ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هیات نمایندگی اقتصادی آمریکا از اسرائیل، بحرین و امارات دیدار می‌کند

سفر هیات نمایندگی آمریکا به اسرائیل، بحرین و امارات با هدف تقویت توافق‌های عادی‌سازی روابط میان سه کشور انجام می‌شود.

یک هیات از مقامات عالی‌رتبه ایالات متحده شامل استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری در این روزها به اسرائیل، بحرین و امارات متحده عربی سفر خواهد کرد تا از معاهدات عادی‌سازی روابط میان سه‌کشور حمایت کند.

(L-R)Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu, US President Donald Trump, Bahrain Foreign Minister Abdullatif al-Zayani, and UAE Foreign Minister Abdullah bin Zayed Al-Nahyan wave from the Truman Balcony at the White House after they participated in the signing of the Abraham Accords where the countries of Bahrain and the United Arab Emirates recognize Israel, in Washington, DC, September 15, 2020. - Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu and the foreign ministers of Bahrain and the United Arab Emirates arrived September 15, 2020 at the White House to sign historic accords normalizing ties between the Jewish and Arab states. (Photo by SAUL LOEB / AFP)
نخست‌وزیر اسرائیل، رئیس‌جمهوری آمریکا، وزیر خارجه بحرین و وزیر خارجه امارات بعد از امضای توافق موسوم به توافق ابراهیم در واشنگتن از بالکن کاخ سفید دست تکان می‌دهند/ عکس از SAUL LOEB / AFP

به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، در بیانیه که وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه ۱۶ اکتبر/۱۵ مهر منتشر کرد، آمده است منوچین سرپرستی هیات نمایندگی ایالات متحده را بر عهده دارد، هیئتی که قرار است به منظور «حمایت از گسترش همکاری اقتصادی» از ۱۷ تا ۲۰ اکتبر ماموریت خود را انجام دهد.

دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در بسته شدن پیمان‌های عادی‌سازی روابط میان سه کشور اسرائیل، بحرین و امارات نقش مهمی ایفا کرده است.

ایالات متحده حدود دو ماه پیش در تاریخ ۱۳ اوت اعلام کرد که اسرائیل و امارات بر سر پیمان عادی‌سازی روابط دیپلماتیک توافق کرده اند. کمتر از یک ماه بعد بحرین در همین راستا اعلام کرد که با اسرائیل پیمان عادی‌سازی روابط بسته است.

نمایندگان هر سه کشور در تاریخ ۱۵ سپتامبر به طور رسمی در مراسمی در کاخ سفید توافق‌هایی را امضا کردند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت که منوچین و هیات نمایندگی آمریکا که شامل دیوید فریدمن سفیر ایالات متحده در اسرائیل می‌شود به همراه مقامات اسرائیل با یک پرواز مستقیم از اسرائیل به بحرین خواهند رفت.

آنها با مقامات بحرین در منامه دیدار می‌کنند و سپس از آنجا راهی ابوظبی می‌شوند. در این بیانیه آمده که «اولین نشست تجاری توافق‌ ابراهیم» در ابوظبی برگزار خواهد شد.

گروه نمایندگی ایالات متحده پس از ابوظبی به تل‌آویو باز خواهد گشت.

اسامی نمایندگان اسرائیل، بحرین و امارات که در این دیدارها حضور خواهند داشت هنوز مشخص نیست.

ترامپ تلاش دارد که توافق‌های عادی‌سازی روابط را برای تقویت کارزار خود در انتخابات سوم نوامبر به کار ببندد و در مقایسه با رقیب دموکرات خود جو بایدن، دوستی عمیق‌تری با اسرائیل به نمایش بگذارد.

گرچه توافق‌های اخیر برای بیشتر رای‌دهندگان آمریکایی اولویت بالایی ندارند، بخش بزرگی از حامیان ترامپ که مسیحیان انجیلی هستند از مواضع طرفدارِ اسرائیل او حمایت می‌کنند.

دولت ترامپ مبدع طرح «معامله قرن» برای پایان دادن به نزاع دیرینه اسرائیل و فلسطین است، معامله‌ای که به خاطر امتیازهای زیاد آن برای دولت اسرائیل با اقبال مقامات این کشور همراه شد اما خشم و مخالفت فلسطینیان را در پی داشت.

رهبران فلسطین تلاش‌های ترامپ را محکوم کرده و می‌گویند که طرح دولت او به شکلی ناعادلانه در خدمت اسرائیل است و به این کشور اجازه می‌دهد که سیاست‌های خود برای نقض حقوق فلسطینیان را هر چه بیشتر دنبال کند.

وقتی توافق اسرائیل و بحرین امضا شد، سازمان آزادی‌بخش فلسطین مستقر در رام‌الله در کرانه باختری اشغالی آن را «یک ضربه خائنانه دیگر بر آرمان فلسطین» نامید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.