ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادخواهی پدر و مادر نوید افکاری: وحید و حبیب از ۱۳ و ۱۵ شهریور به انفرادی منتقل شده‌اند

پدر و مادر نوید، وحید و حبیب افکاری در نامه‌ای خطاب به قاضی ناظر زندان عادل‌آباد ضمن اعتراض به ادامه حبس دو فرزندشان در سلول انفرادی، خواستار پاسخگویی مقام‌های قضایی درباره ضرب و جرح، شکنجه و ممنوع‌الملاقات بودن فرزندانشان شدند.

حسین افکاری و بهیه نامجو، پدر و مادر نوید، وحید و حبیب افکاری با انتشار نامه‌ای خطاب به قاضی ناظر زندان عادل‌آباد شیراز ضمن اعتراض به ادامه حبس دو فرزندشان در سلول انفرادی، خواستار پاسخ‌گویی مقام‌های قضایی درباره ضرب و شتم، شکنجه و ممنوع‌الملاقات بودن فرزندانشان شدند.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

در متن این نامه آمده است:

«آقای هاشمی، قاضی ناظر بر زندان عادل‌آباد شیراز،
فرزندانم نوید، وحید و حبیب افکاری در تاریخ ۱۳ و ۱۵ شهریور ۹۹ با ضرب و شتم به انفرادی منتقل شدند. به همین دلیل خواستار رسیدگی به شکایت خود شدند و همچنین خانواده نیز خواستار رسیدگی به ضرب و شتم و شکنجه آنها توسط علی خادم‌الحسینی و گارد زندان شد. پس از آن پزشکی قانونی با مراجعه به زندان، جراحات و صدمات وارده به فرزندانم را ثبت کرد که در مورد نوید ۱۷ مورد و در مورد وحید و حبیب حدود ۱۵ بوده است.»

والدین برادران افکاری در ادامه نامه خود نوشته‌اند که با وجود گذشت ۴۷ روز، هنوز هیچ اقدامی انجام نشده و دفتر رضایی دانا، ریاست زندان عادل‌آباد ادعا می‌کند شکایات توسط شخص او ثبت شده اما مرجع رسیدگی، تاریخ ثبت شکایت و شماره نامه را ارائه نمی‌دهد.

حسین افکاری و بهیه نامجو در بخش دیگری از نامه خود تأکید کرده‌اند فرزندانشان «بعد از ضرب و شتم»، همچنان در انفرادی نگهداری می‌شوند.

این دو خطاب به قاضی ناظر بر زندان عادل‌آباد شیراز نوشته‌اند:

«اگر تصمیم گیرنده شما هستید، علاوه بر ارجاع فوری آنها به بند عمومی، دلایل تحمیل انفرادی و شرایط شکنجه آنها را توضیح دهید و اگر تصمیم گیرنده شما نبوده‌اید، مقامی که به شما دستور این اقدامات را داده معرفی کنید.»

نوید، وحید و حبیب افکاری سنگری به اتهام محاربه، قتل یک مأمور امنیتی که خبرگزاری میزان او را حسن ترکمان، کارمند [حراست] سازمان آب منطقه‌ای شیراز معرفی کرده و همچنین شرکت در اعتراضات مرداد ۹۷ در شیراز، به اعدام و حبس‌های طولانی‌مدت محکوم شدند.

طبق احکام صادر شده از سوی دادگاه انقلاب شیراز برای این سه برادر، نوید (فرشید) افکاری سنگری، متولد ۱۳۷۲، دو بار اعدام، شش سال و شش ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق، وحید افکاری سنگری، متولد ۱۳۶۴، ۵۴ سال و شش ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق و حبیب افکاری سنگری، متولد ۱۳۷۰، ۲۷ سال و سه ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شدند که با وجود اعتراض میلیون‌ها نفر از شهروندان ایرانی به احکام صادر شده علیه این سه برادر و همچنین با وجود درخواست چندین نهاد بین‌المللی، نوید افکاری در ۲۲ شهریور ماه امسال در زندان عادل آباد شیراز اعدام شد.

قوه قضاییه هرگز مدارک کافی در تأیید محکومیت او ارائه نکرد و تنها فیلمی از صداوسیمای جمهوری اسلامی پخش شد که مجموعه‌ای از ادعاها بود همراه با «اعترافات اجباری» نوید افکاری.

وحید و حبیب افکاری همچنان در سلول‌های انفرادی شیراز در حبس به‌ سر می‌برند.

پدر و مادر برادران افکاری اما در نامه اخیر خود از قاضی ناظر بر زندان عادل‌آباد شیراز خواسته‌اند در صورت ثبت شکایت آنها از مسئولان زندان برای شکنجه و اعمال فشار بر فرزندانشان، «مدارک مربوط به این شکایت» را تحویل دهند تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

  • بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.