ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخابات آمریکا: همه چیز درباره رأی پستی

رای پستی چگونه کار می‌کند؟

در آمریکا فرق بین رای پستی و رای غیابی چیست؟ کجا می‌شود به صورت پستی رای داد؟ کنترل و بررسی سلامت انتخابات پستی چگونه است؟ ترامپ چه می‌گوید؟ کارشناسان چه می‌گویند؟

رأی دادن از طریق پست در بیش از یک قرن گذشته در انتخابات آمریکا مرسوم بوده است.

رای پستی انتخابات ۲۰۲۰

انتخابات آمریکا برگه های رای
فرم‌های رای غیابی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا - شارلوت(کارولینای شمالی)، سپتامبر ۲۰۲۰

امسال در حالی که آمریکا نیز مانند سایر نقاط جهان درگیر پاندمی کرونا است، بیش از گذشته آمریکایی‌ها به شرکت در انتخابات با رای پستی روی آورده‌اند. در چنین شرایطی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مدعی شده که این روش سالمی نیست و در ادارات پستی آمریکا مشکلاتی وجود دارد. کارشناسان اما نظر ترامپ را در این باره رد کرده‌اند.

فرق بین رای پستی و رای غیابی چیست؟

رای پستی و رای غیابی یک چیز نیستند. تفاوت این دو به ایالتی که در آن رای شهروندان آمریکایی رای می‌دهند بستگی دارد.

اما برای بسیاری از رای‌دهندگان و مقامات انتخابات این دو کلمه گاه به صورت مترادف به کار می‌روند.

در برخی ایالت‌ها تمامی رای دهندگانی که ثبت‌نام کرده‌اند می توانند به صورت پستی رای دهند، در برخی دیگر رای دهندگان باید شرایط خاصی داشته باشند، مثلا به دلیل بیماری یا خدمت در ارتش نتوانند به صورت حضوری رای دهند که در آن شرایط می توانند پستی رای دهند.

جان سی فوتیر، مدیر پروژه دموکراسی در اندیشکده مرکز سیاستگذاری دو حزبی در واشنگتن دی‌سی در مورد تفاوت این دو چنین توضیح می‌دهد: « مهمترین تفاوت این (رای پستی و رای غیابی) این است که رای غیابی برای افرادی است که واقعا به آن احتیاج دارند.»

کجا می‌شود به صورت پستی رای داد؟

امسال (۲۰۲۰) حدود ۷۶ درصد از آمریکایی‌ها واجد شرایط دادن رای به صورت پستی هستند. در هر ایالت شرایط فرق می کند، در هفت ایالت از جمله تگزاس، نیویورک و کارولینای جنوبی برای دادن رای غیابی باید دلیلی داشته باشید. در ۳۴ ایالت از جمله پنسیلوانیا، فلوریدا و اوهایو تمام ساکنین بدون ارائه دلیلی می‌توانند به صورت غیابی رای دهند.

در شهر واشنگتن دی‌سی (پایتخت) و نه ایالت از جمله یوتا، کالیفرنیا و نوادا برگه‌های رای به صورت مستقیم برای رای‌دهندگان فرستاده‌ می‌شود. از نظر مهلت  زمان ارسال رای قانون هر ایالت متفاوت است.

انتخابات آمریکا نقشه رای پستی
نقشه رای پستی در ایالت‌های مختلف آمریکا - منبع: انستیتو رای ملی در خانه

کنترل و بررسی سلامت انتخابات پستی چگونه است؟

مقام‌های انتخابات رای‌های پستی را از چندین به دقت بررسی می‌کنند.

اطلاعات ثبت نام نشان می‌دهد که یک فرد در جای دیگری نیز ثبت نام نکرده باشد، اطلاعات مربوط به تاریخ تولد و شماره تامین اجتماعی( سوشال سکیوریتی) کمک می‌کند که در مورد حقیقی بودن فرد مورد نظر اطمینان حاصل شود. همچنین امضای رای پستی با امضای موجود در سیستم ثبت نام تطبیق داده می‌شود.

چه تعدادی از رای دهندگان  با پست رای می‌دهند؟

در انتخابات امسال بویژه به دلیل شرایط پاندمی کرونا احتمالا بیش از هر زمانی در تاریخ آمریکا شهروندان با پست رای خواهند داد. در انتخابات ۲۰۲۰ حدود سه چهارم تمام رای دهندگان آمریکایی‌ واجد شرایط دریافت برگه اخذ رای از طریق پست هستند. انتظار می رود امسال حدود ۸۰ میلیون رای به صورت پستی اخذ شود که دو برابر تعدادرای پستی در انتخابات ۲۰۱۶ خواهد بود. سیستم پستی ممکن است برای تحویل این حجم عظیم ( ده‌ها میلیون رای) با مشکل مواجه شود.

رای پستی از کی در آمریکا مرسوم شد؟

رای دادن از طریق پست در آمریکا دست‌کم به سال‌های میانی قرن نوزدهم میلادی بر می گردد، زمانی‌که یک فاجعه ملی دیگری مانع رای دادن حضوری بسیاری از رای دهندگان می‌شد: جنگ‌های داخلی.

انتخابات سال ۱۸۶۴ آمریکا - آبراهام لینکلن (جمهوری‌خواه)در برابر جورج مک کللان(دموکرات)-در بحبوحه جنگ داخلی آمریکا برگزار شد و زمانی که بسیاری از مردان جوان دور از خانه در حال جنگ بودند. رای پستی برای اولین بار در آن انتخابات صورت گرفت، پس از آن برای مدتی رای پستی کنار گذاشته  و در اوایل قرن بیستم از سر گرفته شد.

سلامت انتخابات آمریکا

تقلب در انتخابات آمریکا ، چه در حوزه‌های رای‌گیری  و چه از طریق پستی پدیده نسبتا نادری است. در اغلب مواردی که اتهام تقلب مطرح شده ، مطالعات و تحقیقات بعدی نشان داده که اغلب این ادعاها معتبر نیستند. آخرین مورد آن در انتخابات پیشین کمیسیونی بود که ترامپ مامور تحقیق در مورد تقلب و تخلف در انتخابات ۲۰۱۶ کرده بود، این کمیسیون هیچ شواهدی در این زمینه پیدا نکرد و نهایتا ترامپ آن را منحل کرد.

ترامپ چه می‌گوید؟

ترامپ هشدار داده که انتخابات پستی ممکن است با امضاهای جعلی و دزدی از صندوق‌‌های پست خدشه دار شود، اما شواهدی در این زمینه ارائه نداده است. اوایل ماه ژوئن بود که پرزیدنت ترامپ در توییتی ( با حروف بزرگ) نوشت:

«انتخابات ۲۰۲۰تقلب شده: میلیون‌ها رای پستی چاپ شده توسط کشورهای خارجی، و دیگران. این رسوایی عصر ما خواهد بود»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

ماه اوت آقای ترامپ در یک کنفرانس خبری گفت که با رای غیابی مشکلی ندارد و در حقیقت خودش به این صورت رای خواهد داد اما اضافه کرد: «رای پستی همگانی فاجعه‌بار خواهد بود، و کشورمان را مضحکه جهان خواهیم کرد.» وی گفت یکی از مشکلات رای پستی این است که ما هرگز نخواهیم دانست که انتخابات کی تمام می‌شود.

وضعیت اداره پست آمریکا

سرویس پستی ایالات متحده آمریکا مدت‌های مدیدی است که با مشکل مالی مواجه است و نزدیک به ۱۶۰ میلیارد دلار بدهی انباشته دارد. ماه ژوئیه سرویس پستی ایالات متحده آمریکا هشدار داد که نمی تواند تضمین کند که تمام رای‌های پستی به موقع برای شمارش تحویل داده خواهند شد.

نظر کارشناسان در مورد رای پستی

همچون دیگر روش‌های رای دادن در انتخابات آمریکا در مورد رای پستی نیز موارد تقلب نادر و انگشت‌شمار بوده است.

بنیاد محافظه‌کار هریتیج- که نسبت به خطرات رای پستی هشدار داده است- تنها ۱۴ مورد تلاش برای تقلب از میان ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار رای داده شده در ایالت اورگان از سال ۱۹۹۸ تاکنون یافته است.

بیشترین موارد تخلف و تقلب در انتخابات آمریکا مربوط به ستادهای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی بوده است و نه رای دهندگان آمریکایی.

انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا سه‌شنبه سوم نوامبر / ۱۳ آبان برگزار می‌شود. شهروندان آمریکا که ۱۸ سال تمام داشته باشند واجد شرایط رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند.

سال ۲۰۱۶ از حدود ۲۵۰ میلیون شهروند آمریکایی واجد شرایط  نزدیک به ۱۳۹ میلیون نفر در انتخابات ریاست جمهوری رای دادند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.