ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بورس بازهم افت کرد؛ پیش فروش نفت به سال بعد موکول شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت طرح پیش‌فروش نفت به سال آینده موکول شده است. لغو ممنوعیت خرید سهام توسط بانک‌ها هم افت شاخص بورس را متوقف نکرد.

محدودیت شورای عالی بورس مبنی بر فروش سهام در همان روز خرید، مانند دیگر وعده‌های حمایتی دولت برای ثبات در بازار سرمایه کارساز نشد و شاخص بورس بار دیگر افت کرد. بانک‌ها از امروز دوباره اجازه یافتند سهام خرید و فروش کنند.

در بورس تهران روند نزولی شاخص کل ادامه دارد. عکس: تالار بورس تهران

شاخص بورس تهران در پایان معاملات ششم مهر با ۴۳ هزار واحد افت به رقم پایین‌تر از یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن همراه با شاخص کل ۴۷۳۶ واحد تنزل کرد و در رقم ۴۰۷ هزار و ۷۳۲ واحد ایستاد تا انتظار برای صعودی شدن و «اوج‌گیری» دوباره بورس طولانی‌تر شود.

شورای عالی بورس شنبه پنجم مهر به منظور حمایت از بازار و جلوگیری از تشکیل صف‌های فروش، فروش سهام در همان روز خرید را ممنوع اعلام کرد. 

امروز نیز مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران گفت که ممنوعیت سرمایه‌گذاری بانک‌ها در بورس از ششم مهر لغو شده است و بانک‌ها می‌توانند سهام بخرند و بفروشند.

لغو ممنوعیت خرید سهام از سوی بانک‌ها خلاف مصوبه مجلس و دولت مبنی بر خروج بانک‌ها از بنگاهداری است. شورای عالی بورس شهریور امسال پس از ریزش پیاپی شاخص در تالار تهران تصمیم گرفت این مصوبه را لغو کند.

همزمان با تداوم افت شاخص بورس محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه از اجرای طرح پیش‌فروش نفت در سال ۱۴۰۰ خبر داد. او بدون اینکه جزئیات بیشتری بیان کند گفت:

این موضوع  در شورای عالی هماهنگی اقتصادی نهایی شده است که سال آینده اجرایی خواهد شد.

پیش از این دولت وعده کرده بود که طرح پیش‌فروش نفت را در مرداد ماه امسال اجرا کند اما رئیس و شماری از نمایندگان مجلس این طرح را موجب افزایش بار مالی برای دولت بعدی دانستند و سرانجام نیز اجرای آن متوقف شد.

به گفته نوبخت قیمت هر بشکه نفت در این طرح ۴۰ دلار پیش‌بینی شده است و که بر اساس نرخ دلار در سامانه نیما «تسعیر خواهد شد».

نرخ دلار در بازار آزاد ایران در پایان معاملات امروز تا ۲۹ هزار تومان هم پیش رفت. نرخ یک یورو هم به نزدیکی ۳۴ هزار تومان رسید. نرخ دلار در صرافی ملی نیز امروز پس از دو مرتبه افزایش در رقم ۲۸ هزار و ۶۵۰ تومان برای فروش و ۲۸ هزار و ۵۵۰ تومان برای خرید ایستاد.

نرخ ارزهای خارجی در حالی افزایش پیدا کرد که به گزارش رسانه‌های داخلی، بورس ارز یا بازار غیرمتشکل ارزی از صبح امروز با عرضه حواله درهم امارات را به صورت آزمایشی آغاز کرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.