ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تداوم اعتراضات در بلاروس: پلیس ده‌ها تن از معترضان را بازداشت کرد

یک روز پس از اعلام خبر گفت‌وگوی لوکاشنکو با مخالفان، پلیس در مینسک به معترضان حمله و ده‌ها تن را بازداشت کرد.

در مینسک پایتخت بلاروس صدها تن از مخالفان رئیس جمهوری این کشور به خیابان آمدند. پلیس به معترضان حمله و ده‌ها تن را دستگیر کرد.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

به‌رغم اعلام آغاز گفت‌وگو میان الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس که حاضر به واگذاری قدرت نیست و رهبران مخالفان، نیروهای امنیتی دولت بلاروس بعد از ظهر یکشنبه ۱۱ اکتبر/ ۲۰ مهر مانع تظاهرات معترضان در مینسک شدند.

پلیس بلاروس برای آنکه مانع به هم پیوستن معترضان شود، چند ایستگاه مترو را بست و شبکه اینترنت و تلفن همراه را مختل کرد و که برای «راهپیمای افتخار» فراخوان داده بودند.

معترضان برای نهمین هفته متوالی قصد داشتند در خیابان حضور یابند و علیه دیکتاتور اروپا تظاهرات کنند. وزارت کشور یک روز قبل (شنبه) اما به شهروندان هشدار داده بود که در اعتراضات شرکت نکنند.

با این حال خبرگزاری‌ها از حضور گسترده معترضان در خیابان‌های منتهی به مرکز مینسک خبر دادند. پلیس اما مانع به هم پیوستن معترضان شد

نیروهای امنیتی در شرایطی به معترضان حمله کردند که لوکاشنکو عصر شنبه ۱۰ اکتبر با اعضای شورای هماهنگی برای تغییر مسالمت آمیز قدرت در بلاروس دیدار کرده بود.

سوتلانا تیخانوفسکایا، از رهبران مخالفان بلاروس گفت که شک دارد لوکاشنکو برای گفت‌وگو با مخالفان جدی باشد. او فکر می‌کند که با تظاهر به گفت‌وگو می‌تواند به اعتراضات پایان دهد اما بلاروسی‌ها اجازه نمی‌دهند خواسته‌هایشان تحریف شود.

اعتراضات در بلاروس از ماه اوت پس از آن شدت گرفت که رئیس جمهوری این کشور خود را پیروز انتخابات خواند. اتحادیه اروپا اما نتیجه انتخابات را به رسمیت نمی‌شناسد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.