ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک‌صد کارگر کارخانه پویا بیکار شدند

<p>در پی تعطیلی کارخانه یخچال&zwnj;سازی ایران پویا، یک&zwnj;صد کارگر این کارخانه بیکار شدند.</p> <p dir="RTL"><!--break--></p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، سهراب قنبری،دبیر خانه کارگر غرب تهران امروز، شنبه نوزدهم اسفند ماه اعلام کرد که کارخانه یخچال&zwnj;سازی ایران پویا وابسته به بنیاد مستضعفان، سازنده انواع یخچال و پروفیل آلومینیومی به دلایلی که &quot;اعلام نشده&quot; است، امروز به طور رسمی تعطیل اعلام شد<span dir="LTR">.</span></p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">او می&zwnj;گوید که به تمام کارگران رسمی و قراردادی این کارخانه اعلام شده است که سرکار نیایند و از سوی مراجع قانونی پیگیر مطالبات خود باشند.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <blockquote> <p dir="RTL"><span style="font-family: arial; font-size: 13px; font-weight: bold;">جبار کوچکی&zwnj;نژاد، نماینده رشت در مجلس از اخراج کارگران در کارخانه&zwnj;های رشت اظهار نگرانی کرده است.این نماینده مجلس می&zwnj;گوید کارخانه&zwnj;های خاور و ایران پوپلین رشت در معرض تعطیلی کامل قرار دارند و &nbsp;کارگران کارخانه&zwnj;های چوکا و فولاد نیز در حال اخراج هستند</span></p> </blockquote> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <div> به گفته این فعال کارگری پیش از این در ۳۰ دی ماه سال جاری نیز مسئولان این کارخانه از ورود ۹۰ کارگر قراردادی به کارخانه ممانعت کرده و طی چند روز آنها را اخراج کردند.</div> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">از سوی دیگر جبار کوچکی&zwnj;نژاد، نماینده رشت در مجلس از اخراج کارگران در کارخانه&zwnj;های رشت اظهارنگرانی کرده است.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">این نماینده مجلس می&zwnj;گوید کارخانه&zwnj;های خاور و ایران پوپلین رشت در معرض تعطیلی کامل قرار دارند و &nbsp;کارگران کارخانه&zwnj;های چوکا و فولاد نیز در حال اخراج هستند.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">افزایش تعداد بیکاران و عدم توانایی حفظ ظرفیت قبلی اشتغال از جمله نگرانی&zwnj;هایی است که از سوی این نماینده مجلس مطرح شده است.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">این در حالی است که دولت محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئیس&zwnj;جمهور ایران در دو سال گذشته مدعی ایجاد میلیون&zwnj;ها فرصت شغلی شده است. دولت دهم گفته بود در سال ۸۹ یک میلیون و ۶۰۰ هزار فرصت جدید شغلی و در سال ۹۰ نیز به همین میزان شغل در کشور ایجاد شده است.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">جبار کوچکی&zwnj;نژاد ارائه ندادن آمار واقعی را موجب ایجاد نگرانی در مردم دانست و ادامه داد: &quot;همه استان&zwnj;ها از جمله گیلان در بخش صنعت با توجه به وجود مشکلات اقتصادی دارای معضلاتی هستند و اعتقاد دارم استانداران و فرمانداران یک مقدار آمارهای واقعی را به مردم بدهند،در غیر این صورت مردم بیشتر نگران می شوند&quot;<span dir="LTR">.</span></p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">در یک سال اخیر پس از اجرای طرح هدفمندسازی یارانه&zwnj;ها و اعمال تحریم&zwnj;های گسترده علیه ایران به&zwnj;خاطر برنامه هسته&zwnj;ای این کشور خبرهای بسیاری از تعطیلی واحدهای تولیدی و اخراج و عدم پرداخت حقوق کارگران منتشر شده است<span dir="LTR">.</span></p>

در پی تعطیلی کارخانه یخچال‌سازی ایران پویا، یک‌صد کارگر این کارخانه بیکار شدند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، سهراب قنبری،دبیر خانه کارگر غرب تهران امروز، شنبه نوزدهم اسفند ماه اعلام کرد که کارخانه یخچال‌سازی ایران پویا وابسته به بنیاد مستضعفان، سازنده انواع یخچال و پروفیل آلومینیومی به دلایلی که "اعلام نشده" است، امروز به طور رسمی تعطیل اعلام شد.

او می‌گوید که به تمام کارگران رسمی و قراردادی این کارخانه اعلام شده است که سرکار نیایند و از سوی مراجع قانونی پیگیر مطالبات خود باشند.

از سوی دیگر جبار کوچکی‌نژاد، نماینده رشت در مجلس از اخراج کارگران در کارخانه‌های رشت اظهارنگرانی کرده است.

این نماینده مجلس می‌گوید کارخانه‌های خاور و ایران پوپلین رشت در معرض تعطیلی کامل قرار دارند و  کارگران کارخانه‌های چوکا و فولاد نیز در حال اخراج هستند.

افزایش تعداد بیکاران و عدم توانایی حفظ ظرفیت قبلی اشتغال از جمله نگرانی‌هایی است که از سوی این نماینده مجلس مطرح شده است.

این در حالی است که دولت محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ایران در دو سال گذشته مدعی ایجاد میلیون‌ها فرصت شغلی شده است. دولت دهم گفته بود در سال ۸۹ یک میلیون و ۶۰۰ هزار فرصت جدید شغلی و در سال ۹۰ نیز به همین میزان شغل در کشور ایجاد شده است.

جبار کوچکی‌نژاد ارائه ندادن آمار واقعی را موجب ایجاد نگرانی در مردم دانست و ادامه داد: "همه استان‌ها از جمله گیلان در بخش صنعت با توجه به وجود مشکلات اقتصادی دارای معضلاتی هستند و اعتقاد دارم استانداران و فرمانداران یک مقدار آمارهای واقعی را به مردم بدهند،در غیر این صورت مردم بیشتر نگران می شوند".

در یک سال اخیر پس از اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها و اعمال تحریم‌های گسترده علیه ایران به‌خاطر برنامه هسته‌ای این کشور خبرهای بسیاری از تعطیلی واحدهای تولیدی و اخراج و عدم پرداخت حقوق کارگران منتشر شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    تحقق چشم انداز توسعه خامنه ائی