ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۹ کشته در دو حمله انتحاری در مرکز و جنوب افغانستان

<p>بر اثر دو حمله انتحاری در شهرهای کابل و خوست، ۱۹ تن که بیشتر آنان غیر نظامی هستند کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند<span dir="LTR">.</span></p> <!--break--> <div> &nbsp;</div> <p dir="RTL">حمله انتحاری کابل که &nbsp;روز شنبه، نهم مارس در نزدیک یکی از دروازه&zwnj;های ورودی وزارت دفاع صورت گرفت، یک مهاجم انتحاری سوار بر دوچرخه، بمبی را که به کمر بسته بود انفجار داد<span dir="LTR">. </span></p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">دفتر ریاست جمهوری افغانستان در اطلاعیه&zwnj;ای اعلام کرد که در این رویداد ۹ غیرنظامی که در حال عبور از محل بودند، کشته و ۱۴ تن دیگر زخمی شدند<span dir="LTR">. </span></p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">بر پایه این خبرنامه، در رویداد خوست نیز که در نزدیک یک پاسگاه پلیس در مرکز این شهر رخ داد، ۸ کودک و دو پلیس کشته و دو تن دیگر زخمی شدند<span dir="LTR">.</span></p> <blockquote> <p dir="RTL">طالبان در بیانیه&zwnj;ای مسئولیت این حمله&zwnj;ها را برعهده گرفته و آن را پیامی از سوی این گروه به چاک هیگل، وزیر دفاع امریکا خواندند که بعد از ظهر جمعه به کابل سفر کرد</p> </blockquote> <div> حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان در بیانیه&zwnj;ای این حمله&zwnj;های تروریستی را به شدت محکوم کرد و آن را اقدامی بر ضد دین و بشریت خواند<span dir="LTR">.</span></div> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">طالبان در بیانیه&zwnj;ای مسئولیت این حمله&zwnj;ها را برعهده گرفته و آن را پیامی از سوی این گروه به چاک هیگل، وزیر دفاع امریکا خواندند که بعد از ظهر جمعه به کابل سفر کرد<span dir="LTR">. </span></p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">حمله&zwnj;های انتحاری یکی از تاکتیک&zwnj;های مهم جنگی طالبان به شمار می&zwnj;رود. اما با وصف اینکه تا اکنون بیشتر جان باخته گان و زخمی شدگان آن غیر نظامیان بوده&zwnj;اند، از شمار آن کاسته نشده است<span dir="LTR">. </span></p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">دو هفته پیش طی چهار حمله زنجیره&zwnj;ای مهاجمان انتحاری طالبان در حمله زنجیره یی طالبان که طی یک روز و پی هم در شهرهای کابل، جلال آباد و مناطق بره کی، قلعه جمعه ولایت لوگر صورت گرفت، سه مامور امنیتی کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند<span dir="LTR">. </span></p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">این حمله&zwnj;ها از چهار مهاجم انتحاری عضو طالبان صورت گرفت که مجهز به اسلحه خودکار و بمب بودند<span dir="LTR">.</span></p> <p>&nbsp;</p>

بر اثر دو حمله انتحاری در شهرهای کابل و خوست، ۱۹ تن که بیشتر آنان غیر نظامی هستند کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند.

حمله انتحاری کابل که  روز شنبه، نهم مارس در نزدیک یکی از دروازه‌های ورودی وزارت دفاع صورت گرفت، یک مهاجم انتحاری سوار بر دوچرخه، بمبی را که به کمر بسته بود انفجار داد.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در این رویداد ۹ غیرنظامی که در حال عبور از محل بودند، کشته و ۱۴ تن دیگر زخمی شدند.

بر پایه این خبرنامه، در رویداد خوست نیز که در نزدیک یک پاسگاه پلیس در مرکز این شهر رخ داد، ۸ کودک و دو پلیس کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

طالبان در بیانیه‌ای مسئولیت این حمله‌ها را برعهده گرفته و آن را پیامی از سوی این گروه به چاک هیگل، وزیر دفاع امریکا خواندند که بعد از ظهر جمعه به کابل سفر کرد.

حمله‌های انتحاری یکی از تاکتیک‌های مهم جنگی طالبان به شمار می‌رود. اما با وصف اینکه تا اکنون بیشتر جان باخته گان و زخمی شدگان آن غیر نظامیان بوده‌اند، از شمار آن کاسته نشده است.

دو هفته پیش طی چهار حمله زنجیره‌ای مهاجمان انتحاری طالبان در حمله زنجیره یی طالبان که طی یک روز و پی هم در شهرهای کابل، جلال آباد و مناطق بره کی، قلعه جمعه ولایت لوگر صورت گرفت، سه مامور امنیتی کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.

این حمله‌ها از چهار مهاجم انتحاری عضو طالبان صورت گرفت که مجهز به اسلحه خودکار و بمب بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    با توجه به نوع و هدف این انفجار ها احتمالا کار "نیروی قدس" به پشتیبانی "وزارت اطلاعات ایران" بوده است.

  • haghighatgo

    اگر حکومت افغانستان هم یارانه برای افغانستان نشینان بریزه دیگه کسی دوست نداره انتهاری بشه و همگی در صلح و صفا و نعشگی دستاشون رو می کنن تو جیب همدیگه و ساندیس های حکومتی رو هم مزه مزه می کنن !! افغونی هوی محترم اهولی افغونستان ...از ایران نشین های دوست دار بیت رهبری و ساندیس مجانی خورها یاد بگیرند دیه...انتهاری بده دیه ...یارانه خوب دیه.. غیرت میده دیه....!!