ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتصاب غذای پنج زندانی عرب محکوم به اعدام

<p>منابع حقوق بشری از اعتصاب غذای پنج زندانی سياسی عرب محکوم به اعدام در زندان اهواز خبر دادند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>تارنمای کمیته گزارشگران حقوق بشر امروز جمعه ۱۸ اسفندماه نوشت هاشم شعبانی&zwnj;نژاد، هادی راشدی، محمدعلی عموری&zwnj;نژاد، جابر و مختار آلبوشوکه، زندانیان عرب محکوم به اعدام و همچنين زندانی ديگری به نام رحمان عساکره که به ۲۰ سال حبس محکوم شده است، دست به اعتصاب غذا زده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بنا به اين گزارش، این زندانیان در اعتراض به شرایط خود از روز شنبه ۱۲ اسفند در زندان کارون اهواز دست به اعتصاب غذا زده و در پی آن اجازه تماس تلفنی آن&zwnj;ها با خانواده&zwnj;هایشان لغو شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>هاشم شعبانی&zwnj;نژاد، شاعر، وبلاگ&zwnj;نویس، دبیر ادبیات عرب و دانشجوی فوق لیسانس علوم سیاسی دانشگاه چمران اهواز، هادی راشدی، دبیر شیمی و فوق لیسانس شیمی کاربردی، محمدعلی عموری&zwnj;نژاد، فعال دانشجویی و عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان و وبلاگ&zwnj;نویس، به همراه دو برادر دیگر به نام&zwnj;های جابر و مختار آلبوشوکه در تاریخ ۱۷ تیرماه گذشته به اتهام &quot;محاربه با خدا و مفسد فی&zwnj;الارض و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و اقدام علیه امنیت ملی&quot; توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب اهواز به اعدام محکوم شدند و پس از آن این حکم بار ديگر به تأیید رسید.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>این زندانیان در اعتراض به شرایط خود از روز شنبه ۱۲ اسفند در زندان کارون اهواز دست به اعتصاب غذا زده و در پی آن اجازه تماس تلفنی آن&zwnj;ها با خانواده&zwnj;هایشان لغو شده است</p> </blockquote> <p>اين پنج زندانی همگی از اعضای فعال مؤسسه علمی -&nbsp; فرهنگی الحوار (بە معنای گفت&zwnj;وگو) بوده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>شيرين عبادی، برنده جايزه صلح نوبل و ٢٩ سازمان و نهاد ايرانی و خارجی مدافع حقوق بشر، چهارم بهمن&zwnj;ماه سال جاری با انتشار بيانيه مشترکی خواهان توقف حکم اعدام پنج زندانی عرب اهوازی شدند و از مجامع بين&zwnj;المللی و نهادهای حقوق بشر خواستند تا فورأ تمامی تلاش&zwnj;های خود را برای توقف اجرای حکم اعدام و نجات جان اين زندانيان به عمل آورند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به&zwnj;گفته نهادهای مدافع حقوق بشر اين پنج زندانی پس از اين&zwnj;که ماه&zwnj;ها در بازداشتگاه وزارت اطلاعات تحت شکنجه شديد بوده&zwnj;اند، به محاربه و انجام عمليات تروريستی متهم شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين در حالی است که تمامی آن&zwnj;ها، در جلسه دادگاه اعلام کرده&zwnj;اند اعترافاتی که از آنان اخذ شده تحت شکنجه بوده و به هيچ&zwnj;وجه صحت ندارد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در حال حاضر بيش از ۴۰ زندانی عقيدتی محکوم به اعدام در زندان&zwnj;های ايران به&zwnj;سر می&zwnj;برند. در ميان اين عده، چهار عرب ديگر که به اتهام محاربه و اتهام&zwnj;های مبهم ديگر محکوم شده&zwnj;اند، ۱۵ ـ ۲۰ کُرد و چند بلوچ، چند نفر متهم به ارتباط با گروه&zwnj;های مخالف در خارج و چند کارشناس اينترنتی و برنامه&zwnj;نويسی وجود دارند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

منابع حقوق بشری از اعتصاب غذای پنج زندانی سياسی عرب محکوم به اعدام در زندان اهواز خبر دادند.

تارنمای کمیته گزارشگران حقوق بشر امروز جمعه ۱۸ اسفندماه نوشت هاشم شعبانی‌نژاد، هادی راشدی، محمدعلی عموری‌نژاد، جابر و مختار آلبوشوکه، زندانیان عرب محکوم به اعدام و همچنين زندانی ديگری به نام رحمان عساکره که به ۲۰ سال حبس محکوم شده است، دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

بنا به اين گزارش، این زندانیان در اعتراض به شرایط خود از روز شنبه ۱۲ اسفند در زندان کارون اهواز دست به اعتصاب غذا زده و در پی آن اجازه تماس تلفنی آن‌ها با خانواده‌هایشان لغو شده است.

هاشم شعبانی‌نژاد، شاعر، وبلاگ‌نویس، دبیر ادبیات عرب و دانشجوی فوق لیسانس علوم سیاسی دانشگاه چمران اهواز، هادی راشدی، دبیر شیمی و فوق لیسانس شیمی کاربردی، محمدعلی عموری‌نژاد، فعال دانشجویی و عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان و وبلاگ‌نویس، به همراه دو برادر دیگر به نام‌های جابر و مختار آلبوشوکه در تاریخ ۱۷ تیرماه گذشته به اتهام "محاربه با خدا و مفسد فی‌الارض و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و اقدام علیه امنیت ملی" توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب اهواز به اعدام محکوم شدند و پس از آن این حکم بار ديگر به تأیید رسید.

این زندانیان در اعتراض به شرایط خود از روز شنبه ۱۲ اسفند در زندان کارون اهواز دست به اعتصاب غذا زده و در پی آن اجازه تماس تلفنی آن‌ها با خانواده‌هایشان لغو شده است

اين پنج زندانی همگی از اعضای فعال مؤسسه علمی -  فرهنگی الحوار (بە معنای گفت‌وگو) بوده‌اند.

شيرين عبادی، برنده جايزه صلح نوبل و ٢٩ سازمان و نهاد ايرانی و خارجی مدافع حقوق بشر، چهارم بهمن‌ماه سال جاری با انتشار بيانيه مشترکی خواهان توقف حکم اعدام پنج زندانی عرب اهوازی شدند و از مجامع بين‌المللی و نهادهای حقوق بشر خواستند تا فورأ تمامی تلاش‌های خود را برای توقف اجرای حکم اعدام و نجات جان اين زندانيان به عمل آورند.

به‌گفته نهادهای مدافع حقوق بشر اين پنج زندانی پس از اين‌که ماه‌ها در بازداشتگاه وزارت اطلاعات تحت شکنجه شديد بوده‌اند، به محاربه و انجام عمليات تروريستی متهم شدند.

اين در حالی است که تمامی آن‌ها، در جلسه دادگاه اعلام کرده‌اند اعترافاتی که از آنان اخذ شده تحت شکنجه بوده و به هيچ‌وجه صحت ندارد.

در حال حاضر بيش از ۴۰ زندانی عقيدتی محکوم به اعدام در زندان‌های ايران به‌سر می‌برند. در ميان اين عده، چهار عرب ديگر که به اتهام محاربه و اتهام‌های مبهم ديگر محکوم شده‌اند، ۱۵ ـ ۲۰ کُرد و چند بلوچ، چند نفر متهم به ارتباط با گروه‌های مخالف در خارج و چند کارشناس اينترنتی و برنامه‌نويسی وجود دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    نظام اسلامی قصد گم کردن تخم سنی ها را دارد.