ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

غفوری فرد: احتمال ریزش شرکت‌کنندگان در انتخابات سال ۱۴۰۰وجود دارد

حسن غفوری فرد گفته تمامی کنش‌گران سیاسی در کشور و حتی شورای نگهبان وظیفه دارند که مردم را برای مشارکت حداکثری در انتخابات سال ۱۴۰۰ ترغیب کنند.

حسن غفوری فرد، عضو جبهه موسوم پیروان خط امام و رهبری در مصاحبه‌ای با خبرآنلاین درباره وضعیت اصول‌گرایان در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ در ایران صحبت کرده است. او از نگرانی‌های خود از احتمال ریزش شرکت‌کنندگان در انتخابات سال ۱۴۰۰ گفته و افزوده تمامی کنش‌گران سیاسی در کشور و حتی شورای نگهبان وظیفه دارند که مردم را برای مشارکت حداکثری در انتخابات سال ۱۴۰۰ ترغیب کنند.

حسن غفوری فرد، عضو جبهه موسوم پیروان خط امام و رهبری

غفوری فرد که از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبان به شمار می‌آید، درباره احتمال کاندیداتوری علی اکبر ولایتی گفته است بعید به نظر می‌رسد که او به دلیل شرایط سنی و همچنین اشتغال در مسئولیت‌های مختلف کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ شود.

به گفته غفوری فرد مؤتلفه از دوماه قبل شروع به ارزیابی فضای انتخاباتی و به احتمال زیاد در سال آینده کاندیدای موردنظر خود معرفی خواهد کرد.

او گفته تجربه سال ۹۶ و وحدت بر روی یک کاندیدا در سال ۱۴۰۰ نیز تکرار خواهد شد و اصولگرایان با یک کاندیدای واحد وارد رقابت می شوند. به اعتفاد این عضو جبهه موسوم به پیروان خط امام و رهبری، به نظر نمی‌رسد جبهه پایداری در سال ۱۴۰۰ تکروی کند.

او با اشاره به محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری پیشین ایران گفته: «برخی از عناصر داخلی برای مطرح کردن خود اقدام به سیاه نمایی می‌کنند.»

غفوری فرد درباره احتمال رباست جمهوری زنان در انتخابات سال ۱۴۰۰ گفته تنها زن سیاستمداری که می‌تواند شرایط احتمالی قوانین انتخابات برای حضور در عرصه را داشته باشد، «مرضیه وحید دستجردی» است.

نگرانی از کاهش چشم‌گیر مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ از زبان اصولگرایان شنیده می‌شود. مدتی قبل حمدمهدی ‌عبدخدایی، دبیر تشکیلات بنیادگرای شیعی موسوم به «جمعیت فداییان اسلام» به مسئولان دولتی در ایران هشدار داد که اگر وضعیت بهبود پیدا نکند و به مشکلات مردم رسیدگی نشود، ‌فقط ۲۰ درصد در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ شرکت خواهند کرد.

پیش‌تر از آن هم در حالی‌که برخی مسئولان جمهوری اسلامی مشارکت ۲۰ درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را هم کافی دانسته بودند، وزیر کشور با اشاره به میزان مشارکت پایین مردم در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی گفته بود: «بابت میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دغدغه داریم.»

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محسن

    احمدی نژاد رو رد صلاحیت کردید می تونید خودتون با فامیلاتون برید هر کی رو دوست دارید رئیس جمهور کنید، ما دیگه نه با این جمهوری کار داریم نه با این ریاست.