ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۳۸ درصد دانش‌آموزان در شبکه شاد عضو نیستند

بیش از یک سوم دانش‌آموزان در شبکه شاد عضو نیستند. سه میلیون و پانصد هزار نفر از آنان یا به اینترنت دسترسی ندارند یا ابزار هوشمند.

مسئول شبکه «شاد»، شبکه‌ای که وزارت آموزش و پرورش تمامی معلمان و دانش‌آموزان را به استفاده از آن برای آموزش از راه دور ملزم کرده است می‌گوید: ۶۲ درصد دانش‌آموزان ایران عضو این شبکه هستند. ۲۱ درصد دانش‌آموزان نیز امکان دسترسی به این شبکه را ندارند.

بیش از یک سوم دانش‌آموزان در شبکه شاد عضو نیستند. سه میلیون و پانصد هزار نفر از آنان یا به اینترنت دسترسی ندارند یا ابزار هوشمند.

حسن الحسینی، مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول شبکه شاد یکشنبه ۱۳ مهر درباره آمار دانش‌آموزان عضو شبکه آموزش از راه دور این وزارتخانه گفت: «۱۱ میلیون و ۴۰۸ هزار دانش‌آموز که احراز هویت شده‌اند در شبکه شاد عضوند». وزارت آموزش و پرورش پیشتر شمار دانش‌آموزان سال تحصیلی گذشته را ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر اعلام کرده بود.

الحسینی بدون اعلام آمار دانش‌آموزان سال تحصیلی جاری، گفت: ۶۲,۵۸ درصد دانش‌آموزان در شبکه شاد ثبت‌نام کرده‌اند. به گفته او ۲۰ درصد از ۱۱ میلیون و ۴۰۸ هزار دانش‌آموز عضو این شبکه هم با اینکه ثبت‌نام کرده‌اند، فعال نیستند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش شمار دانش‌آموزانی که امکان دسترسی به شبکه شاد ندارند را ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، یعنی ۲۱ درصد کل دانش‌آموزان اعلام کرد. دلیل محرومیت این گروه از دانش‌آموزان از این شبکه عدم دسترسی به اینترنت یا گوشی هوشمند است. به گفته الحسینی حدود ۳۰۰ هزار نفر از این دانش‌آموزان از «ابزار هوشمند قرضی» استفاده کرده‌اند.

پیش از این نیز مقام‌های دولتی گفته بودند که دانش‌‌آموزان سی درصد مناطق ایران امکان استفاده از سامانه شاد را ندارند.الزام دانش‌آموزان به استفاده از این شبکه هزینه خرید گوشی هوشمند و اینترنت را نیز به سبد هزینه خانوارهای کم درآمد افزوده است. دولت وعده کرده است که به معلمان و دانش‌آموزان برای استفاده از سامانه شاد اینترنت رایگان بدهد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.