله&zwnj;های انتحاری طالبان و درگيری&zwnj;های زمينی و همچنان محدود شدن عمليات هوايی از دلايل کاهش تلفات غيرنظاميان در سال ۲۰۱۲ خوانده شده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>هيئت معاونت سياسی سازمان ملل برای افغانستان تأکيد کرده است که اين اداره از پيشنهاد طالبان در راستای مسائل حقوق بشری استقبال می&zwnj;کند و اين کار را به نفع مردم افغانستان می&zwnj;داند</p> </blockquote> <p>اما طالبان در واکنش به اين گزارش، نامه&zwnj;ای سرگشاده منتشر کردند و با طرح پرسش&zwnj;هايی آن را جانبدارانه خوانده&zwnj;اند و گفته&zwnj;اند که برای تهيه اين گزارش با اين گروه تماس گرفته نشده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در همين راستا، هيئت معاونت سياسی سازمان ملل (يوناما) روز يکشنبه در اطلاعيه&zwnj;ای تأييد کرد که نامه طالبان را دريافت کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>يوناما گفته است که در گزارش تفصيلی اين سازمان به پرسش&zwnj;های طالبان پاسخ داده شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اما هيئت معاونت سياسی سازمان ملل برای افغانستان تأکيد کرده است که اين اداره از پيشنهاد طالبان در راستای مسائل حقوق بشری استقبال می&zwnj;کند و اين کار را به نفع مردم افغانستان می&zwnj;داند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

سازمان ملل از واکنش انتقادآميز طالبان به گزارش اين سازمان در مورد نقش اين گروه در تلفات غيرنظاميان، استقبال کرده و خواستار مذاکره با اين گروه شده است.

هفته پيش سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که در سال ۲۰۱۲، دو هزار و ۷۵۴ غيرنظامی در افغانستان کشته و چهار هزار و ۸۰۵ تن نيز زخمی شده‌اند که شورشيان (طالبان) مسئول ۸۱ درصد آن بوده‌اند.

در اين گزارش اما گفته شده بود که برای نخستين بار طی شش سال گذشته شمار تلفات غيرنظاميان با کاهش ۱۲ درصدی مواجه بوده است.

کم شدن تعداد حمله‌های انتحاری طالبان و درگيری‌های زمينی و همچنان محدود شدن عمليات هوايی از دلايل کاهش تلفات غيرنظاميان در سال ۲۰۱۲ خوانده شده بود.

هيئت معاونت سياسی سازمان ملل برای افغانستان تأکيد کرده است که اين اداره از پيشنهاد طالبان در راستای مسائل حقوق بشری استقبال می‌کند و اين کار را به نفع مردم افغانستان می‌داند

اما طالبان در واکنش به اين گزارش، نامه‌ای سرگشاده منتشر کردند و با طرح پرسش‌هايی آن را جانبدارانه خوانده‌اند و گفته‌اند که برای تهيه اين گزارش با اين گروه تماس گرفته نشده است.

در همين راستا، هيئت معاونت سياسی سازمان ملل (يوناما) روز يکشنبه در اطلاعيه‌ای تأييد کرد که نامه طالبان را دريافت کرده است.

يوناما گفته است که در گزارش تفصيلی اين سازمان به پرسش‌های طالبان پاسخ داده شده است.

اما هيئت معاونت سياسی سازمان ملل برای افغانستان تأکيد کرده است که اين اداره از پيشنهاد طالبان در راستای مسائل حقوق بشری استقبال می‌کند و اين کار را به نفع مردم افغانستان می‌داند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • haghighatgo

    بیچاره های تروریست ضد انسان بهشون ظلم شده ..یه چند میلیون دلاری علل الحساب بهشون بدید که مفت خورهای وحشی باهاش مواد منفجره بخرن و چند تا مدرسه باهاش منفجر کنن ...

  • کاربر مهمان ایران آزاد

    بهتر نیست در این سازمان ضد ملل را گل و لجن گرفت؟؟؟