ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو فرد و شش شرکت چینی در فهرست تحریم‌های آمریکا به خاطر رابطه با ایران

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد ایران از سازمان کشتی‌رانی برای حمل تسلیحات مورد نیاز خود استفاده می‌کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا دو فرد و شش شرکت چینی را به دلیل همکاری با شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران تحت تحریم قرار داد. وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد ایران از سازمان کشتی‌رانی برای حمل تسلیحات مورد نیاز خود استفاده می‌کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا (عکس: شاتر استاک)

وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه دوشنبه ۱۹ اکتبر/ ۲۸ مهر دو شخص حقیقی و شش شرکت خارجی را به دلیل نقض تحریم‌های دولت آمریکا علیه ایران از طریق همکاری با یک شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران تحت تحریم قرار داد. در بین افراد و نهاد‌هایی که وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم آن‌ها خبر داده است نام دو شهروند و چهار شرکت چینی و دو شرکت که در هنگ‌کنگ به ثبت رسیده‌اند به چشم می‌خورد.

شرکت کشتیرانی «ای‌سیل» در شانگهای از شرکت‌های وابسته به گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و «گروه ریچ هولدینگ» مستقر در شانگهای به همراه «ریچ شیپینگ لاینز» که امکان پهلو گرفتن کشتی‌های ایرانی در بندرهای چین را فراهم آورده‌اند و کشتیرانی «دیلایت»، کشتیرانی «گریسیوز»، کشتیرانی «نوبل» و کشتیرانی «سوپریم» و همچنین مدیرعامل و رئیس گروه ریچ هولدینگ در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفتند. دسترسی افراد و شرکت‌های یاد شده به دارایی‌های خود در ایالات متحده مسدود می‌شود و هیچ شهروند آمریکایی نیز حق انجام معامله با آنها را ندارد.

الیوت آبرامز، نماینده دولت آمریکا در امور ایران اعلام کرد که دولت ترامپ این ماه تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال خواهد کرد. آبرامز گفت:

«شاهد اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران در ماه جاری خواهید بود. این تحریم‌ها تا زمانی که ایران با ایالات متحده توافق کند پابرجا خواهند بود.»

وزیر خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران از سازمان کشتیرانی و شرکت‌های وابسته به آن برای حمل و نقل اسلحه و قطعات مورد نیاز برنامه موشکی خود استفاده می‌کند. مایک پمپئو گفت ایالات متحده از اختیارات داخلی خود برای جلوگیری از معاملات تسلیحاتی با ایران استفاده خواهد کرد.

یکشنبه گذشته، ۱۸ اکتبر/ ۲۷ مهر تحریم تسلیحاتی ایران لغو شد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اما روز ۳۱ شهریور اعلام کرد فرمان اجرایی جدیدی برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران و جلوگیری از انجام مبادلات تسلیحاتی با ایران صادر کرده است.

روز گذشته امیر حاتمی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود که ایران قصد صدور سلاح به سایر کشورها را دارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.