ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

غلامحسین اسماعیلی درباره وضعیت پرونده زم: گمانه‌زنی‌هایی که اعلام می‌شود قابل اعتماد نیست

به ‌دنبال انتشار شایعه‌هایی درباره تأیید حکم اعدام روح‌الله زم، زندانی سیاسی و مدیر سایت خبری و کانال تلگرامی «آمدنیوز»، سخنگوی قوه قضاییه روز سه‌شنبه هشتم مهر گفت پرونده زم پرونده‌ای ویژه‌ است و پرونده‌ای نیست که مراجع رسمی سرانجام آن را اعلام نکنند.

به ‌دنبال انتشار شایعه‌هایی درباره تأیید حکم اعدام روح‌الله زم، زندانی سیاسی و مدیر سایت خبری و کانال تلگرامی «آمدنیوز»، سخنگوی قوه قضاییه روز سه‌شنبه هشتم مهر ماه در همین رابطه گفت پرونده زم پرونده‌ای ویژه‌ است و پرونده‌ای نیست که مراجع رسمی سرانجام آن را اعلام نکنند.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

غلامحسین اسماعیلی گفت:

«مطمئن باشید بعد از قطعیت دادنامه و وصول پرونده به دادسرا برای اجرای حکم، حتما از ناحیه مراجع رسمی اطلاع‌رسانی می‌شود اما گمانه‌زنی‌هایی که اعلام می‌شود قابل اعتماد نیست.»

احمد مرتضوی ‌مقدم، رئیس دیوان‌عالی هم پیش از این در حاشیه یک بازدید از محاکم قضایی در تکذیب انتشار خبر تأیید حکم اعدام روح‌الله زم به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته بود:

«در دادگاه رسیدگی به پرونده روح‌الله زم، برای وی حکم اعدام صادر شد اما رأی این پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع داده شد که در حال بررسی و اعلام نظر است.»

سخنگوی قوه قضاییه در تاریخ چهارم شهریور ماه از ارسال پرونده زم به دیوان عالی کشور خبر داده و گفته بود نسبت به رأی صادر شده [اعدام] فرجام‌خواهی شده و منتظر اعلام نظر آنها هستیم.

اسماعیلی اما در گفته‌های امروز خود درباره سرانجام این پرونده گفت:

«این پرونده‌ای نیست که به سرانجام برسد و مراجع رسمی سرانجام آن را اعلام نکنند. پرونده فرایندی دارد که باید طی شود و وقتی حکم قطعی برای اجرا ابلاغ شد، اطلاع‌رسانی انجام می شود.»

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی مرکز رسانه قوه قضاییه، ششمین و آخرین جلسه دادگاه زم در تاریخ ۲۰ خرداد ماه امسال برگزار شد.

او در این جلسه اتهامات «توهین به مأموران دولتی و تحریک مردم به اغتشاش»، «حمایت از محکومان امنیتی در ایران» و «نشر اکاذیب» را پذیرفت.

بر اساس قوانین جاری در ایران، گرچه حکم اعدام به هیچ ‌یک از عناوین اتهامی یاد شده تعلق نمی‌گیرد اما دادگاه ۱۳ مورد از عناوین ریز اتهامات را توأم با هم از مصادیق «افساد فی الارض» دانسته و بدین جهت حکم اعدام صادر کرده است: حکم روح‌الله زم اعلام شد: اعدام

پس از اعلام حکم اعدام روح‌الله زم برنامه «بدون تعارف» از بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دو صداوسیمای جمهوری اسلامی در شامگاه ۲۰ تیر در گفت‌وگو با روح‌الله زم در واقع اعترافات اجباری او را پخش کرد: پرونده زم؛ «پخش اعتراف اجباری، اعتراف حکومت به جرم شکنجه است»

زم در این گفت‌و‌گو که به نظر می‌رسید پیش از صدور حکم اعدام برای او ضبط شده بود، در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند چه حکمی برایش صادر می‌شود گفت:

«از همان روز اول گفتند اعدامی.»

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.