ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قره‌باغ: جنگ ادامه دارد و مردم کشته می‌شوند

سازمان ملل متحد از طرف‌های متخاصم خواست به پیشنهاد روسیه برای برقراری آتش‌بس عمل کنند.

تعداد کشته‌شدگان در سومین هفته درگیری‌ها بر سر منطقه قره‌باغ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان همچنان رو به افزایش است. عصر سه‌شنبه یک فروند خمپاره به زمین‌های زراعی اطراف روستای آغللی هریس در ۱۲۰ کیلومتری تبریز برخورد کرد. سازمان ملل متحد از طرف‌های متخاصم خواست به پیشنهاد روسیه برای برقراری آتش‌بس عمل کنند.

گلوله‌باران استپاناکرت پایتخت ناگورنو قره‌باغ، ۹ اکتبر ۲۰۲۰ ــ عکس: ARIS MESSINIS / AFP

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس مقامات نظامی قره‌باغ اعلام کرده‌اند که در سومین هفته درگیری‌ها ۱۶ سرباز جان خود را از دست دادند و به این ترتیب شمار کشته‌شدگان به ۵۳۲ نفر رسید.

جمهوری آذربایجان درباره تعداد کشته‌شدگانش در این درگیری سکوت کرده است. از آغاز درگیری‌ها در ۲۷ سپتامبر طرفین ادعا می‌کنند که خسارت‌ها و تلفات زیادی را به طرف مقابل وارد کرده‌اند. آسوشیتدپرس می‌نویسد به همین سبب انتظار می‌رود که تعداد کشته‌شدگان به مراتب بیشتر از آمار رسمی باشد.

عصر سه‌شنبه ۲۳ مهر/ ۱۳ اکتبر یک فروند خمپاره به زمین‌های زراعی اطراف روستای آغللی هریس که در ۱۲۰ کیلومتری تبریز قرار دارد، برخورد کرد. این خمپاره عمل نکرد و خسارتی درپی نداشت. طی روزهای گذشته نیز بیش از ۱۰ راکت و خمپاره به مناطق مرزی شهرستان خداآفرین برخورد کرده بود.

در پایان دومین هفته درگیری‌های خونبار در ناگورنو قره‌باغ، شنبه گذشته ارمنستان و جمهوری آذربایجان با میانجی‌گری روسیه، بر سر آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی، تبادل اسرای جنگی و جمع‌آوری اجساد کشته‌شدگان توافق کرده بودند. در این نشست سه‌جانبه که در مسکو برگزار شد، زوراب منتاسکانیان و جیحون بایراموف، وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان به میزبانی سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، پس از ۱۰ ساعت مذاکره در مورد یک سند مشترک و برقراری آتش‌بس در منطقه قره باغ به توافق رسیدند. منابع محلی اما دقایقی بعد از اجرای آتش‌بس از شنیده شدن چند صدای تبادل آتش توپخانه و پرتاب خمپاره بین دو طرف خبر دادند.

سازمان ملل متحد از طرفین خواست که بر سر این توافق باقی بمانند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.