ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بلاتکلیفی مسافران پروازهای ایران به ترکیه

ترکیه تمامی پروازها از ایران را تا چهارم آبان لغو کرده است. ایرلاین‌ها پول بلیط مسافران را بر نمی‌گردانند. آژانس‌های مسافرتی ناچارند اصل پول و جریمه لغو را به مشتریان پرداخت کنند.

ترکیه برای چهارمین بار پروازهای ایران به مقصد این کشور را لغو کرد. رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی می‌گوید: تکلیف برگشت پول مسافرانی که بلیط خریده بودند مشخص نیست.

فرودگاه بین المللی خمینی تهران

قرار بود پروازهای ایران به مقصد ترکیه از سر گرفته شود. ترکیه اما به دلیل آنچه که کنترل کرونا اعلام کرده، تصمیم گرفته است پروازهای تهران به استانبول را تا چهارم آبان لغو کند. این تصمیم یک طرفه مسافران ایرانی که برای سفر به ترکیه بلیط خریده بودند را سرگردان کرده است.

حرمت‌الله رفیعی، رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی گفته است نمی‌تواند عدد مشخصی بابت خسارت‌های ناشی از لغو پروازها به ترکیه اعلام کند اما طبق اسناد موجود، از ابتدای کرونا تا کنون هنوز ۱۰۰ میلیارد تومان از بابت کنسلی بلیط‌ها و پروازها نزد شرکت‌های هواپیمای داخلی و خارجی باقی مانده که با توجه به حجم سفر در این مسیر، بیشتر این مبلغ متعلق به پروازهای ترکیه است.

مسافرانی که پروازشان به ترکیه لغو شده نمی‌توانند پول‌شان را از شرکت‌های هواپیمایی یا ایرلاین‌ها پس بگیرند. به گفته رفیعی این وضعیت موجب زیان آژانس‌های مسافرتی شده است:

«وقتی پروازی لغو می‌شود مردم برای پس گرفتن پول به آژانس مسافرتی مراجعه می‌کنند، اگر آژانس پول مسافر را ندهد، به دادگاه مراجعه می‌کنند، آژانس مسافرتی محکوم می‌شود که پول را پس بدهد، بعضا با جریمه.»

آژانس‌های گردشگری اما به گفته رفیعی حتی پس از اعلام لغو پروازها هم برای تورهای گردشگری در ترکیه ثبت‌نام کردند و بلیط فروختند.

ترکیه یکی از مقصدهای پرتردد برای ایران به شمار می‌رود. براساس گزارش نهادهای دولتی، در سال ۲۰۱۹ بیش از ۵ میلیون ایرانی به ترکیه سفر کردند. اردیبهشت امسال اما رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه گفت: سفر ایرانی‌ها به ترکیه بیش از ۹۹ درصد کاهش یافته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • badralsadat madani

    امان از دست این آژانس های مسافرتی من در مورد امریکا میگم که حتی با علم به کنسل بودن پرواز به شما بلیت میفروشند و بعد باید یک جفت کفش آهنی یا اعصاب آهنی تهیه کنی و دنبال پولت بدوی متاسفانه در مورد من کردیت کارتی که باهاهش بلیط خریدم زورش به آژانس نمیرسه بنده ضعیف را تحت فشار گذاشته خدا الهی یک جو انصاف به این شرکت ها بده و به بانک ها هم