ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هلند به فرزندان اعدامیان در اندونزی غرامت می‌پردازد

عدالت دیرهنگام: دولت هلند به فرزندان کسانی که در جنگ استقلال اندونزی به دست سربازان هلندی اعدام صحرایی شدند غرامت می‌پردازد، اما در حد ۵ هزار یورو

عدالت دیرهنگام: دولت هلند اعلام کرد که به فرزندان مردان اندونزیایی که ارتش هلند آن‌ها را در طی جنگ استقلال در اندونری در سال‌دهه ۱۹۴۰ اعدام صحرایی کرده غرامت می‌پردازد. به بازماندگان هر قربانی حدوداً پنج هزار یورو.

باندا نیرا ، مالوکو / اندونزی – در این مکان استعمار هلند ۴۰ برده جوان را به قتل رساند. (عکس: شاتراستاک)

در مارس سال جاری بر اساس حکم دادگاهی در هلند دولت آن کشور موظف به پرداخت غرامت به همسران و فرزندان مردانی شده بود که در جنگ استقلال اندونزی در فاصله بین سال ۱۹۴۶ تا ۱۹۴۷ در جنوب جزیره سولاوسی اعدام صحرایی شده بودند. تصمیم دولت هلند برای پرداخت غرامت به بازماندگان این جنایت جنگی بر اساس این حکم دادگاه است.

استف بلوک، وزیر خارجه و انک بیلفلد، وزیر دفاع هلند در طی نامه‌ای پارلمان را از تصمیم دولت آن کشور برای پرداخت غرامت به بازماندگان اعدامی‌ها آگاه کرد. دولت هلند در این نامه اعلام کرد که حکم دادگاه را می‌پذیرد و ساز و کاری برای پرداخت غرامت معادل پنج هزار یورو به بازماندگان در نظر می‌گیرد.

بر همین اساس فرزندان اعدامیان می‌بایست درخواست غرامت را به دولت هلند تسلیم و ثابت کنند که پدران آن‌ها اعدام شده‌اند. همچنین آن‌ها می‌بایست ثابت کنند که فرزند فرد اعدامی هستند.

بازماندگان قربانیان اعدام‌های صحرایی در جریان جنگ استقلال در اندونزی سال‌هاست که برای پذیرش این جنایت جنگی از سوی دولت هلند و دریافت غرامت کارزارهایی به راه انداخته‌اند.

در سال ۲۰۱۳ دولت هلند رسماً با انتشار بیانیه‌ای رسماً از جنایت جنگی در جریان جنگ استقلال اندونزی در سال ۱۹۴۵ پوزش خواست. هلند در سال ۱۹۴۹ استقلال اندونزی را به رسمیت شناخت.

پادشاه هلند، ویلهلم آلکساندر در مارس سال جاری رسماً از ملت اندونزی برای اعمال خشونت‌ها در جریان استعمار ۳۵۰ ساله آن کشور عذرخواهی کرد.

مقامات اندونزی اعلام کرده‌اند که در جنگ استقلال دست‌کم ۴۰ هزار نفر کشته شده‌اند. مورخان هلندی اما تعداد کشته‌شدگان را ۱۵۰۰ نفر اعلام کرده‌اند. بر اساس آمار رسمی ۸۴۰ نفر از میان این کشته‌شدگان اعدام صحرایی شده‌اند.

در سال ۱۹۶۸ برای نخستین بار دولت هلند وقوع «خشونت» در جریان جنگ استقلال اندونزی را پذیرفت اما در همان حال ادعا کرد که ارتش آن کشور برای مقابله با ترور و جنگ‌های چریکی ناگزیر به استفاده از خشونت بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.