ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا در ایران: آمبولانس‌ها در تهران سرگردان‌اند

سه هفته بعد از ورود ایران به موج سوم همه‌گیری ویروس کرونا تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ دو برابر افزایش یافته است. ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شده است.

سه هفته بعد از ورود ایران به موج سوم همه‌گیری ویروس کرونا تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ دو برابر افزایش یافته است. وضع تهران فراتر از قرمز است و ظرفیت تخت‌های بیمارستانی پایتخت تکمیل شده. در همان حال میزان انتقال ویروس از یک فرد به فرد دیگر بین سه تا ۹ برابر افزایش یافته است.

همشهری: ظرفیت مراکز درمانی در حال تکمیل است. آمبولانس‌ها در جست‌وجوی محلی برای درمان مبتلایان به کووید-۱۹ در شهر سرگردان‌اند.

در بیمارستان مسیح دانشوری تهران به‌دلیل ابتلای گسترده پرستاران و پزشکان این بیمارستان به کووید-۱۹ کمبود کادر درمان به یک بحران تبدیل شده است. پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری چهارشنبه ۱۶ مهر در مصاحبه با همشهری گفت:

«آمبولانس‌های زیادی در شهر بیمار مبتلا به کرونا دارند اما چون در بیمارستان‌ها بخش مراقبت‌های ویژه و حتی اورژانس‌ها تخت خالی برای پذیرش بیمار جدید ندارند، از بیمارستانی به بیمارستان دیگر می‌روند تا جایی برای پذیرش بیمار پیدا کنند.»

از ۲۷۰ تخت بیمارستان مسیح دانشوری ۱۴۰ تخت به بیماران مبتلا به موارد حاد کووید-۱۹ اختصاص دارد. این احتمال وجود دارد که با افزایش روند همه‌گیری همه تخت‌های این بیمارستان در اختیار مبتلایان به کووید-۱۹ قرار گیرد. در مجموع ۱۰۵ بیمارستان در تهران بیماران کووید-۱۹ را پذیرش می‌کنند.

پیام طبرسی، رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در ادامه مصاحبه با همشهری گفت:

«بیماران کرونایی تازه‌وارد در محوطه‌ای مسقف به انتظار خالی‌ شدن یک تخت هستند تا بتوانند خدمات درمانی دریافت کنند. چون این افراد نیاز به استفاده از اکسیژن دارند، کپسول‌های اکسیژن در اختیار بیماران قرار داده شده است تا وضعیت پایداری داشته باشند. بنابراین کسی را در پارکینگ بستری نمی‌کنیم.»

مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا استان تهران یادآوری کرد:

«آنهایی که در تعطیلات پیش رو قصد سفر دارند آمار دو روز اخیر مبتلایان و جانباختگان کرونا را مرور کنند تا متوجه شوند در هر دو مورد ابتلا و فوتی رکورد زده‌ایم. اگر عده‌ای بروند سفر دیگر تخت خالی برای مداوایشان نداریم.»

محدودیت‌هایی به مدت یک هفته در تهران برقرار شده و از روز شنبه ماسک هم اجباری می‌شود. مردانی اجباری شدن ماسک در پایتخت را یک اقدام موثر خواند و گفت:  

«اگر مردم رعایت کنند، سفر نروند و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند موارد بیماری ممکن است کاهش پیدا کند.»  

در همان حال این عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا استان تهران اعلام کرد که در موج سوم همه‌گیری ویروس کرونا، میزان انتقال ویروس از یک فرد به فرد دیگر بین سه تا ۹ برابر افزایش یافته است. به گفته مسعود مردانی معمولا دیگر بیماران تک نفره مراجعه نمی‌کنند و در یک خانواده سه یا حتی چهار مبتلا شناسایی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.