ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رویارویی پنس و هریس در یکی از مهم‌ترین مناظره‌های نامزدهای معاونت ریاست جمهوری تاریخ آمریکا

آقای پنس و خانم هریس ساعت ۹ شب به وقت شرق آمریکا در دانشگاه یوتا در شهر سالت لیک سیتی به مدت ۹۰ دقیقه مناظره خواهند کرد.

مایک پنس، معاون ریاست جمهوری آمریکا و سناتور کاملا هریس چهارشنبه  ۷ اکتبر/  ۱۶ مهر در نخستین ( و تنها) مناظره میان نامزدهای معاونت ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ در برابر هم قرار خواهند گرفت. 

مناظره مایک پنس و کاملا هریس، نامزدهای معاونت ریاست جمهوری آمریکا چهارشنبه ۷ اکتبر برگزار می‌شود

مناظره کجا برگزار می شود؟

آقای پنس و خانم هریس ساعت ۹ شب به وقت شرق آمریکا در دانشگاه یوتا در شهر سالت لیک سیتی  به مدت ۹۰ دقیقه مناظره خواهند کرد. تماشاگران این مناظره حدود ۱۰۰ دانشجو هستند که بلیط مناظره از طریق قرعه‌کشی در اختیارشان قرارگرفته است. دانشگاه تاکید کرده که فاصله میان تماشاگران حفظ خواهد شد و پوشیدن ماسک اجباری است.

کمپین بایدن-هریس درخواست کرده بین دو مناظره کننده - خانم هریس و آقای پنس- یک حائل پلکسی گلاس شفاف قرار گیرد. در مناظره قبلی فاصله میان ترامپ و بایدن ۷ فوت  ( حدود ۲ متر) بود اما در مناظره چهارشنبه شب نامزدهای معاونت ریاست جمهوری فاصله هریس و پنس ۱۲ فوت ( بیش از ۳ و نیم متر) تعیین شده است.

سوزان پیج کیست؟

گرداننده مناظره چهارشنبه شب، سوزان پیج است.

سوزان پیج ۶۹ ساله نزدیک به نیم قرن سابقه روزنامه‌نگاری دارد و در این مدت ۱۰ انتخابات ریاست جمهوری را پوشش داده و با ۹ رئیس جمهور آمریکا مصاحبه کرده است. خانم پیج در حال حاضر رییس دفتر روزنامه یواس‌ای تودی در واشنگتن است.

روزنامه یواس‌ای تودی از روزنامه‌های پرتیراژ آمریکایی است که در سطح بین‌المللی توزیع می‌شود. مخاطبان این نشریه معمولا میانه‌رو هستند.

روزنامه یو اس ای تودی
روزنامه یواس‌ای تودی(USA Today) از روزنامه‌های پرتیراژ آمریکایی

موضوعات مناظره معاونان ریاست جمهوری ۲۰۲۰

مناظره چهارشنبه شب به ۹ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای تقسیم شده، و هر قسمت یه یک موضوع اختصاص دارد. هر نامزد (معاونت) ۲ دقیقه برای پاسخ به سوالی که در ابتدای هر قسمت مطرح می‌شود زمان دارد. 

برخلاف مایک والاس ( گرداننده مناظره اول نامزدهای ریاست جمهوری)، خانم پیج فهرست موضوعات را منتشر نکرده است، اما به احتمال زیاد همه‌گیری ویروس کرونا محور این مناظره خواهد بود. سوزان پیج گفته است این مناظره فرصتی برای رای‌دهندگان آمریکایی خواهد بود تا به این دو نامزد  وسیاست‌های آنها آشنا شوند.

درباره پنس و هریس 

مایک پنس که در حال حاضر معاون ریاست جمهوری آمریکا است یک مسیحی اوانجلیکن ( بشارتی) محافظه کار از غرب میانه است. آقای پنس شخصیتی با ثبات آرام و کنترل شده دارد.  کاملا هریس یک زن دورگه پروگرسیو (ترقی‌خواه) از کالیفرنیا است. او از نظر شخصیتی خوش برخورد، محکم و زیرک است.

اهمیت این مناظره 

مناظره امشب میان پنس و هریس یکی از مهمترین مناظره‌های نامزدهای معاونت در ۴۰ سال اخیر به حساب می‌آید.

نامزدهای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ از دو حزب هر دو نسبتا سن بالایی دارند، در حقیقت بایدن و ترامپ مسن‌ترین نامزدهای  انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ آمریکا هستند. دونالد ترامپ ۷۴ سال و جو بایدن ۷۷ سال دارد. معاون ریاست جمهوری در صورت مرگ رئیس جمهور جایگزین او خواهد شد. 

اهمیت دیگر این مناظره شرایط خانم هریس است. تا امروز هر ۴۸ معاون رییس جمهوری آمریکا همگی مردانی سفید پوست بوده‌اند، کاملا هریس نخستین زن غیر سفیدی است که به نامزدی این مقام انتخاب می‌شود. این در حالی است که در سال‌های اخیر مساله تنش‌های نژادی بار دیگر در آمریکا به رو آمده و شدت گرفته است.

مناظره‌های بعدی

در مجموع قرار است که ۴ مناظره برگزار شود: سه مناظره میان نامزدهای ریاست جمهوری ویک مناظره میان معاون ( یار انتخاباتی) آن‌ها.  اگر به دلیلی ( از جمله مساله کرونا ) مناظره‌ها لغو نشود، پس از مناظره مایک پنس و کاملا هریس  مناظره بعدی روز  ۱۵ اکتبر  برگزار می‌شود که دومین مناظره ترامپ و بایدن  خواهد بود و ۲۲ اکتبر در حالی‌که کمتر از دو هفته به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مانده مناظره سوم و آخر میان ترامپ و بایدن برگزار خواهد شد.

انتخابات آمریکا کی برگزار می‌شود؟

انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا سه‌شنبه سوم نوامبر / ۱۳ آبان برگزار می‌شود. شهروندان آمریکا که ۱۸ سال تمام داشته باشند واجد شرایط رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند.

سال ۲۰۱۶ از حدود ۲۵۰ میلیون شهروند آمریکایی واجد شرایط  نزدیک به ۱۳۹ میلیون نفر در انتخابات ریاست جمهوری رای دادند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.