ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استمرار اعتراضات زنان در مکزیک: این فصل بهار فمینیستی ماست

۱۴ سپتامبر ۲۰۲۰، فمینیست‌های مکزیکی پس از یک تظاهرات گسترده دفتر کمیسیون حقوق بشر را تصرف کردند تا رئیس جمهوری را مجبور به مقابله با موارد متعدد تجاوزهای جنسی و قتل زنان کنند.

۱۴ ستامبر ۲۰۲۰، فمینیست‌های مکزیکی پس از یک تظاهرات گسترده دفتر کمیسیون حقوق بشر را در پایتخت این کشور تصرف کردند تا رئیس جمهوری مکزیک، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور را مجبور به مقابله با موارد متعدد تجاوزهای جنسی و قتل زنان کنند. این تظاهرات یک روز پیش از جشن روز استقلال در ۱۵ سپتامبر در مقر کمیسیون حقوق بشر این کشور (CNDH) برگزار شد.

تظاهرات زنان مکزیکی در ۸ مارس ۲۰۲۰: ببخشید مزاحم شدیم، اما دارند ما را می‌کشند/ عکس از شاتراستاک

زیر پرچم‌هایی به رنگ بنفش، زنان با چوب‌های سیاه در بالکن‌های ساختمانی متعلق به قرن نوزدهم صف کشیدند - و پس از سخنرانی، خشم خود را از بحران خشونت علیه زنان در این کشور ابراز داشتند.

یک زن میانسال که خواهرزاده و خواهرش هر دو ناپدید شده‌اند، مدارک پرونده های متعلق به آنها را خرد کرد و از پنجره بیرون ریخت. او سپس خطاب به کمیسیون حقوق بشر فریاد کشید:

«این نهادها باید به جهنم بروند، زیرا به حقوق بشر احترام نمی‌گذارند.»

یسنیا زامودیو، فعال مدنی که دختر نوجوان او در یک جنایت زن‌کشی کشته شد، در این مراسم سخنرانی کرد. معترضان نقابداری که به ساختمان کمیسیون حقوق بشر حمله کردند، از دولت آندرس مانوئل لوپز اوبرادور خواسته‌اند برای جلوگیری از تجاوزهای بی رحمانه، قتل و ناپدید شدن اجباری اقدام قاطعی انجام دهد.

آنها می گویند تا آن زمان، این ساختمان به عنوان پناهگاهی برای زنان قربانی خشونت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

«این فصل بهار فمنیستی ماست»

اشغال ساختمان کمیسیون حقوق بشر، آخرین مورد از اقدامات جسورانه فعالانی است که می گویند دیگر تحمل موجی از خشونت جنسیتی را که سال گذشته منجر به کشته شدن ۳۸۲۵ زن شد ندارند.

در آگوست ۲۰۱۹، پس از انتشار اخباری درباره تجاوزهای جنسی توسط افسران پلیس در پایتخت، معترضان فمینیست ایستگاه پلیس و ترمینال اتوبوس در قلب مکزیکو سیتی را به آتش کشیدند. فعالان همچنین روی بنای یادبود فرشته استقلال، نقاشی‌های دیواری کشیدند.

در ماه مارس، قتل اینگرید اسکامیلا ، ۲۵ ساله به دست دوست پسرش - و انتشار متعاقب عکس‌های گرافیکی از جسد مثله شده او - باعث اعتصاب زنان و درخواست‌های جدید برای مقابله با مشکل زن کشی در این کشور شد.

پس از اشغال ساختمان کمیسیون حقوق بشر رئیس جمهوری مکزیک بار دیگر ادعاهایی مبنی بر داشتن برنامه سیاسی برای تامین مطالبات زنان را تکرار کرد.

آملو همچنین از اینکه معترضان پرتره های روسای جمهور تاریخ مکزیک را در ساختمان آسیب زده‌اند و تصویر رهبر انقلابی مکزیک، فرانسیسکو اول مادرو با رژ لب و خال کوبی پیشانی به رنگ بنفش خدشه‌دار شده، ابراز خشم کرد.

به نظر برخی از فعالان، بی عملی آملو با توجه به وعده‌های قبلی او به قربانیان نقض حقوق بشر ، ناامیدکننده بوده است. روز یکشنبه در خارج از کمیسیون، بستگان ناپدید شدن اجباری از ایالت گوئررو مستقیماً با رئیس جمهوری صحبت کردند.

در سراسر این کشور فعالان مدنی، کمیسیون های محلی حقوق بشر را در شهرهایی از جمله پوئبلا ، سن کریستوبال، ویلاهرموسا و تمپیکو اشغال کردند. اما در حالی که مقامات مکزیکو سیتی تأکید کردند که علیه اشغالگران از زور استفاده نخواهند کرد، فعالان مدنی با خشونت پلیس روبه‌رو شده‌اند. فعالان فمینیست مکزیک می‌گویند به رغم این خشونت‌ها، تا زمان تامین مطالباتشان به اعتراض ادامه خواهند داد،

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.