ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حریرچی: برای مقابله با کرونا به مقررات سختگیرانه‌تر نیاز داریم

معاون کل وزارت بهداشت می‌گوید باید تصمیمات سختگیرانه‌تری برای تهران و ۴۵ شهر دیگر «بسیار آلوده» اتخاذ کرد. ایران مرگبارترین‌ روزها از زمان آغاز شیوع کرونا را تجربه می‌کند.

محدودیت‌های عبور و مرور در تهران و چهار شهر دیگر ایران کافی نیست. معاون کل وزارت بهداشت می‌گوید باید تصمیمات سختگیرانه‌تری برای تهران و ۴۵ شهر دیگر «بسیار آلوده» اتخاذ کرد. ایران مرگبارترین‌ روزها از زمان آغاز شیوع کرونا را تجربه می‌کند.

کرونا در ایران ـ عکس از سایت شفقنا

معاون کل وزارت بهداشت شنبه ۲۶ مهر/۱۷ اکتبر بر نیاز به اعمال تصمیمات سختگیرانه‌تر در تهران و ۴۵ شهر «بسیار آلوده به ویروس کرونا» تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «مهر»، ایرج حریر‌چی با بیان اینکه داروهای معروف موجود از جمله «رمدسیویر» تاثیری بر کوید ندارند افزود: «همچنان بهترین راه مقابله با ویروس کرونا، پیشگیری است.»

بر اساس این استدلال، معاون کل وزارت بهداشت خواستار اعمال محدودیت‌های سختگیرانه‌تر در تهران و ۴۵ شهر دیگر شد. او گفت «شرایط کرونا در شهر تهران نگران‌کننده‌تر است.»

به گفته حریرچی رعایت نکردن اصول فاصله‌گذاری توسط برخی از مردم «علاوه بر سلامت جسمی، سلامت روانی دیگران را هم در معرض خطر قرار داده است.»

هفته اخیر مرگبارترین هفته از زمان شیوع ویروس کرونا در ایران بوده است، به طوری که یک عضو کمیته ستاد مبارزه با کرونا وضعیت را «اسف‌بار» توصیف کرده، و مسئول روابط عمومی وزارت بهداشت وقوع «پاییز سیاه» را پیش‌بینی کرده است.

سعید نمکی وزیر بهداشت چهارشنبه گذشته از اعلام موافقت حسن روحانی رئیس‌جمهوری برای اعمال محدودیت‌های آمد و شد در پنج شهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارمیه خبر داد. به این ترتیب در سه روز تعطیلی، منع عبور و مرور و محدودیت رفت و آمد برقرار شد که تا فردا یکشنبه ۲۷ مهر ادامه دارد.

بر اساس آخرین آمار ابتلا به کرونا که جمعه ۲۵ مهر/ ۱۶ اکتبر اعلام شد، در یک روز ۲۶۵ بیمار کرونایی درگذشته و ۴ هزار و ۵۵۲ بیمار جدید شناسایی شدند که دو هزار ۱۶ نفر از آنها به مراقبت‌های ویژه نیاز داشتند.

بنابراین قربانیان کرونا در ایران در روز گذشته به آستانه ۳۰ هزار تن رسید و با توجه به الگوی رشد آن پیش‌بینی می‌شود که امروز این آستانه را رد کند.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام این آمار گفت که روند ابتلای کرونا در ایران در حال پیش‌روی به سمت سرایت‌های خانوادگی است. او از مردم خواست که مهمانی و دورهمی‌های خانوادگی برگزار نکنند.

از ۲۰ مهر تا امروز تعداد مرگ‌های روزانه بر اثر کرونا بیش از ۲۵۰ تن بوده که این آمار بالاتر از رکوردهای کشندگی ویروس از زمان شیوع آن تا این دوره بوده است.

پیش از هفته جاری، در مرگ‌بارترین دوران بحران کرونا در هفته اول مرداد رکورد ۲۳۵ کشته در یک روز ثبت شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.