ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی نیروهای مسلح: «افراد مجرب» از ایران برای «کمک فکری» به کشورهای منطقه می‌روند

ابوالفضل شکارچی دخالت نظامی ایران در منطقه، کمک تسلیحاتی به انصارالله یمن و فرستادن نیروهای افغانستانی به سوریه را تکذیب کرد و گفت: حضور مستشاری داریم.

ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح، دخالت نظامی ایران در کشورهای منطقه، کمک تسلیحاتی به انصارالله یمن و فرستادن نیروهای افغانستانی به سوریه را تکذیب کرد و گفت: «افراد مجرب» ما به سوریه، عراق، لبنان و یمن می‌روند و «کمک فکری» می‌کنند.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران سه‌شنبه اول مهر در یک برنامه تلویزیونی ادعای حضور «معنوی» و «مستشاری» ایران در کشورهای منطقه را تکرار کرد و گفت:

«برای اینکه بتوانیم تجربیاتمان را به مردم سوریه، عراق، لبنان و یمن منتقل کنیم، افراد مجرب ما به آنجا می‌روند و کمک فکری به آن‌ها می‌کنند».

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران در ادامه سخنانش به صورت تلویحی به تاثیر تحریم‌های اقتصادی بر فعالیت سپاه قدس (شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران) و تجهیز نیروهای شبه‌نظامی اشاره و ادعا کرد:

«هر کشوری که در مقابل اسرائیل و آمریکا صف آرایی کند، هرآنچه را بتوانیم به آن کمک کنیم. اما مشکلات اقتصادی کشور ما ایجاب نمی‌کند که چیزی را رایگان به کسی بدهیم، حتما چیزهایی را ممکن است از ما بخرند».

 او درباره کمک‌های تسلیحاتی ایران به انصارالله (حوثی‌ها) در یمن گفت:‌

«ما تجربه فناوری در حوزه دفاعی را به آنها منتقل کردیم و آن‌ها یاد گرفته‌اند و خودشان موشک و پهپاد و سلاح در یمن تولید کنند. اینگونه نیست که ما از ایران موشک در اختیار آنها قرار دهیم».

از زمان آغاز جنگ داخلی یمن شورای امنیت سازمان ملل در قطعنامه شماره ۲۲۱۶ خود ارسال هرگونه سلاح به حوثی‌ها را ممنوع کرد. گزارش‌های متعدد از جمله گزارش یک کمیته بررسی از سوی سازمان ملل اما می‌گویند ایران به این قطعنامه پایبند نبوده است. عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا نیز در سال‌های گذشته اعلام کرده بودند معتقدند موشک‌هایی که در اختیار شعیان یمن قرار دارد، متعلق به ایران است

ابوالفضل شکارچی به‌رغم وجود شواهد، اسناد و گزارش‌های متعدد درباره حضور لشگر‌های فاطمیون (نیروهای افغانستانی‌ وابسته به سپاه قدس) و زینبیون (شبه نظامیان پاکستانی وابسته به سپاه قدس) در سوریه، ادعا کرد:

«جمهوری اسلامی ایران کسی را مجبور نکرده است که مثلا از افغانستان به سوریه برود و بجنگند، دخالت نظامی زمانی است که ما لشکری و یا تیپی را به سوریه ببریم؛ که چنین چیزی را نداریم و حضور ما حضور مستشاری است».

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    خامنه ای و سپاه درحقیقت محض به بازوهای اختاپوس استعمارگران روسیه و چین درفتح خاورمیانه و منابع و معادن آن تبدیل شده اند...روسیه وچین تمامی جنگ افزارها وموشک ها و پهپادهایشان را تامین کرده و می کنند ..اصلا" موجودیت مردم و انچه برمردم می گذرد برایشان اهمیت نداشته وندارد...اتحادیه اروپا هم خوشحال که هرچه زودتر ازشر رقیبشان که امریکا باشد توسط خامنه ای و سپاه راحت شوند..

  • reza

    این پاسدار توضیح نمیده هزینهء این کمک ها!!؟ که ازجیب مردم تامین وپرداخت میشه سالیانه چقدره ؟؟ فقط بلدند برای تظاهر به نماز خوانی سیب زمینی داغ روی پیشونی بذارن ؛ داغِ تظاهر و ریاکاری!