ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مهدوی کنی برای دو سال ديگر رئيس مجلس خبرگان شد

<p>در سيزدهمين نشست رسمی مجلس خبرگان در دوره چهارم، آيت&zwnj;الله محمدرضا مهدوی کنی ۸۲ ساله بار ديگر رئيس مجلس خبرگان شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش منابع خبری ايران، امروز سه شنبه ۱۵ اسفندماه در انتخابات هيئت رئيسه مجلس خبرگان، مهدوی&zwnj;&zwnj;کنی با ۶۴ رأی از ۷۰ رأی شرکت&zwnj;کنندگان در نشست مجلس خبرگان برای دو سال ديگر به عنوان رئيس اين مجلس انتخاب شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آيت&zwnj;الله مهدوی کنی پيش از اين در روز ۱۷ اسفندماه سال ۱۳۸۹ با کنار کشيدن اکبر هاشمی رفسنجانی از نامزدی رياست مجلس خبرگان، با ۶۳ رأی موافق اين مقام را به&zwnj;دست آورد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در دوره پيشين طرفداران دولت و مخالفان هاشمی رفسنجانی تبليغات گسترده&zwnj;ای را عليه وی راه&zwnj; انداختند تا وی از رياست مجلس خبرگان کناره&zwnj;گيری کند. هاشمی رفسنجانی خود نيز گفت قصد ندارد به اين مسئوليت ادامه دهد.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>مهدوی کنی: بهتر است کسانی برای حضور در انتخابات رياست جمهوری کانديدا شوند که برنامه دارند چرا که ما دچار بحران و هجمه های خارجی هستيم و در حال حاضر رياست و مديريت در کشور ما خيلی آسان نيست</p> </blockquote> <p>بنا بر گزارش&zwnj;های منتشرشده، در نشست امروز مجلس خبرگان، آيت&zwnj;الله محمود هاشمی شاهرودی، رئيس پيشين قوه قضائيه ايران به عنوان نايب رئيس اول و آيت&zwnj;الله محمد يزدی که وی نيز پيش از آيت&zwnj;الله شاهرودی به&zwnj;مدت ۱۰ سال رئيس قوه قضائيه ايران بود، به&zwnj;عنوان نايب رئيس دوم انتخاب شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آيت&zwnj;الله مهدوی &zwnj;کنی در گشايش سيزدهمين نشست رسمی مجلس خبرگان در دوره چهارم طی سخنانی تحريم&zwnj;های کنونی عليه ايران را &quot;بدتر از دوران جنگ&quot; ايران و عراق دانست و در مورد کانديداهای انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوری در ايران گفت: &quot;بهتر است کسانی برای حضور در انتخابات رياست جمهوری کانديدا شوند که برنامه دارند چرا که ما دچار بحران و هجمه های خارجی هستيم و در حال حاضر رياست و مديريت در کشور ما خيلی آسان نيست و هر کسی رئيس&zwnj;جمهور شود قطعا با مشکلات زيادی روبه&zwnj;رو خواهد شد.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی افزود: &quot;با توجه به روشی که مورد عمل واقع شده است کار دشواری برای مديران بعدی متصور هستيم لذا بايد کسانی کانديدا شوند که هم برنامه و هم تيم دارند.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>انتخاب رهبر در ايران و نظارت بر کار وی، بر عهده مجلس خبرگان رهبری است. با این حال مخالفان می&zwnj;گویند که مجلس خبرگان رهبری به جای نظارت بر کار رهبر، تحت فرمان وی است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>رأی گيری برای انتخاب رئيس و اعضای هيئت رئيسه مجلس خبرگان هر دو سال يک بار برگزار می&zwnj;شود و طی آن رئيس و اعضای هيئت رئيسه اين مجلس با رأی اعضاء انتخاب می&zwnj;شوند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>محمدرضا مهدوی کنی، دبيرکل جامعه روحانيت مبارز و رئيس دانشگاه امام صادق است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی پس از انقلاب در ابتدا عضو شورای انقلاب بود و پس از آن به عنوان وزير کشور، در سه دولت فعاليت کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

در سيزدهمين نشست رسمی مجلس خبرگان در دوره چهارم، آيت‌الله محمدرضا مهدوی کنی ۸۲ ساله بار ديگر رئيس مجلس خبرگان شد.

به گزارش منابع خبری ايران، امروز سه شنبه ۱۵ اسفندماه در انتخابات هيئت رئيسه مجلس خبرگان، مهدوی‌‌کنی با ۶۴ رأی از ۷۰ رأی شرکت‌کنندگان در نشست مجلس خبرگان برای دو سال ديگر به عنوان رئيس اين مجلس انتخاب شد.

آيت‌الله مهدوی کنی پيش از اين در روز ۱۷ اسفندماه سال ۱۳۸۹ با کنار کشيدن اکبر هاشمی رفسنجانی از نامزدی رياست مجلس خبرگان، با ۶۳ رأی موافق اين مقام را به‌دست آورد.

در دوره پيشين طرفداران دولت و مخالفان هاشمی رفسنجانی تبليغات گسترده‌ای را عليه وی راه‌ انداختند تا وی از رياست مجلس خبرگان کناره‌گيری کند. هاشمی رفسنجانی خود نيز گفت قصد ندارد به اين مسئوليت ادامه دهد.

مهدوی کنی: بهتر است کسانی برای حضور در انتخابات رياست جمهوری کانديدا شوند که برنامه دارند چرا که ما دچار بحران و هجمه های خارجی هستيم و در حال حاضر رياست و مديريت در کشور ما خيلی آسان نيست

بنا بر گزارش‌های منتشرشده، در نشست امروز مجلس خبرگان، آيت‌الله محمود هاشمی شاهرودی، رئيس پيشين قوه قضائيه ايران به عنوان نايب رئيس اول و آيت‌الله محمد يزدی که وی نيز پيش از آيت‌الله شاهرودی به‌مدت ۱۰ سال رئيس قوه قضائيه ايران بود، به‌عنوان نايب رئيس دوم انتخاب شدند.

آيت‌الله مهدوی ‌کنی در گشايش سيزدهمين نشست رسمی مجلس خبرگان در دوره چهارم طی سخنانی تحريم‌های کنونی عليه ايران را "بدتر از دوران جنگ" ايران و عراق دانست و در مورد کانديداهای انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوری در ايران گفت: "بهتر است کسانی برای حضور در انتخابات رياست جمهوری کانديدا شوند که برنامه دارند چرا که ما دچار بحران و هجمه های خارجی هستيم و در حال حاضر رياست و مديريت در کشور ما خيلی آسان نيست و هر کسی رئيس‌جمهور شود قطعا با مشکلات زيادی روبه‌رو خواهد شد."

وی افزود: "با توجه به روشی که مورد عمل واقع شده است کار دشواری برای مديران بعدی متصور هستيم لذا بايد کسانی کانديدا شوند که هم برنامه و هم تيم دارند."

انتخاب رهبر در ايران و نظارت بر کار وی، بر عهده مجلس خبرگان رهبری است. با این حال مخالفان می‌گویند که مجلس خبرگان رهبری به جای نظارت بر کار رهبر، تحت فرمان وی است.

رأی گيری برای انتخاب رئيس و اعضای هيئت رئيسه مجلس خبرگان هر دو سال يک بار برگزار می‌شود و طی آن رئيس و اعضای هيئت رئيسه اين مجلس با رأی اعضاء انتخاب می‌شوند.

محمدرضا مهدوی کنی، دبيرکل جامعه روحانيت مبارز و رئيس دانشگاه امام صادق است.

وی پس از انقلاب در ابتدا عضو شورای انقلاب بود و پس از آن به عنوان وزير کشور، در سه دولت فعاليت کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.