ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرانسه: این ادعا که حزب‌الله مواد منفجره انبار کرده بی‌اساس است

یک مقام ارشد آمریکایی گفته بود حزب‌الله مواد منفجره در اروپا انبار کرده تا هر وقت «ارباب‌ها در تهران» دستور دهند، حمله تروریستی انجام دهد.

در پاسخ به ادعاهای یک مقام ارشد آمریکایی، وزیر خارجه فرانسه گفت هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد شاخه نظامی حزب‌الله مقادیری مواد شیمیایی منفجره را در فرانسه انبار کرده باشد.

حزب الله از سوی ایالات متحده و تعدادی از کشورهای اروپایی گروهی تروریستی قلمداد می‌شود/ عکس از آرشیو

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، وزیر خارجه فرانسه جمعه ۱۸ سپتامبر/ ۲۸ شهریور ادعاهای یک مقام ارشد آمریکایی را رد کرد و آنها را بی‌دلیل و مدرک دانست.

ناتان سیلز، هماهنگ‌کننده وزارت خارجه آمریکا در أمور مبارزه با تروریسم پنج‌شنبه ۱۷ سپتامبر/۲۷ شهریور گفته بود حزب‌الله از سال ۲۰۱۲ انبارهای مواد منفجره در اروپا دارد.

او ادعا کرده بود که گروه شیعی حزب‌الله به پشتیبانی ایران مواد شیمیایی شامل آمونیوم نیترات را از بلژیک تا فرانسه، یونان، ایتالیا، اسپانیا و سوئیس ذخیره می‌کند. سیلز بدون ارائه هیچ گونه مدرکی گفت که سلاح‌ها در مکان‌هایی انبار شده اند تا هر وقت که «ارباب‌های گروه در تهران ضروری ببینند، بتوانند حملات تروریستی انجام دهند.»

آمونیوم نیترات نوعی ماده شیمیایی صنعتی است که برای تولید کود کاربرد دارد اما همزمان می‌توان آن را برای تولید مواد منفجره پرکاربرد در حفاری و معدن‌سازی به کار برد.

این ماده منفجره اگر با دقت انبار نشود می‌تواند فجایعی به بار بیاورد، همانطور که در مورد بندر بیروت روی داد.

اگنس فون در مول سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در مورد ادعاهای سیلز گفت: «بنا به اطلاع ما، امروز هیچ مدرک ملموسی وجود ندارد که این اتهامات را در فرانسه تایید کند.»

خلاف ایالات متحده که گروه مسلح و قدرتمند حزب‌الله را از سال ۱۹۹۷ تروریستی قلمداد می‌کند، فرانسه نقش شاخه منتخب این گروه در سیاست لبنان را مشروع می‌داند.

فرانسه می‌خواهد تلاش‌ها برای بازسازی و اصلاح أمور اقتصادی در لبنان را رهبری کند. این کشور در بدترین بحران خود بعد از جنگ‌های داخلی ۱۹۷۵-۱۹۹۰ قرار دارد.

همپیمانان اروپایی فرانسه، آلمان و بریتانیا نیز حزب‌الله را گروهی تروریستی می‌دانند اما مقامات فرانسوی استدلال می‌کنند که کنار گذاشتن دیپلماسی با حزب‌الله موجب می‌شود که تلاش‌ها برای حل بحران لبنان با در بسته مواجه شوند.

سیلز گفته بود که مواد شیمیایی در جعبه‌های کمک‌های امدادی به اروپا قاچاق شده و احتمالاً در اسپانیا، یونان و ایتالیا انبار شده‌اند.

فوت در مول گفته است که هر اقدام غیرقانونی از سوی یک سازمان خارجی در خاک فرانسه با شدیدترین برخوردها و تحریم‌های این کشور مواجه خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    - ظاهرا تلویزیونهای لندن نشین ازجمله بی سی فارسی همچنان در پی نجات حکومت فاسد و باطل ولایت هستند ! ظاهرا فراموش کرده اند که هرسه روسای قوه حکومت ستم و فریب و فساد؛ سابقه طولانی در سرکوب و کشتار و چپاول دارند و بعد از چهل سال غارت و شعار مرگ بر... ؛ مملکت را ورشکسته و مردم را به اسارت وحقارت و روز سیاه کشانده اندو درحرکت معکوس کشوررا به یک قرن قبل بردند! حکومت مشروعه شیخ نوری ! .. - نوری زاده صاحب رادیو فردا در مخالفت با صلح اعراب و اسراییل ؛ و درپیروی سیاست حکومت ایران ؛در حمایت از حماس با عصبانیت مدتها صحبت کرد! چندی پیش وی حمله شدیدی علیه گروههای مخالف حکومت ملاها داشت ! - روحانی پینوکیو( عامل انگلیس که بدون دانستن یک کلمه انگلیسی ؛ مدرک دکترا از اسکاتلند گرفته!! ) هرروز از موفقیت دولتش میگوید ؟! گفت: نباید توقع مردم را بالا برد تا احساس نارضایتی کنند ولی احمدی نژادنوچه صادق آقا علنا گفت که دستور داده بودند مردم را گرسنه نگهدارید تا قیام نکنند!. این همان سیاست امپریالیستی بریتانیا از دوران صفویه میباشد که رهبران کشور بظاهر اسلامی و با ملاها یک کاسه شده بودند؛ همه جا مسجد و امامزاده ساختند تا مردم گرسنه را به عبادت کور کورانه و عزاداری بکشانند و خود در قصرهای مجلل زندگی کنند. ملایان درباری هروز چند جوان را در دیگ جوشان میانداختندتا مردم هوس قیام نکنند! و جوانان در هراس بودند کی نوبت آنها میشود! عین سخن نوید افکاری قهرمان که گفت : دنبال یک گردن میگردند تا طناب داررا بیاندازند!! همین صفویان بعلت عدم حمایت مردم ؛ با حمله چند صد نفره و حمایت مردم سقوط کرد.! تکرار تاریخ پس از ۵۰۰ سال!