ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قتل معلم فرانسوی: ۹ نفر در حومه پاریس دستگیر شدند

چهار تن از خویشاوندان قاتل معلم فرانسوی شامل یک جوان زیر سن قانونی، و همچنین تعدادی از والدین دانش‌آموزان مدرسه‌ دستگیر شده‌اند.

به دنبال قتل فجیع معلم تاریخ در فرانسه پلیس این کشور ۹ تن را دستگیر کرده است. در میان دستگیر‌شدگان چهار نفر خویشاوند مظنون هستند و یکی از آن‌ها زیر سن قانونی است. تعدادی از والدین دانش‌آموزان مدرسه‌ای که معلم تاریخ در آن مشغول به کار بود نیز دستگیر شده‌اند.

سال ۲۰۱۵ شماره «جان به در بردگان» شارلی ابدو، یک هفته بعد از حادثه ترور

روز گذشته فردی سر یک معلم تاریخ در فرانسه را وسط روز روشن در خیابانی در حومه پاریس برید، و خود بر اثر شلیک نیروهای پلیس کشته شد.

ساموئل پاتی معلم فرانسوی که به شاگردانش تصاویر کارتون‌های پیامبر اسلام را نشان داده بود، بیرون مدرسه سر بریده شد.

پلیس دقایقی بعد از آنکه معلم ۴۷ ساله به قتل رسید، مهاجم را به ضرب گلوله کشت.

پاتی اوایل این ماه به دانش‌آموزانش کاریکاتورهای محمد را در کلاس آموزش مدنی درباره آزادی بیان نشان داد. این اقدام او خشم برخی از والدین مسلمان دانش‌آموزان را برانگیخت.

این قتل از سوی امانوئل مکرون. رئیس‌جمهوری فرانسه یک حمله تروریستی توصیف شد.

حال پلیس فرانسه از دستگیری ۹ نفر را در ارتباط با قتل معلم تاریخ فرانسه خبر داده است.

گزارش شده که چهار تن از خویشاوندان مهاجم شامل یک جوان زیر سن قانونی بلافاصله پس از وقوع حادثه دستگیر شده اند. پنج تن دیگر نیز در طی شب گذشته دستگیر شدند که در میان آنها والدین دانش‌آموزان مدرسه‌ای که پاتی در آنجا کار می‌کرد حضور دارند.

فرانسه در سال‌های اخیر شاهد حملات خشونت‌باری بوده است. این حملات شامل تعدادی بمب‌گذاری و همینطور تیراندازی در تئاتر بتکلان و سایر مناطق اطراف پاریس می‌شود که به مرگ مجموعا ۱۳۰ تن منجر شده است.

ماه گذشته نیز مردی با استفاده از چاقوی قصابی جلوی دفتر سابق شارلی ابدو دو نفر را به سختی مجروح کرد.

این همان جایی است که پنج سال پیش مردان مسلح در تلافی انتشار کارتون‌های محمد پیامبر اسلام در مجله طنز شارلی ابدو به دفتر مجله حمله کرده و تعدادی از کارتونیست‌ها و کارکنان آن را به قتل رساندند.

مساله کارتون‌های پیامبر اسلام ماه پیش بار دیگر جنجالی شد زیرا شارلی ابدو تصمیم گرفت که به مناسبت آغاز به کار دادگاه رسیدگی به حمله سال ۲۰۱۵ آنها را بازنشر کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    فرانسه ودیگر کشورهای اروپای غربی همچون المان و هلند و بلزِیک وانگلستان وغیره بعد ازخاتمه جنگ جهانی دوم درفقر مطلق بسر می بردند صنایع همه گونه شان درهم کوبیده شد و ازلحاظ مالی واقتصادی بشدت ضربه خورده بودند و با اقشاری جنگ زده و مجروح و بیکاره مواجه بودند ...امریکا هرچه دراین جنگ ورود کرد و هزینه های کلانی برای پرداخت کرد درحقیقت محض قدرت مالی انچنانی نداشت که برای اروپای درهم کوفته سرمایه گذاری های آنچنانی کند...درحقیقت محض کشورهای نفت خیز و صاحب معادن های انچنانی بودند که اکثرا" هم کشورهای مسلمان نشین بودند که با روان کردن نفت ارزان قیمت و دیگر منابع شان به اروپا روحی برپیکر نیمه جان اروپا دمیدند وازاین دمیدن ها هم بود اقشاری دراروپا فراموش کرده اند و یا خودشان را فراموشی زده اند که اروپای امروزی با کمک همان کشورهای مسلمانی که برای پیامبرشان کاریکاتور طراحی می کنند هیچ بوده و هیچ می بودند ...میلیاردها دلار پول حکومت پهلوی ...میلیاردها دلار پول حکومت آخوندی درایران ...میلیاردهادلار پول کشورهای عربی حوزه خلیج فارس ...میلیاردها دلار پول حکومت صدام حسین ...میلیاردها دلار پول حکومت قذافی و سودان و نیجریه و سودان در گنجینه اروپا ...نتیجه این خدمات های جهل و فرای تصور بی شعوروارانه کشورهای مسلمان نشین به اروپا چه بوده است که برای تشکر ازخدمات ارزنده شان کاریکاتور پیامبر اسلام را ترسیم می کنند ؟ یک معلم تاریخ را چه افکاری برآن می کند که به شاگردانش کاریکاتور پیامبر اسلام را نشان میدهد؟ ایشان یک فاشیست فرانسویی هستند !! درکدامین کشورهای مسلمانی کاریکاتور حضرت موسی و یا عیسی ترسیم شده است ؟!!! دین اسلام وکارنامه اش دراین چند قرن بر ضد حقوق بشر و ازادی و دگر اندیشی بوده است و جنایت های آنچانی برمردمان روا داشته است و قابل ترحم و بخشش نبوده ونیست ...ولی این موردها نباید به ابزار ضربه زدن و توهین فاشیسیت های اروپائی به مردمانی شود که همچنان به این دین واپسگر و ضدبشری اعتقاد دارند !!