ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قطع نرم‌افزارهای فیلترشکن، دلیل احتمالی اختلال در اینترنت

<p>رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس می&zwnj;گوید که اختلال&zwnj;های اخیر در شبکه اینترنت ایران به دلیل قطع <span dir="LTR">VPN</span>&zwnj;&zwnj;های &quot;غیرقانونی&quot; است.</p> <!--break--> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">به گزارش خبرگزاری مهر، رمضانعلی سبحانی&zwnj;فرد، رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس گفت: &quot;ظرف چند روز گذشته پورت&zwnj;های<span dir="LTR"> VPN </span>غیرقانونی در کشور مسدود شده و براساس اعلام قبلی مسئولان، از این پس تنها<span dir="LTR"> VPN </span>های قانونی و ثبت نام شده، قابلیت استفاده خواهند داشت.&quot;</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">او همچنین اعلام کرد که بررسی اختلال در دسترسی کاربران ایرانی به سایت&zwnj;های پربازدیدی همچون یاهو و گوگل در دستور کار کمیته ارتباطات مجلس قرار گرفته است.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">&nbsp;در روزهای اخیر گزارش&zwnj;های بسیاری مبنی بر کند شدن سرعت اینترنت در ایران و اختلال در دسترسی به برخی سایت&zwnj;های اینترنتی مخابره شده است. سبحانی فرد گفته است که دلایل بروز این مشکلات ظرف دو روز آینده اطلاع&zwnj;رسانی خواهد شد. به گفته وی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در این زمینه پاسخگو بوده و اطلاع&zwnj;رسانی لازم را برای بیش از ۳۵میلیون کاربر اینترنت ارائه دهد<span dir="LTR">.&nbsp;&nbsp;</span></p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <blockquote> <p dir="RTL">رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس: &quot;ظرف چند روز گذشته پورت&zwnj;های<span dir="LTR">&nbsp;VPN&nbsp;</span>غیرقانونی در کشور مسدود شده و براساس اعلام قبلی مسئولان، از این پس تنها<span dir="LTR">&nbsp;VPN&nbsp;</span>های قانونی و ثبت نام شده، قابلیت استفاده خواهند داشت&quot;</p> </blockquote> <p dir="RTL">این نخستین بار نیست که دسترسی به اینترنت در ایران با اختلال مواجه می&zwnj;شود. در مهرماه سال جاری دسترسی به پست الکترونیک جی میل به مدت یک هفته در ایران غیرممکن شده بود<span dir="LTR">.</span> در جريان اعتراضات پس از انتخابات بحث&zwnj;برانگيز رياست&zwnj;جمهوری نيز سرعت اينترنت در ايران &nbsp;بارها کاهش پيدا کرد<span dir="LTR">.</span></p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">بسیاری از سایت&zwnj;های اینترنتی در ایران فیلتر هستند و کاربران اینترنت با استفاده از فلیترشکن از این سایت&zwnj;ها استفاده می&zwnj;کنند.استفاده از نرم&zwnj;افزارهای <span dir="LTR">&nbsp;VPN</span> یکی از روش&zwnj;های کاربران ایرانی برای دسترسی به سایت&zwnj;های فیلتر شده هستند.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">در ايران &laquo;کميته تعيين مصاديق فيلترينگ&raquo; که رياست آن برعهده غلام&zwnj;حسين محسنی&zwnj;اژه&zwnj;ای، دادستان کل کشور است، درباره فيلتر کردن وب&zwnj;سايت&zwnj;ها تصميم&zwnj;گيری می&zwnj;کند<span dir="LTR">.</span></p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">&nbsp;کميته تعيين مصاديق فيلترينگ، تاکنون تعداد زيادی از سايت&zwnj;های خبری و شبکه&zwnj;های اجتماعی را در ايران فيلتر کرده است. سايت&zwnj;های راديو زمانه، بی&zwnj;بی&zwnj;سی، راديو فردا، دويچه وله، صدای آمريکا و همچنين شبکه&zwnj;های اجتماعی فيس&zwnj;بوک، توئيتر و بالاترين از جمله سايت&zwnj;هايی هستند که برخی از آن&zwnj;ها ماه&zwnj;ها پيش و برخی ديگر سال&zwnj;ها پيش در ايران فيلتر شده&zwnj;اند<span dir="LTR">.&nbsp;</span></p>

رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس می‌گوید که اختلال‌های اخیر در شبکه اینترنت ایران به دلیل قطع VPN‌‌های "غیرقانونی" است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رمضانعلی سبحانی‌فرد، رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس گفت: "ظرف چند روز گذشته پورت‌های VPN غیرقانونی در کشور مسدود شده و براساس اعلام قبلی مسئولان، از این پس تنها VPN های قانونی و ثبت نام شده، قابلیت استفاده خواهند داشت."

او همچنین اعلام کرد که بررسی اختلال در دسترسی کاربران ایرانی به سایت‌های پربازدیدی همچون یاهو و گوگل در دستور کار کمیته ارتباطات مجلس قرار گرفته است.

 در روزهای اخیر گزارش‌های بسیاری مبنی بر کند شدن سرعت اینترنت در ایران و اختلال در دسترسی به برخی سایت‌های اینترنتی مخابره شده است. سبحانی فرد گفته است که دلایل بروز این مشکلات ظرف دو روز آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد. به گفته وی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در این زمینه پاسخگو بوده و اطلاع‌رسانی لازم را برای بیش از ۳۵میلیون کاربر اینترنت ارائه دهد.  

این نخستین بار نیست که دسترسی به اینترنت در ایران با اختلال مواجه می‌شود. در مهرماه سال جاری دسترسی به پست الکترونیک جی میل به مدت یک هفته در ایران غیرممکن شده بود. در جريان اعتراضات پس از انتخابات بحث‌برانگيز رياست‌جمهوری نيز سرعت اينترنت در ايران  بارها کاهش پيدا کرد.

بسیاری از سایت‌های اینترنتی در ایران فیلتر هستند و کاربران اینترنت با استفاده از فلیترشکن از این سایت‌ها استفاده می‌کنند.استفاده از نرم‌افزارهای  VPN یکی از روش‌های کاربران ایرانی برای دسترسی به سایت‌های فیلتر شده هستند.

در ايران «کميته تعيين مصاديق فيلترينگ» که رياست آن برعهده غلام‌حسين محسنی‌اژه‌ای، دادستان کل کشور است، درباره فيلتر کردن وب‌سايت‌ها تصميم‌گيری می‌کند.

 کميته تعيين مصاديق فيلترينگ، تاکنون تعداد زيادی از سايت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی را در ايران فيلتر کرده است. سايت‌های راديو زمانه، بی‌بی‌سی، راديو فردا، دويچه وله، صدای آمريکا و همچنين شبکه‌های اجتماعی فيس‌بوک، توئيتر و بالاترين از جمله سايت‌هايی هستند که برخی از آن‌ها ماه‌ها پيش و برخی ديگر سال‌ها پيش در ايران فيلتر شده‌اند. 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    به نظر من فیلترینگ ایران نشان از این است که ایران پای خود را جای پای کره شمالی گذاشته و خامنه ائی عزم خود را برای تولید سلاح هسته ائی جزم کرده است.

  • کاربر مهمان

    به نظر من فیلترینگ ایران نشان از این است که ایران پای خود را جای پای کره شمالی گذاشته و خامنه ائی عزم خود را برای تولید سلاح هسته ائی جزم کرده است.

  • کاربر مهمان

    فیلترینگ اینترنت نشان از عدم اعتماد رهبر تقلبی ایران به ملت ولایت محور و همیشه در صحنه ایران است