ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شمار مبتلایان به کرونا در اروپا از آمریکا جلو زد

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد تعداد جانباختگان کووید-۱۹ در اروپا در پاییز ممکن است پنج برابر تعداد جانباختگان در بهار گذشته باشد.

شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در کشورهای اروپایی از شمار مبتلایان به این بیماری در ایالات متحده آمریکا پیشی گرفت. یک مقام بلندپایه سازمان جهانی بهداشت شامگاه پنجشنبه ۱۵ اکتبر/ ۲۴ مهر هشدار داد تعداد جانباختگان کووید-۱۹ در اروپا در پاییز ممکن است پنج برابر تعداد جانباختگان در بهار گذشته باشد.

شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در کشورهای اروپایی از شمار مبتلایان به این بیماری در ایالات متحده آمریکا پیشی گرفت. راهکار مقابله: انضباط اجتماعی به جای قرنطینه (عکس: شاتراستاک)

هانس کلوگه، مدیر سازمان جهانی بهداشت در اروپا اعلام کرد که تعداد جانباختگان کووید-۱۹ در کشورهای اروپایی به هزار نفر در روز رسیده است. در ۱۰ روز گذشته بیش از یک میلیون ابتلای قطعی به بیماری کووید-۱۹ در کشورهای اروپایی شناسایی شده و به ثبت رسیده و به این ترتیب شمار مبتلایان در کشورهای اروپایی به هفت میلیون نفر افزایش یافته است.

تا پایان روز پنجشنبه فرانسه، آلمان، ایتالیا، لهستان، هلند، کرواسی، اسلواکی و جمهوری چک رکوردهای تازه‌ای از تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ به ثبت رساندند. بریتانیا به سبب خطا در شمارش مبتلایان در این فهرست قرار نگرفت. ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در کشورهای اروپایی هم رو به تکمیل است. کادر درمان هم در این کشورها دچار فرسودگی و خستگی شده. در پراگ، ارتش بیمارستان‌های صحرایی دایر می‌کند. بازگشایی زودهنگام مشاغل و احساس امنیت در برابر همه‌گیری سبب افزایش شمار مبتلایان از ماه اوت/ مرداد شد و تعدد سفرها در دوران تعطیلات بدان دامن زد.

ژان کستکس، نخست‌وزیر فرانسه پنجشنبه ۱۵ اکتبر/ ۲۴ مهر از «شتاب ناگهانی و حیرت‌انگیز پاندمی» در کشورش خبر داد. مقامات بهداشتی فرانسه روز گذشته اعلام کردند که برای نخستین بار شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در یک روز از ۳۰ هزار نفر فراتر رفته است. کستکس در جمع خبرنگاران گفت:

«آنچه که [در این میان] نگران‌کننده است این است که شمار سالمندانی که به کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند رو به افزایش است و لذا تعداد بیشتری می‌بایست در بیمارستان‌ها بستری شوند.»

همه چیز به انضباط اجتماعی بستگی دارد

شمار مبتلایان در ۲۷ کشور اتحادیه اروپا تا پایان روز پنجشنبه از تعداد مبتلایان در ایالات متحده آمریکا جلو زد. باید توجه داشت که قاره اروپا با ۷۴۰ میلیون نفر جمعیت به مراتب بزرگ‌تر از آمریکاست که ۳۳۰ میلیون نفر جمعیت دارد. نسبت ابتلا به حسب جمعیت همچنان در آمریکا بالاتر از اروپاست.

هانس کلوگه، مدیر سازمان جهانی بهداشت در اروپا هشدار داد که اگر شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، تعداد جانباختگان به زودی افزایش می‌یابد. به گفته مدیر بخش اروپایی سازمان جهانی بهداشت ۶۰ درصد از شهروندان اروپایی از ماسک استفاده می‌کنند. بر همین اساس اگر این تعداد به ۹۵ درصد برسد و فاصله فیزیکی نیز رعایت شود، ممکن است که اروپا بتواند به طور مؤثر با همه‌گیری مقابله کند. این روند را در ایران و سایر کشورهای جهان نیز می‌توان مشاهده کرد. کلوگه کفت:

«به رفتار اجتماعی ما بستگی دارد که بتوانیم همه‌گیری را با [به‌کارگیری روش‌های ساده] مهار کنیم یا اینکه سختی‌های بیشتری متحمل شویم.»

کشورهای اروپایی تمایل چندانی به اعمال قرنطینه ندارند. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت:

«ما نمی‌توانیم از نظر اقتصادی با موج دوم همه‌‌گیری ویروس کرونا مانند موج اول در آوریل مقابله کنیم. شهروندان می‌بایست هر کاری که از دستشان برمی‌آید برای مقابله با ویروس انجام دهند.»

در آلمان تا پایان روز گذشته شش هزار و ۶۳۸ ابتلای قطعی به کووید-۱۹ شناسایی شده است.

بستن مدارس نیز در دستور کار مقامات بهداشتی کشورهای اروپایی قرار ندارد. اما منع رفت‌وآمد شبانه و همچنین اعمال محدودیت‌هایی برای رستوران‌ها و کافه‌ها و جلوگیری از تجمعات بیش از چهار نفر از روش‌هایی است که در برخی کشورها مانند فرانسه برای مقابله با همه‌گیری به کار گرفته می‌شود.

مت هنکاک، وزیر بهداشت بریتانیا روز گذشته در سخنانی در پارلمان اعلام کرد که اوضاع بدتر می‌شود. در بریتانیا تا پایان روز گذشته ۱۹ هزار ۷۲۴ نفر به کووید-۱۹ مبتلا شدند.

در ایتالیا موج نخست‌ همه‌‌گیری سهمگین بود. در این کشور هم تعداد مبتلایان رو به افزایش است. تا پایان روز گذشته هشت هزار و ۸۰۴ مورد ابتلای قطعی به کووید-۱۹ در ایتالیا به ثبت رسید. ژوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا منع آمدوشد شبانه به عنوان یک گزینه را رد نکرد.

 بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.