ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سفر خانوادگی سفیران بریتانیا، سوئیس و دانمارک به یزد جنجال آفرید

محافظه‌کاران در یزد ‌گفته‌اند که سفیران سه کشور اروپایی با هدف فتنه‌سازی به این شهر سفر می‌کنند. نماینده وزارت خارجه پاسخ ‌داده انگیزه این سفر صرفاً گردشگری است.

نماینده وزارت خارجه در واکنش به انتقادها در خصوص سفر خانواده‌های سفیران بریتانیا، سوئیس و دانمارک به یزد گفت که انگیزه این سفر کاملاً گردشگری است و با اجازه مقامات انجام شده. ۹ تشکل دانشجویی یزد در بیانیه‌ای سفر سفیر بریتانیا برای بار دوم به یزد را مشکوک دانسته و علت آن را جویا شده بودند. یک نماینده یزد در مجلس نیز گفته بود که گرچه ظاهر گردشگری است، انگیزه فتنه‌سازی است.

نمایی از شهر یزد/ عکس از Sebastià Giralt/ منبع: flickr

سفر سیاحتی خانواده‌های سفیران بریتانیا، سوئیس و دانمارک به یزد با اعتراض‌ها و جنجال‌هایی همراه شد.

اعتراض برخی نیروهای محافظه‌کار با سفر سفیر بریتانیا به یزد به خاطر حضور او در جریان اعتراضات آبان‌ماه ۹۸ جلوی دانشگاه امیرکبیر است. راب مک ایر در حالی که مشغول عکس‌برداری از اعتراضات بود بازداشت و مدتی بعد آزاد شد.

روزنامه کیهان با دامن زدن به جنجال‌ها سفیر بریتانیا را «عنصر نامطلوب لندن در فتنه‌ها و اغتشاشات» و سفیر سوئیس را «حافظ منافع آمریکا» توصیف کرده و نوشت که سفیر دانمارک «قبل از این سفیر اسرائیل بوده است».

در روز پنج‌شنبه که مقرر شده بود سفیر بریتانیا وارد استان یزد شود، عده‌ای در فرودگاه شهید صدوقی یزد تجمع کردند.

همزمان ۹ تشکل دانشجویی یزد در نامه‌ای مراتب انزجار خود از سفر راب مک ایر به یزد برای دومین بار در سال جاری را اعلام کرده و تصریح کردند:

«مردم استان یزد به سفر برنامه‌ریزی‌شده برای ایشان از طرف وزارت کشور و وزارت خارجه خوش‌بین نیستند چراکه روباه پیر سابقه سیاهی را در کارنامه خود دارد.»

سید جلیل میرمحمدی، رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس:

«این سفر مطمئناً جدای بحث‌های گردشگری و توریستی مطرح خواهد بود، گرچه حسب ظاهر تمام مسائل را رعایت و اجازه گرفته باشند. انگلیسی‌ها در پی فتنه‌سازی هستند.»

او گفته است که حضور سفیر بریتانیا در یزد «جز خسران و زیان برای کشور و استان» ندارد.

امام‌جمعه موقت میبد نیز قصد راب مک ایر برای سفر به میبد را محکوم کرد و گفت:‌ «امید است مسئولین سیاسی و امنیتی این شهرستان و استان نسبت به لغو این سفر اقدام و اطلاع‌رسانی کنند.»

در پاسخ به این اعتراضات، حمیدرضا سالک، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در یزد این سفر را امری طبیعی دانست و گفت:

«سفیران کشورهای خارجی در ایام تعطیلات خواستار سفر به مناطق مختلف کشور هستند و این یک مسأله طبیعی به شمار می‌آید. سفر سفیر انگلیس و دانمارک به یزد نیز در این چارچوب بوده و به هیچ عنوان سفر رسمی نیست و به دعوت مقامی صورت نگرفته است.»

سالک افزود که سفیران قبل از انجام سفر خود از وزارت خارجه اجازه گرفته‌اند و هماهنگی‌های لازم با مسئولان استان انجام شده بود.

او دلیل سفر را گردشگرانه دانست و گفت: « با توجه به اینکه یزد در سال ۲۰۱۷ به عنوان شهر جهانی معرفی شده است سفیران و کارمندان سفارتخانه‌های خارجی تمایل دارند از این شهر بازدید کنند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • س. حیدری

    این که کسانی در جامعه دارای افکار و عقایدی ایتگونه پوچ و بی معنی باشند اصلا چیز عجیبی نیست مشکل اینه که این جماعت اینجا تعیین کننده سیاست ها هستند .

  • رادووان - کردستان

    این اراذل و اوباش غرب‌ستیز از نظر عقلی و ذهنی بسیار عقب‌مانده و بدبخت هستند و بوی تعفن افکار این جاهلین دنیا رو فرا گرفته. چه چیزی سخیف‌تر و ضایع‌تر و احمقانه‌تر از اینکه بریتانیا رو «روباه پیر» بنامند؟ :)) رسماً تبدیل شده‌اند به یک مشت دیوانهٔ متوهم. شهرهای ایران را به یک خرابه و زباله‌دان تبدیل کرده‌اند و در این زباله‌دان نشسته‌اند و اعتراض دارند که چرا دیگران به زباله‌دانی ما سفر میکنند؟ حتماً میخواهند چیزی از ما بدزدند. آخه بدبخت‌ها شهرهای ایران چی دارن که کسی بخواد از اونها جاسوسی کنه؟ هار تا شهر عقب‌مانده این حرفا رو نداره. تازه کدوم احمقی فکر میکنه غربی‌ها برای جاسوسی خودشون سفیران همراه زن و بچه پا میشن میرن جاسوسی یا تبلیغ اغتشاش مشکل ما در ایران این است که عقل به طور مطلق تعطیل شده. لعنت بر این حرامیان.

  • حقیقتگو

    بله بطور صاعقه وار وحی برای خانواده های سفیران بریتانیا، سوئیس و دانمارک ازآسمان نازل شد که برای گردشگری نه به ساحل دریای خزر گذری کنید بلکه به شهر یزد بروید؟ این دعوتی بود ازجانب میلیاردها و صاحبان کارخانه ها و سپاه برای سرمایه گذاری در کارخانه ها و صنایع و همچنین ورود کارخانه داران این کشورها به یزد زیراکه یزد معادن زیادی دارد و زمین های بکر ودست نخورده ...حالا برای سرپوش گذاشتن به این اهداف حکومتی وبه بیراهی کشاندن افکار عمومی لشکرهای حزب الله ها را مثلا" برعلیه شان را براه انداخته اند ...انگلیس درصدد پرداخت 400میلیون پوند از پولهای ازقبل پرداخته شده حکومت پهلوی برای تانک های چیفتن است ...که برحسب اینکه با ترامپ درگیرنشوند می خواهند دریزد درساخت وساز کارخانه و غیره سرمایه گذاری کنندکه بله ما پول نقد پرداخت نکردیم !!!!