ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان جهانی بهداشت: آلودگی ۱۰ درصدِ جمعیت جهان به کرونا

ابتلای قطعی ۳۵ میلیون نفر به بیماری کووید-۱۹ شناسایی شده اما تعداد مبتلایان بسیار بیشتر است. قرار است کارشناسان تحقیقات میدانی خود را آغاز کنند.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد تاکنون احتمالا صدها میلیون نفر از جمعیت جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند. بر اساس آمارهای رسمی از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در جهان ابتلای قطعی ۳۵ میلیون نفر به بیماری کووید-۱۹ شناسایی شده و به ثبت رسیده است.

سازمان بهداشت جهانی در ژنو

مایکل رایان، مدیر برنامه‌های اضطراری سازمان جهانی بهداشت در سخنانی که در اجلاس سران سازمان جهانی بهداشت ایراد کرد با اعلام این خبر گفت:

«بر اساس خوشبینانه‌ترین برآوردهای ما احتمالا حدود ۱۰ درصد از جمعیت کره زمین به ویروس کرونا آلوده شده‌اند. »

رایان در ادامه سخنانش در این اجلاس گفت:

«تعداد کسانی که به ویروس آلوده شده‌اند بر اساس کشورها متفاوت است و حتی از شهری به شهری دیگر و از روستایی به روستای دیگر نیز تفاوت دارد. اما آنچه که اهمیت دارد این است که اکثر جمعیت جهان در خطر [ابتلا و آلودگی به ویروس] است.»

به گفته مدیر برنامه‌های اضطراری سازمان جهانی بهداشت تعداد جان‌باختگان کووید-۱۹ در کشورهای اروپایی، در جنوب آسیا و در شرق مدیترانه رو به افزایش است و در همان حال وضع همه‌گیری در آفریقا و در غرب اقیانوس آرام «در حال حاضر بیشتر مثبت» است.

رایان اعلام کرد که همه‌گیری ویروس کرونا در جهان وارد مرحله تاره‌ای شده و به یک معنا «تحول» یافته اما همزمان کشورهای جهان امکانات بیشتری برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا و نجات جان مبتلایان به کووید-۱۹ در اختیار دارند. مدیر برنامه‌های اضطراری سازمان جهانی بهداشت گفت:

«آینده به تصمیماتی بستگی دارد که ما با هم درباره تکامل ابزارها و داروها و نحوه توزیع آن‌ها اخذ می‌کنیم.»

بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکیز آمریکا تاکنون در سراسر جهان بیش از ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و بیش از یک میلیون نفر نیز جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

تحقیقات میدانی کارشناسان

در اجلاس سران سازمان جهانی بهداشت نماینده آمریکا این بار چین را به دلیل پنهانکاری درباره منشأ همه‌‌گیری ویروس کرونا در زمستان سال گذشته در ووهان محکوم نکرد. با این حال زانگ یانگ، نماینده چین طی سخنانی گفت:

«چین همواره شفاف و مسئولانه عمل کرده و از وظایف خود در قبال سایر کشورهای جهان نیز آکاه بوده است. »

نماینده چین در ادامه سخنانش گفت پکن در همه سطوح ارتباط تنگاتنگی با نهادهای بهداشتی سازمان ملل متحد دارد.

سازمان جهانی بهداشت و سایر کارشناسان به این نتیجه دست یافته‌اند که ویروس کرونا در شهر ووهان چین نخستین بار از طریق حیوانات وارد بدن انسان شده است.

مایکل رایان، مدیر برنامه‌های اضطراری سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد سازمان جهانی بهداشت فهرستی از کارشناسان را که در تحقیقات میدانی درباره ویروس کرونا مشارکت دارند ارائه داده اما درباره جزئیات این فهرست سکوت کرد.

برت گرویر، معاون وزیر بهداشت آمریکا در طی سخنانی از سازمان جهانی بهداشت خواست اطلاعات میدانی روزآمد درباره همه‌گیری ویروس کرونا را در اختیار همه ۱۹۴ عضو این سازمان قرار دهد.

نماینده آلمان در سازمان جهانی بهداشت که به نمایندگی از طرف سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا سخن می‌گفت خواهان آغاز هرجه سریع‌تر تحقیقات میدانی کارشناسان سازمان جهانی بهداشت شد. نماینده استرالیا از این درخواست حمایت کرد.

نماینده روسیه خواهان بررسی حقوقی پیامدهای مالی خروج آمریکا از سازمان جهانی بهداشت شد.

ایالات متحده آمریکا پس از ۷۳ سال در تابستان سال جاری رسماً اسناد لازم برای خروج از سازمان جهانی بهداشت را  به سازمان ملل ارسال کرده است.خروج آمریکا از سازمان جهانی بهداشت ممکن است مقابله با همه‌گیری جهانی ویروس کرونا را تحت تأثیر قرار دهد. ایالات متحده که ۱۵ درصد از بودجه سازمان جهانی بهداشت را تامین می‌کند همچنان به تعهدات مالی خود به این سازمان جهانی پایبند است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.