ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در ایران در برخی مسیرها قیمت بلیت پرواز تا ۲۶۰ درصد افزایش یافت

عملاً بسیاری از ایرانیان از مسافرت هوایی محروم شده‌اند. ممکن است این افزایش قیمت بر قیمت هتل‌ها و سایر ناوگان حمل و نقل عمومی نیز اثر بگذارد.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران اعلام کرد در برخی مسیرها قیمت بلیت پرواز تا ۲۶۰ درصد افزایش یافته و عملا بسیاری از ایرانیان از مسافرت هوایی محروم شده‌اند.

در برخی مسیرها قیمت بلیت پرواز تا ۲۶۰ درصد افزایش یافته و عملا بسیاری از ایرانیان از مسافرت هوایی محروم شده‌اند. (عکس: ایرنا)

انجمن شرکت‌های هواپیمایی با توجه به کاهش هواپیماها در دوران همه‌گیری ویروس کرونا به ۶۰ درصد و همچنین به سبب افزایش قیمت دلار، هفته گذشته نرخ‌نامه تازه‌ای را منتشر کرد. بر این اساس حداقل قیمت بلیت هواپیما برای پروازهای داخلی ۴۹۱ هزار تومان و حداکثر قیمت دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در مسیر بندرعباس – تبریز تعیین شد. قیمت بلیت مسیر تهران ـ استانبول به ۵۰ تا ۶۰ میلیون و قیمت بلیت مسیر ایران تا آمریکا به ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است.

حرمت‌الله رفیعی، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی دوشنبه ۲۱ مهر در مصاحبه ایسنا گفت:

«روا نیست حق سفر هوایی را از مردمی بگیریم که توان اقتصادی پایینی دارند و سالی یک بار سفر هوایی می‌روند. با این کار فقط مردم متضرر می‌شوند. »

به گفته این مقام مسئول شرکت‌های هواپیمایی در تعیین قیمت از قانون عرضه و تقاضا پیروی نمی‌کنند:

«شیوه نرخ‌گذاری بلیت هواپیما در کشور ما به این شکل است که یک رقم را به عنوان کف نرخ تعیین می‌کنند که به این ترتیب شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌ها اجازه ندارند پایین‌تر از آن نرخ بفروشند. از آن طرف، سقف نرخ را باز می‌گذارند.»  

انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده که قیمت‌های تازه از اول آبان اعمال می‌شوند اما وزیر راه در واکنش به این اقدام قیمت‌ها را فاقد اعتبار خوانده است. سازمان هواپیمایی کشوری نیز در واکنشی مبالغ تعیین‌شده را منصفانه ندانسته است. کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم تأکید کرده که به موضوع افزایش قیمت بلیت هواپیما «به صورت جدی» ورود می‌کند.

افزایش قیمت بلیت هواپیما ممکن است سبب افزایش قیمت هتل‌ها و سایر ناوگان حمل و نقل عمومی شود.

سقف نرخ قبلی بر اساس دلار ۱۱ هزار تومان محاسبه شده بود، در حالی که قیمت‌های دلار ۲۷ و ۲۸ هزار تومان است، بانک مرکزی هم از سال گذشته دلار نیمایی به شرکت‌های هواپیمایی نداده و شرکت‌های هواپیمایی برای تأمین قطعات هواپیما، ارز را از بازار آزاد تهیه می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.