ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عضو هیأت رئیسه مجلس در واکنش به روحانی: صلح در شأن ملت ایران نیست

محسن پیرهادی در واکنش به سخنان حسن روحانی که گفته بود «باید به موقع صلح کنیم»، او را به نادانی در سیاست و دین متهم کرد و گفت: «برجام در زمان اوجش هم دستاوردی نداشت».

با نزدیک‌شدن انتخابات ریاست‌جمهوری در ایالات متحده و دورنمای پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات‌ها، بحث بر سر صلح و مذاکره یا مقاومت و جنگ در میان مقام‌های جمهوری اسلامی بالا گرفته است. عضو هیأت رئیسه مجلس در واکنش به سخنان رئیس‌جمهوری اسلامی که گفته بود «باید به موقع صلح کنیم»، حسن روحانی را به نادانی در سیاست و دین متهم کرد و گفت صلح «در شأن ملت ایران» نیست.

محسن پیرهادی (چپ) در کنار محمدباقر قالیباف

محسن پیرهادی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و مدیرمسئول روزنامه اصول‌گرای رسالت، پنج‌شنبه ۲۴ مهر در سرمقاله‌ای برای این روزنامه محافظه‌کار با انتقاد از «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) نوشت: «چند روز پس از سخنان بسیار توهین‌آمیز رئیس‌جمهور آمریکا، سخن گفتن از صلح به هیچ وجه در شأن ملت ایران نیست».

این اصول‌گرای نزدیک به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس یازدهم، گفت که «برجام در زمان اوجش نیز دستاورد چندانی نداشت».

پیرهادی با انتقاد تند از حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، او را به ندانستن سیاست و دین متهم کرد و نوشت:

«مشخص نیست آقای رئیس‌جمهور از این مواضع عجیب چه هدفی دنبال می‌کند. هنوز به سالگرد شهادت سردار دل‌ها نرسیده‌ایم، با این‌حال حرف از صلح زدن و آن را به مبانی دین چسباندن چه معنایی دارد؟ شاید فکر می‌کنند دولت فعلی آمریکا در حال پایان است و با سخن گفتن از صلح، به رئیس‌جمهور آتی آمریکا که به‌زعم دولتی‌ها دموکرات است، زمینه ارتباط سریع با آمریکا فراهم‌شده و برجام احیا می‌شود. باید پاسخ داد که اگر تفکرشان چنین است، همان‌قدر سیاست نمی‌دانند که دین نمی‌فهمند.»

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی صبح چهارشنبه ۲۳ مهر در جلسه هیأت دولت با اشاره به پایان ماه صفر و با اتکا به تاریخ صدر اسلام گفت: «بزرگ‌ترین پیروزی‌های پیامبر در سایه صلح با مردم مکه به دست آمد.»

سخنان روحانی پاسخی به اظهارات علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی بود که دو روز پیش‌تر گفته بود:

«ترسوها حق ندارند اسم عقلانیت را بیاورند. دشمن تلاش دارد تا معنای غلط عقلانیت را تلقین کند و برخی هم نادانسته در داخل همان حرف دشمن را تکرار می‌کنند».

روحانی همچنین با اشاره به صلح حسن،‌ پسر امام علی گفته بود: «وقتی برخی از اصحاب امام حسن آمدند و با زبان معترضانه که چرا صلح کردی، چرا در برابر طرف شما پیمان را امضا کردید، حضرت فرمودند، جامعه اسلامی که فقط شما ۱۰ نفر نیستید.»

پیرهادی با اشاره به سخنان روحانی درباره «صلح حسن» او را به نادانی در مورد دین متهم کرد:

«از آقای رئیس‌جمهور که پیش‌ از این، از عاشورا و کربلا نیز درس مذاکره و تعامل گرفته بود، این سخنان عجیب نیست. ما از ابتدا هم از جناب روحانی انتظار نداشتیم اهل ایستادگی بر اصول و مقاومت جدی در برابر بدخواهان ایران اسلامی باشد».

مدیرمسئول رسالت از «تحمل» دولت روحانی در چند ماه باقی‌مانده نوشت: «ما هم چند ماهی شما را تحمل می‌کنیم تا دولت‌تان تمام شود. ان‌شاءالله دولتی روی کار بیاید که شایسته ملت ایران باشد.»

ایران هدف تحریم‌های شدید ایالات متحده قرار دارد و این تحریم‌ها به بحران اقتصادی و افزایش رنج و فقر در میان مردم ایران انجامیده.

در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در نوامبر و قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ دوگانه نه چندان تازه‌ای مجدداً در حال شکل‌‌گیری است: عقلانیت به وقت صلح یا مقاومت در برابر تحریم‌ها به وقت جنگ؟

محافظه‌کاران ایران به دنبال بر سر کار آوردن یک رئیس‌جمهوری نظامی هستند. از سوی دیگر جو بایدن گفته که در صورت پیروزی بر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری فعلی و به شرط بازگشت ایران به اجرای تعهدات برجامی، واشنگتن نیز به توافق هسته‌ای بازخواهد گشت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آچمزی

    مشکل در ساختار معیوب نظام است! چهل سالست همه منتقدان و مخالفان و حتی خودی های این نظام میگویند - اصلا مسئله دانستن ساختار معیوب نظام نیست - مسئله این است چرا اپوزیسیون و مردم قدرتهای جهانی که دائما این ظنام متهم به تروریسم و نقض حقوق بشر و مداخلات مهلک در سایر کشورها میکنند، این همه سال مماشات میکنند -تمامی راههای مسالمت آمیز آزموده شده و شکست خورده - اما هر بار خرخره نظام گرفته و تحریم وحشناک مردم بیچاره میکند، باز توافق و مذاکره بدون دستاوردی برا یمردم ایران - واضح است این نظام از نظر انعطاف اصلاحی در حد صفر است و تنها گزینه براندازی و قهریه فوری جواب میدهد و اما همچنان حمله نظامی تاخیر می افتد و هر بار شورشی میشود دنیا اجازه سرکوب می دهد به ظنام! - از طرفی اسرائیل و برخی همسایگان و امریکا هم نمی تواند با ماهیت ستیزه جو این نظام کنار بیاید - این وسط مردم ایران با شاهد غرات منابع عمومی توسط اقلیت ولایی و فرصت طلبان متظاهر، نسل سوزی و ویرانی و بر باد رفتن زندگی شان باشند! آچمزی زجرکشانه و نا معلوم کی تمام می شود(؟!)

  • علی

    توچی داری میگی تخته گازداری میری شروورمیبافی حرمت کی واجبه روحانی شدپیرمغان. این کفتارخونخوارکه چگونگی زندگی مردم وفقروبدبختیشون برااین آدم ارزشی نداره قابل حرمت شد به نظرتوه جوجه برعنداز.. یکنفرمردپیداشده حداقل زبانا به حساب این بیصفت برسه سختت اومده ودم ازایران وایرانی دوستی میزنی آسیب شخصی مثل ترامپ به ملت ایران ازاین مثلا رئیس جمهورفعلی مابه مراتب کمتره. هرچی به این زالوصفت بگند بازم دل مردم خنک نمیشه وانشاا... دیرنیست اونروز که بعدازخلع شدن ازسمت خود دست مقتدر قانون مچ این وطن فروشه بگیره وبجهت خیانتهاش حکم انقلابی درموردش صادر بشه ودست انتقام مردم مظلوم ایران عزیز. خرخره این خائنین به وطن وملت وانقلاب روبگیره... انشاا...

  • شاهین

    خیر در شان شیعیان مرتضی علی نیست وگرنه ما ایرانیان سابقا شیعه هیچ دعوایی با کسی نداریم

  • حقیقتگو

    اگراسباب بازی فروشی که درمغازه وجلوی ویترین های مغازه اش تعدادی عروسک دارد برعلیه آنها صاحب به اختیار است که آنها را قطع عضو کند ویا به در ودیوارهای مغازه اش بکوباند - چشم هایشان را بیرون آورد - به انها هررووزه و هرساعته فهاشی کند - چارقت و لچک و حجاب برآن بپوشاند - نها را پلاستیکی و بی فهم و شعور بنامد - زیراکه می داند که عروسک ها انسان ها نیستند و تنها خودش درمغازه اش براین موجودات بی جان می تواند خدائی کند!! دریک جمع بندی محترمانه و بدون توهینی آیا کارنامه مردم ایران دراین چهل ساله شباهتی به کارنامه ای عروسک ها ندارد؟ بنابه به گفته یک نفر که خمینی بود که می گفت امت اسلامی ...اقتصاد مال خر است - ما برای رفاه واقتصاد نیامیدیم - ما برای اسلام و انهم اسلامی که بنده صاحب و به اصطلاح همه کاره و رهبرش آمدیم ...آن زمان اگراکثریت مردم می فهمیدند لقب امت برآنها نهادن و ایزوله کردن مردم ازتمامی امور مملکتی و ظهور پادشاهی اسلام برای چیست وچه عواقبی می تواند داشته باشد می بایستی عروسک ها نمی بودند وبرعلیه چنین فلسفه فاجعه باری اقدام اساسی میکردن ولی چنین نشد و به لطف طلوع و غروب خورشید وبی خیالی که بله قول هایی داده اند که همه چیز مجانی خواهد شد و همانند کویت پول های نفت بین مردم تقسیم خواهد شد باید صبر کرد و این انقلاب تازه برپا شده است و موهبت ها با پست سفارشی درب منزل تقدیمان خواهد شد.. دیگر کار بجائی رسیده است شخصیت وهویت امت اسلام شده و یا درحقیقت عروسک های بازی اسلام شده به عنوان خش وخاشاک و آنهم علنی تقدیم شان میشود ولی هیهات از خشکیدن غیرت و صاحب کشوربودن مردم ! !! درمجلس یازدهم درحقیقت اطراقگاه جنایتگاران و چپاولگران و صادق خلخالی ها شده است درحقیقت محض این اقشار قدمی فراتر گذاشته اند که مردم رفاه و ازادی و اقتصاد لاققل همانند ترکیه را نمی پسندند بلکه مقامت کردن با گرسنگی وفقر و کشته شدن درجنگ و آنهم برای امپراطوری اسلام خامنه ای را می پسندند ؟ اگر مشاجره ای که مقصر برپائی آن شما نیستید و سیلی های متعدی از زورگو دریافت می کنید وهمانند عروسک تحمل می کنید پس با اقدام عروسک وارانه تان باید منتظردریافت سیلی های محکم تری باشید و باید ازحق وحقوق تان بگذرید !! مردم اقتصاد مقاومتی را می پسندند وهمزمان اقشارآخوندها و آقازاده هایشان میلیاردها دلارها برای اقتصادخودشان دزدیند!! تازه شروع مجلس یازدهم است که هرروزه وهرساعته صدهای زوزه کشیدن گرگ ها درآن وهمزمان به دریدن دارو ندارمردم تقدیم شان خواهد شد!!!

  • حسن خان

    تو چیکاره حسنی که برای مردم ایران تعین تکلیف میکنی، اگر خودرا نماینده مردم میدونی که این اراحیف را سرهم میبافی سخت در اشتباهی، در اصل این دور مجلس بخاطر شرکت نکردن مردم در انتخابات آن مشروعیت لازم و کافی را ندارد، پس نمایندگان فعلی این دوره برای کل مردم ایران ظهار نظر کنند، اگر نظر واقعی مردم ایران را در خصوص جنگ و صلح میخواهید بندانید راهش این است که رفراندوم بگذارید تا معلوم شود .

  • مرتضی الف

    تنها حرفه ای که بین حرف مختلف بر سن وسال تکیه دارد حرفه یا علم سیاست است.اما در ایران مثل همه موارد این مورد هم برعکس است هرچه جوان بی تجربه و فاقد اصول سیاست ورزی است بر ارکان سیاسی لمیده اند و یا بدتر از آن در باره آن قانون وضع میکنند. از این نوجوان تازه به دوران رسیده بپرسید ایران از زمان تشکیل تاریخش تا کنون چند جنگ را از سر گذرانده و در چند جنگ شکست خورده یا پیروز شده و یا صلح کرده است. وکلا ایران چند بار به عنوان مهاجم در تاریخ نامش ثبت شده است. شما اگر بین خودیها جنگ لفظی دارید ودر پی تخریب هم هستید این معنا به مردم ایران و خواسته هایشان ارتباطی ندارد. شما جنگ و دعوا بین خود را اول سر وسامان بدهید آنوقت در پی صلح و آرامش برای مردم باشید.چرا هر وقت صحبت از یک پدیده اجتماعی میشود شما مثال مربوط به آنرا به یک اجتماع و ملت و قبیله دیگر مرتبط میکنید این موضوع (صلح) در باره ایران است. چه انگیزه ای باعث میشود شما دائما تاریخ یک قوم و کشور دیگر( اعراب) را بعنوان مثال به میان میکشید. ما یک کشور مستقل و با یک تاریخ وتمدن 7 هزار ساله هستیم و آنقدر در پیرامون این موضوع مطلب و مثال داریم که نیازی به تاریخ و منابع دیگر کشورها نداریم. اقای پور هادی شما اصلا یکبار تاریخ باستانی این سر زمین تا کنون رو خوانی کردید؟ ایا میدانید این کشور (ایران) تاکنون چه حوادثی را از سر گذرانده است تا به این نقطه رسیده است؟ اقای محترم : سرزده واردمشومیکده حمام نیست-- حرمت پیر مغان بر همه کس واجب است

  • Faryad

    امیر سلطان‌زاده - سردبیر تلویزیون اینترنتی آوانت که از سکونت مسئولان رده بالای حکومت در خانه‌های مصادره‌ای اشراف و ثروتمندان پیش از انقلاب پرده برداشته بود، در توییتر خود نوشت، به دلیل فیلم‌برداری از دیوار خانه علی‌اکبر ولایتی ، به شش ماه حبس محکوم شده است!!. خانه علی‌اکبر ولایتی ولایتی مدعی شده که در محسن دعاگو، امام‌جمعه فعلی شمیرانات و رئیس کمیته در سال ۶۱، به وی گفته است که خانه شما امنیت ندارد و بهتر است بیایید و در خانه‌ای متعلق به بنیاد شهید مستقر شوید. این خانه ۱۰۰۰ متری که در کنار کاخ سعدآباد قرار دارد، پیش‌تر متعلق به سادات تهرانی، مالک کارخانه استارلایت بوده است.!! ولایتی: «خانه را ارزیابی کردند ۳۶ میلیون تومان و خانه بنیاد شهید را ارزیابی کردند ۵۱ میلیون تومان. البته این ارزیابی در سال ۷۰-۷۱ انجام شده است. ۱۵ میلیون تومان ما باید سر میدادیم. مدت طولانی باید ماهی ۷۰۰ هزار تومان میدادیم. خانه‎ای که گرفتیم ۱۰۰۰متر بود.!! ۲۲۴ متر از این خانه را حسینیه کردیم. اخیراً که دیدم این حسینیه احتیاج به توسعه دارد، ۲۰۰ متر دیگرش را هم وقف کردیم. پس، از ۱۰۰۰ متر ۶۰۰ متر برای ما مانده است.» در آن زمان مهدی کروبی، رئیس بنیاد شهید بود. سحام نیوز به نقل از کروبی می‌نویسد که آقای ولایتی ملک خود را به بنیاد شهید داد و به‌جای آن ملکی در سعدآباد را خواست!!. قرار شد مابه‌التفاوت قیمت آن را پرداخت کند. اما پس از معامله گفت من پول کافی ندارم و قرار شد که به‌صورت اقساط این پول را پرداخت کنند تا اینکه پس از درگذشت خمینی ، علی‌اکبر ولایتی «یک روز آمدند و به من گفتند که من بقیه آن پول را با رهبری حساب می‌کنم! لذا آقای ولایتی باقی پول را به ما ندادند!!

  • حسن

    صلح؟ کی جنگ شروع شد ما نفهمیدیم. جنگ شده؟ با کی؟ کی جنگ شروع شد که الان حرف از صلح به میان اومده؟ کی داره با کی می جنگه؟ تلفات جنگ مال کی بوده؟ خسارات مالی چی؟ کدوم طرف خسارات داده؟ اصلا جنگ سر چی بوده؟ مردمی که قراره این جنگ را بکنند و هزینه اش را بدن چی می گن؟ مردم هم دارند با کسی می جنگند؟ مردم دارند با کی می جنگند؟ طرف متخاصم، اونها چقدر هزینه جنگ کرده اند؟ تلفات طرف متخاصم چند نفر بوده؟ آیا مردم اونها هم اصلا می دونند جنگ شده؟ این رئیس هیئت رئیسه مجلس حالش اصلا خوبه؟