ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فریبا عادلخواه به ‌طور موقت آزاد شد

سعید دهقان، وکیل فریبا عادلخواه خواستار آزادی بی‌قید و شرط موکل خود شده است.

فریبا عادلخواه، پژوهشگر دو تابعیتی ایرانی-فرانسوی به صورت موقت و با پابند الکترونیکی از زندان اوین آزاد شد.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

فریبا عادلخواه، زندانی دوتابعیتی ایرانی-فرانسوی شنبه ۱۲ مهر به صورت موقت از زندان اوین آزاد شد و با پابند الکترونیکی به مرخصی آمد. به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا) سعید دهقان، وکیل فریبا عادلخواه این خبر را تایید کرده و خواستار آزادی بی‌قید و شرط موکل خود شده است. دهقان به خبرگزاری اسوشیتدپرس نیز گفته هنوز تاریخ مشخصی برای بازگشت موکلش به زندان تعیین نشده و او امیدوار است آزادی موقت عادلخواه به آزادی کامل بدل شود.

این زندانی پیشتر در تاریخ ۲۷ شهریور از بند زنان زندان اوین به بازداشتگاه امنیتی وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ این زندان منتقل شده بود اما دلایل این انتقال مشخص نیست.

فریبا عادلخواه، پژوهشگر و انسان‌شناس موسسه مطالعات سیاسی پاریس (سیانس‌پو) در ۱۷ خرداد ۹۸، زمانی که برای انجام تحقیقات میدانی بنیاد پژوهشی خود در ارتباط با حوزه‌ علمیه، به ایران سفر کرده بود، توسط سازمان اطلاعاتی سپاه پاسداران در منزل شخصی خود در تهران بازداشت شد.

او در نهایت از اتهام جاسوسی تبرئه شد اما دادگاه انقلاب تهران این پژوهشگر را به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام» محاکمه و به شش سال حبس محکوم کرد.

پس از بازداشت فریبا عادلخواه، گابریل رولان مارشال، از اعضای بنیاد پژوهشی دانشگاه ساینس‌پو و شریک زندگی او برای دیدار با عادلخواه به ایران سفر کرد و او نیز به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» بازداشت شد.

مقامات جمهوری اسلامی اما رولان مارشال را در مقابل جلال روح‌الله‌نژاد، مهندس ایرانی که در فرانسه زندانی بود و احتمال استردادش به ایالات متحده وجود داشت، آزاد کردند. روح‌الله‌نژاد به دور زدن تحریم‌های آمریکا متهم بود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.