ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معلمان آزاد نگران پرداخت دستمزدهای ناچیز در سال تحصیلی جدید

حقوق معلمان آزاد حدود یک میلیون تومان در ماه است. بیمه آن‌ها هم به طور کامل به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز نمی‌شود.

معلمان آزاد نگران پرداخت دستمزدهای ناچیز خود در سال تحصیلی جدید هستند. حقوق این گروه از معلمان حدود یک میلیون تومان در ماه است. بیمه آن‌ها هم به طور کامل به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز نمی‌شود.

معلمان آزاد نگران پرداخت دستمزدهای ناچیز خود در سال تحصیلی جدید هستند (عکس: آرشیو)

بر اساس آمارهای غیررسمی، حدود ۲۰۰ هزار معلم آزاد در مدارس بخش خصوصی ایران کار می‌کنند. حداقل ۱۵ درصد مدارس کشور خصوصی است و هر سال هم با افزایش شهریه به نرخ خصوصی‌سازی آموزش افزوده می‌شود. دستمزد معلمان آزاد بر اساس حداقل دستمزد ساعتی که وزارت کار برای شاغلان تعیبن کرده محاسبه می‌شود. بیش و کم در حدود ۶۳ هزار تومان در روز که در برخی موارد حتی به زیر یک میلیون تومان در ماه می‌رسد.  

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) معلمان آزاد نگران‌اند که پرداخت همین دستمزد ناچیز هم مجدداً به تعویق بیفتد. این معلمان می‌گویند:

«ماه‌ها در تابستان حقوق نگرفتیم؛ بسیاری از ما با مسافرکشی یا تدریس خصوصی امورات زندگی را گذراندیم؛ با این کرایه خانه‌های سنگین و هزینه‌های سر به فلک کشیده، چگونه توقع دارند با دستمزدهای زیر یک میلیون تومان زندگی کنیم و با کیفیت بالا درس بدهیم؟»

مرداد سال جاری معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت:

«حقوق نیرو‌های حق‌التدریس آزاد و خرید خدمات آموزشی در سال تحصیلی آینده کامل پرداخت می‌شود.»

معلمان آزاد می‌گویند:

«حتی در میانه سال هم مجبوریم شغل دوم یا سوم داشته باشیم چراکه با این دستمزدهای کم، نمی‌توانیم از عهده هزینه‌های زندگی بربیاییم. در همان حال، بیمه ما نیز کامل به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز نمی‌شود؛ بنابراین اگر پنجاه سال پشت هم کار کنیم و درس بدهیم، شاید روزی بتوانیم بازنشسته شویم و مستمری کامل بگیریم.»

بر اساس مصوبه سازمان برنامه بودجه پرداخت حقوق نیروهای حق‌التدریس آزاد و سرباز معلم آموزش و پرورش، مانند سایر کارکنان دولت است: حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر آنها مطابق با قراردادی که وجود دارد با اعلام به خزانه و به صورت مستقیم از طرف دولت پرداخت خواهد شد و در مورد سایر مزایای حقوقی نیز دستگاه مربوطه یعنی آموزش و پرورش بر اساس اعتباری که در اختیار دارد و ضوابط قانون بودجه عمل می‌کند. اما که باید تمامی  قوانین و مقررات از جمله قانون مدیریت خدمات کشوری نیز در افزایش تعداد نیروهای حق‌التدریس آزاد رعایت شده باشد.

به گزارش ایلنا معلمان آزاد خواهان تغییر نظام شغلی خود هستند و می‌گویند: آموزش و پرورش باید فکری به حال یکسان‌سازی شرایط شغل معلمی بکند و معلمان آزاد بتوانند مانند معلمان رسمی از دستمزدی برابر با دستمزد معلمان رسمی برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.