ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جان باختن نادر مختاری، از معترضان آبان ۹۸ در بازداشتگاه کهریزک

نادر مختاری، از بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸ در بازداشتگاه کهریزک (سروش ۱۱۱ فعلی) جان باخت. او تا چند ماه پس از بازداشت به علت ضربات باتوم مأموران امنیتی در کما بود.

نادر مختاری، یکی از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ در بازداشتگاه کهریزک (سروش ۱۱۱ فعلی) جان باخت. این زندانی سیاسی تا چند ماه پس از بازداشت، به علت ضربات باتوم مأموران امنیتی در کما بود و پس از به ‌هوش آمدن در اواخر اسفند سال گذشته، برخلاف نظر پزشکان متخصص به زندان منتقل شد.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

به ‌نوشته سایت کلمه و به‌ نقل از یک منبع آگاه، مأموران امنیتی با وجود وخامت حال این شهروند ۳۵ ساله اهل کرج، او را بدون رسیدگی پزشکی کافی در بازداشتگاه نگه داشته‌اند که این امر منجر به وخیم‌تر شدن حال این زندانی سیاسی شد و در نهایت جان باختن او شد.

گزارش منابع آگاه از وضعیت نادر مختاری حاکی از آن است که او روز شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ جان باخته و این در حالی‌ست که نه تنها جنازه او هنوز به خانواده‌اش تحویل داده نشده بلکه مأموران امنیتی خانواده او را به‌ شدت تحت فشار قرار داده‌اند و تهدیدشان می‌کنند.

بنا بر اعلام خانواده و نزدیکان مختاری، این زندانی سیاسی تا یک ‌ماه پس از بازداشت توسط مأموران امنیتی ناپدید شده بود که با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده، خانواده‌اش او را در حالی که در کما بوده است در بیمارستان شهدای شهر ری شناسایی و پیدا می‌کنند.

تاکنون هیچ‌یک از مقام‌های قضایی و امنیتی در ایران به جان باختن این زندانی سیاسی واکنشی نشان نداده‌اند.

در اواخر آبان‌ ماه ۹۸ و به دنبال افزایش سه برابری قیمت بنزین در ایران، شهروندان از روز ۲۴ آبان اقدام به برگزاری تجمعات اعتراضی در بیش از ۱۰۰ شهر در سراسر کشور کردند. طبق اعلام منابع حقوق بشری این تجمعات از همان ساعات اولیه تا روزهای بعد با سرکوب خشونت‌آمیز پلیس و نیروهای امنیتی مواجه شد که در جریان آن صدها نفر کشته، زخمی و بازداشت شدند.

در آخرین گزارش‌های منتشر شده درباره وضعیت بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸، سازمان عفو بین‌الملل روز دوم سپتامبر/ ۱۲ شهریور، با انتشار یک گزارش مفصل از به‌ کارگیری گسترده شکنجه و انجام دادرسی‌های ناعادلانه از سوی نهادهای امنیتی و مراجع قضایی ایران برای بازداشت شدگان این اعتراضات خبر داد و اعلام کرد بسیاری از بازداشت شدگان برای هفته‌ها یا حتی ماه‌ها هدف ناپدیدسازی قهری قرار گرفته‌اند.

عفو بین‌الملل همچنین در گزارش خود بر پایه مصاحبه‌ با دست‌کم ۶۰ نفر از قربانیان یا بستگان و نزدیکان قربانیان بازداشت‌های خودسرانه، ناپدیدسازی‌های قهری و شکنجه، اعلام کرده مأموران انتظامی، اطلاعاتی، امنیتی و مسئولان زندان‌ها، با همدستی قضات و دادستان‌ها، مرتکب «مجموعه‌ای تکان‌دهنده از موارد نقض حقوق بشر» در مورد بازداشت‌شدگان شده‌اند.

در حالی که بیش از ۹ ماه از اعتراضات آبان ۹۸ می‌گذرد، نه تنها خبری از پیگیری عاملان کشتار معترضان و سپردن آنها به دست عدالت نیست بلکه مقام‌های رسمی از کشتار و سرکوب معترضان حمایت کرده‌اند.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Reza

    اسیر کشی طبق این آیهء قرآن مجاز ست و این حیف نون ها به استناد سورهءانفال آیه ۶۷ دست به چنین جنایاتی میزنند: پیغمبر را (شایسته نیست) نرسیده است که اسیران را با گرفتن فدیه آزاد کند.خون ناپاکان ریخته شود .شما (صاحبان اسیران) استفاده از وجه فدیه آنان را میخواهید و خداوند سرای آخرت ! را برای،شما