ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شهروندان ایرانی در صدر خریداران ملک در ترکیه قرار گرفتند

مرکز آمار ترکیه اعلام کرد از سپتامبر/ مهر سال گذشته تاکنون اتباع ایرانی با خرید ۹۰۸ واحد خانه بزرگ‌ترین گروه خریدار خارجی مسکن ترکیه بوده‌اند.

 مرکز آمار ترکیه اعلام کرد از سپتامبر/ مهر سال گذشته تاکنون اتباع ایرانی با خرید ۹۰۸ واحد خانه بزرگ‌ترین گروه خریدار خارجی مسکن ترکیه بوده‌اند. شهروندان عراقی، روس‌ها، شهروندان جمهوری آذربایجان و افغانستان در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

شهروندان ایرانی در صدر خرید ملک در ترکیه قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری آناتولی در ۱۲ ماه منتهی به سپتامبر/ مهر سال جاری، میزان خرید خانه توسط اتباع خارجی با هدف اخذ اقامت و شهروندی ترکیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد افزلیش یافته. در مجموع در این بازه زمانی شهروندان خارجی پنج هزار و ۲۶۹ واحد خانه خریده‌اند.   

بر همین اساس بیشترین واحدهای مسکونی در استانبول به شهروندان خارجی فروخته شده. (دو هزار و ۳۷۰ واحد)  آنتالیا با هزار و ۱۸ واحد و آنکارا با ۳۴۷ واحد، محبوب‌ترین شهرها برای خرید خانه در ترکیه توسط اتباع خارجی بوده‌اند.

بر اساس اعلام مرکز آمار ترکیه، طی این مدت اتباع ایرانی با خرید ۹۰۸ واحد خانه بزرگ‌ترین گروه خریدار خارجی مسکن ترکیه بوده‌اند.  

در مجموع در ۱۲ ماه منتهی به سپتامبر/ مهر سال جاری ۱۳۶ هزار و ۷۴۴ مورد فروش ملک در ترکیه به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود شش درصد کاهش پیدا کرده است. ۱۰۸ هزار و ۴۲۱ خانه از این واحدهای مسکونی نوساز بوده‌اند.

طبق قوانین جدید، اتباع خارجی با خرید خانه‌ای به ارزش ۲۵۰ هزار دلار و بالاتر می‌توانند شهروندی و تابعیت ترکیه را به دست آورند. از زمان تصویب این قانون، خرید خانه توسط خارجی‌ها رونق پیدا کرده است.

هفته‌نامه آلمانی اشپیگل در سال ۲۰۱۵ در گزارشی تفصیلی از فروش ویزای اتحادیه اروپا به ثروتمندان خارجی از جمله در مالت، قبرس و مجارستان پرده برداشته بود. در این فاصله قبرس برنامه اعطای تابعیت در ازای سرمایه‌گذاری را لغو کرده است.

آلتان الماس، مدیر بخش سرمایه‌گذاری و توسعه مؤسسه کاناتدر در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت:

«تمایل بالای اتباع خارجی برای خرید ملک در ترکیه نشان می‌دهد که این کشور به یک رقیب برای کشورهای اروپایی حوزه مدیترانه تبدیل شده است.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ایوب

    آقا / خانم حقیقتگو٬ بکجا بدین شتابان؟ شما حق دارید که ترکها را دوست نداشته باشید و کسی شما را مجبور نمیکند۰ ولی دقت کنید که هیستری ضد ترکی شما گریبان هموطنان ایرانی تان را هم گرفته. شهروند یک کشور بودن یک امر حقوقی است و به اصل و نسب زبان و غیره ربطی ندارد۰ در مملکتی که تا دوره رضا شاه فرد اسم فامیل نداشت و بقول زنده یاد سهراب سپهری "نسبم شايد به زنی فاحشه در شهر بخارا برسد" مگر شما از ایرانی اصیل بودن اصل و نسب تان در سپهر تاریخ پر تلاتم ایران خبر دارید که اینطوری حکم غیر شهروندی یک عده زیادی را صادر میکنبد۰

  • حقیقتگو

    ایرانی هائی که بدلیل سالها سکونت درکشورهای اروپائی و یا فرزندانشان که درکشورهائی اروپا متولد شده اند و تبعیت کشورهای اروپائی را دریافت کرده اند و به آنها هم بعنوان شهروندهای اروپائی محسوب میشوند آیا واقعا" با شهروند بودن مردمانی که اصل و نصب شان اروپائی بوده اند یکسانند؟ خیر !! شهروند بودن ایرانی فقط به ساکن بودن درایران وزاد شدن و صحبت کردن به زبان مرسوم مرسوم درایران نیست ؟ اقشاری درایران بوده وهستند که اصل ونصب شان عثمانی و عجم وغیره است ..شهرندان ایرانی دراین گزارش که با تمامی شگرد ها و تقلب ها و روشوه خواری ها و چپاول ها ورانت خواری ها وآنهم از فقط برحسب منافعشان به ترکیه میلیاردها دلار را روان کرده اند ازجمله عجم تبارها و عثمانی تبارها و غیره هستند که نه به ایران ارزشی قائل هستند ونه برانچه براکثریت مردم می گذرد ...اینها همانند پرنده گانی که تنها ایران را برای پرکردن شکم شان انتخاب کرده اند و پرواز کنان به درورن ترکیه تخم های شان برای عثمانی ها درترکیه می گذارند ...