ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تأیید حکم مجموعاً ۳۶ سال زندان برای ارشیا نقوی و شهین خاکپور

از جمله اتهام‌های این دو فعال مدنی اقدام علیه امنیت ملی، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام بود. هر یک از آنها بر اساس قانون تجمیع مجازات باید ۱۰ سال حبس بگذرانند.

بنا به مدارک ارسال‌شده برای «زمانه»، دادگاه تجدیدنظر حکم مجموعاً ۳۶ سال زندان برای ارشیا نقوی انارکی و شهین خاکپور، دو فعال مدنی را تأیید کرده است. بر اساس این حکم، هر یک از آنها بر اساس قانون تجمیع مجازات باید ۱۰ سال حبس بگذرانند.

شهین خاکپور و ارشیا نقوی

شهین خاکپور، شهروند ساکن شیراز ۷ خرداد ۹۸ و هنگام بازدید از خانواده‌اش در کرمان بازداشت شد. ارشیا نقوی، شهروند ساکن بندرعباس نیز پیش از شهین خاکپور و در محل سکونت‌اش بازداشت و به کرمان منتقل شد.

احمد قربانی، رئیس شعبه یک دادگاه انقلاب کرمان ۸ مرداد ۱۳۹۹ هر یک از این دو فعال مدنی را به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل و اداره گروه‌های مخالف نظام» به ۱۰ سال حبس، به اتهام «عضویت در گروه‌های مخالف نظام» به ۵ سال حبس، به اتهام «توهین به آیت الله خمینی و رهبری» به ۲ سال حبس، و بالاخره به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال حبس محکوم کرد.

حکم شعبه ۷ دادگاه تجدیدنظر استان کرمان برای رسیدگی به پرونده ارشیا نقوی و شهین خاکپور که ۲۰ شهریورماه صادر شده است، هیچ تغییری در این حکم نداد.

وکیلان هر دو متهم خواهان تجدیدنظر در این حکم شده بودند و روند دادرسی را ناعادلانه توصیف کرده بودند. اما این دادگاه بدون حضور وکلا برگزار شد.

ندا نعمت‌الله‌زاده وکیل متهمان به دلیل فشارها و موانع از این پرونده انصراف داده بود.

وب‌سایت «حقوق بشر برای ایران» که پیش‌تر این خبر را منتشر کرده بود، از تهدید شدن نعمت‌الله‌زاده به دست اداره اطلاعات سپاه کرمان خبر داده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.