ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اولین مرگ یک پناهجو بر اثر کرونا در اردوگاه‌های پناهندگی یونان

در اردوگاه پناهندگی مالاکاسا واقع در نزدیکی آتن یک پناهجوی ۶۱ ساله افغان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست داد.

در یک اردوگاه پناهندگی در نزدیکی آتن پایتخت یونان، یک پناهجوی افغان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست داد.

چند تن از پناهجویان در یونان ـ مارس ۲۰۲۰ ـ عکس از shutterstock

براساس گزارش دولت یونان برای اولین بار یکی از پناهجویان ساکن اردوگاه‌های پناهندگی یونان به دلیل ابتلا به ویروس کوویدـ۱۹ درگذشت.

وزارت مهاجرت یونان اعلام کرد که این رویداد در اردوگاه پناهندگی مالاکاسا در نزدیکی آتن رخ داد. پناهجویی که جان خود را از دست داد ۶۱ سال سن داشت و افغان بود. او روز گذشته، یکشنبه ۶ مهر / ۲۷ سپتامبر در بیمارستانی در آتن درگذشت.

اردوگاه مالاکاسا و در نزدیکی آن اردوگاه‌های شیستو و الایوناس پیش از این به دلیل افزایش شمار مبتلایان به ویروس کوویدـ۱۹ در آغاز ماه سپتامبر گذشته در قرنطینه قرار گرفتند.

ویروس کرونا به‌تازگی در اردوگاه‌های پناهندگی یونان به شدت شیوع یافته است. فقط در یک اردوگاه موقت بحث برانگیز در جزیره لسبوس، تست کرونای بیش از ۲۴۰ پناهجو مثبت بوده است.

این اردوگاه موقت پس از تخریب اردوگاه پناهجویان موریا ساخته شد. اردوگاه موریا در اثر آتش‌سوزی از بین رفت. حدود ۱۲ هزار پناهجو قبلاً در آنجا زندگی می‌کردند. وقتی آن‌ها را به اردوگاه جدید منتقل کردند کردند، همه ساکنان از نظر ابتلا به ویروس کوویدـ۱۹ مورد آزمایش قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.