ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شارمین میمندی‌نژاد، بنیانگذار «جمعیت امدادگر امام علی» با سپردن وثیقه آزاد شد

نیروهای امنیتی سپاه پاسداران شارمین میمندی‌نژاد را یکم تیرماه سال جاری به‌همراه دو تن از همکارانش بازداشت کرده بودند. دو همکار او از زندان آزاد شدند اما او همچنان در زندان اوین در بازداشت به سر می‌بُرد.

شارمین میمندی‌نژاد، مؤسس «جمعیت امدادگر امام علی» پس از گذراندن بیش از چهار ماه حبس با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

شارمین میمندی‌نژاد، بنیانگذار جمعیت امدادگر «امام علی» با سپردن وثیقه دو میلیارد تومانی ۶ آبان ۱۳۹۹ از زندان آزاد شد. عکس از هرانا

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شارمین میمندی‌نژاد، مؤسس جمعیت امداد دانشجویی امام علی با سپردن وثیقه دو میلیارد تومانی، سه‌شنبه ۶ آبان از زندان اوین آزاد شد.

او یکشنبه ۲۷ مهرماه، با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران به بند عمومی زندان اوین منتقل شده بود.

مأموران امنیتی سپاه پاسداران یکم تیرماه سال جاری، شارمین میمندی‌نژاد را به‌همراه مرتضی کی‌منش مسئول رسانه‌ای جمعیت امام علی و کتایون افرازه، از مسئولان این جمعیت بازداشت کردند. آن‌ها همچنین دفتر اصلی این جمعیت را در همان روز تعطیل و تمامی مدارک و دستگاه‌های موجود در دفتر را ضبط کردند.

مرتضی کی‌منش یکم مردادماه و کتایون افرازه، تیرماه با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند. قرار بازداشت شارمین میمندی‌نژاد اما شهریورماه امسال برای یک‌بار دیگر تمدید شده بود.

جمعیت امداد دانشجویی امام علی در سال ۱۳۷۸ تأسیس شده و یکی از برجسته‌ترین سازمان‌های جامعه مدنی ایران است که با بیش از ۱۰ هزار عضو داوطلب، فعالیت می‌کند.

فعالیت این سازمان مردم‌نهاد در زمینه آسیب‌های اجتماعی از جمله فقر، کودک-مجرمان در صف اعدام، کودکان کار و اعتیاد در بین کودکان است. این سازمان بیش از ۴۰ مرکز در محله‌های حاشیه ۲۰ استان ایران دارد و به بیش از شش هزار کودک و زن خدمات حمایتی در زمینه آموزش، سلامت، اشتغال و معیشت ارائه می‌کند.

میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل مردادماه امسال نسبت به فشارهای فزاینده دولت ایران علیه جمعیت امام علی و همچنین دستگیری مؤسس آن، هشدار داده بود.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته بود به جمعیت امام علی اجازه دهند به فعالیت‌های خود تحت ساختار کنونی ادامه دهد و به دخالت در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌های این سازمان مردم‌نهاد را متوقف کند خاتمه دهند. او همچنین خواستار آزادی فوری شارمین میمندی‌نژاد شده و گفته بود که بازداشت او در تعارض با قوانین بین‌المللی حقوق بشر است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اشکان

    آیا منتشر نکردن نظر عاری از حرف رکیک با، مثلاً، پاک کردن کامنت فیسبوکی تفاوتی دارد؟ شما ژورنالیست هستید. اشتباه تان را متذکر شدم که تکرار نکنید. --- زمانه: با تشکر از شما اصلاح شد.

  • حمید

    ازموده را چند بار دیگر باید ازمود؟ شارمین میمندی‌نژاد، بنیانگذار جمعیت امدادگر «امام علی» با سپردن وثیقه آزاد شد سعدی در گلستان » باب دوم در اخلاق درویشان میگوید: کاروانی در زمین یونان بزدند و نعمت بی قیاس ببردند. بازرگانان گریه و زاری کردند و خدا و پیمبر شفیع آوردند و فایده نبود: چو پیروز شد دزد تیره روان - چه غم دارد از گریه کاروان لقمان حکیم اندر آن کاروان بود. یکی گفتش از کاروانیان: مگر اینان را نصیحتی کنی و موعظه‌ای گویی تا طرفی از مال ما دست بدارند که دریغ باشد چندین نعمت که ضایع شود. گفت: دریغ کلمه حکمت با ایشان گفتن: آهنی را که موریانه بخورد - نتوان برد از او به صیقل زنگ با سیه دل چه سود گفتن وعظ - نرود میخ آهنین در سنگ همانا که جرم از طرف ماست: به روزگار سلامت شکستگان دریاب - که جبر خاطر مسکین بلا بگرداند چو سائل از تو به زاری طلب کند چیزی - بده وگرنه ستمگر به زور بستاند سعدی » گلستان » باب دوم در اخلاق درویشان تا وقتی که کمونیست های ما و فکل کراواتی های ما معتقد به پیشتازی و عدالت بخش بودن دین اسلام هستند وافرادی را هم بعنوان عدالتخواه معرفی میکنند از جمله (علی ابن ابوطالب و حسین ابن علی و .....) حال و روز ما بهتر از این نمیباشند. وقتی گلسرخی از عدالت اسلامی به کمونیست رسیده، نتیجه فاجعه بار ان پیرو خمینی شدن کیانوری و طبری و ربنا خواندن شجریان میشود و بعد از چهل سال ارمغان مرگ و تباهی ملک و ملت اگر کسی میخواهد فعالیت عام المنفعه ای انجام دهد باید اسمش هم بشود *(رقیه،علی،مهدی، زینب)* قربان برم خدا را یک بام و دو هوا را حضرات هنوزتاریخ اسلام را بدرستی نمی دانند و .........

  • اشکان

    جمعیت امام علی و یا نام کاملتر باید در علامت گفتاورد قرار گیرد، نه امام علی. --- زمانه: با تشکر از شما اصلاح شد.