ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«سعید جلیلی نزدیک‌ترین فرد به کرسی ریاست‌جمهوری است»

به روایت نقوی‌حسینی به رئیسی و قالیباف گفته شده نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری نشوند و سعید جلیلی گزینه اصلی اصول‌گرایان برای پاستور است.

سید حسن نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم و از چهره‌های اصول‌گرایان نزدیک به مصباح‌یزدی گفته که سعید جلیلی نزدیک‌ترین فرد به کرسی ریاست‌جمهوری است و احمدی‌نژاد رد صلاحیت می‌شود.

سعید جلیلی در کنار ابراهیم رئیسی. نقوی حسینی می‌گوید: به رئیسی گفته شده به مسئولیت خود ادامه بدهد و نامزد انتخابات ریاست جمهوری نشود.

انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ قرار است در خردادماه سال آینده برگزار شود. پیش از این نیز ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه و محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان دو گزینه اصلی اصول‌گرایان برای این انتخابات نام برده می‌شد. نقوی حسینی اما بدون بیان جزئیات گفته که شنیده است «استمزاجی صورت گرفته و در آن استمزاج گفته شده رئیسی و قالیباف به مسئولیت های فعلی خودشان ادامه دهند و وارد انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ نشوند».

او در باره اینکه این استمزاج از چه کسی صورت گرفته توضیحی نداده است.

نقوی حسینی که در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ از چهره‌های نزدیک به سعید جلیلی بود، او را با محمدعلی رجایی، نخست وزیر ایران که در شهریور ۱۳۶۰ کشته شد، مقایسه کرده و او را نزدیک‌ترین فرد به کرسی ریاست‌جمهوری دانسته است.

پیش از این اصول‌گرایان از محمود احمدی‌نژاد که از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ در مسند ریاست جمهوری قرار داشت به عنوان رجایی ثانی نام می‌بردند. او اما در دوره دوم ریاست جمهوری با رهبر جمهوری اسلامی و جریان‌های حامی دچار اختلاف شد و صلاحیتش برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ تائید نشد.

نقوی حسینی پیش‌بینی کرده شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هم  صلاحیت احمدی‌نژاد را تائید نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسنک

    مقام ریاست جمهوری در نظام جهنمی اسلامی تا به حال همواره توسط افرادی بی اصل و نسب, ضد انقلابی و بی اصول اشغال شده است. ضد انقلابی بی اصول و نسب پس از روحانی در این سمت و مقام نیز تفاوت چندانی با ضد انقلابیون سابق نخواهد داشت.

  • علیرضا نیکرو

    ریاست جمهور بعدی یک انقلابی اصولگراست

  • کارو

    درواقع از مدتها پیش بحث ریاست جمهوری سعید جلیلی در بین اصولگرایان مطرح بوده و به ویژه بازوی دانشجویی-جوانان آنان که تحت عنوان عدالتخواه فعالیت می کند در دانشگاه ها و در فضای مجازی وی را مطرح کرده بودند. این احتمال وجود دارد که کاندیداتوری یک نظامی در انتخابات صرفاً برای اعطای نقش "بد" به سعید جلیلی در برابر یک گزینۀ "بدتر" باشد که ایفای آن نقش را تنها یک نظامی است که می تواند به خوبی انجام دهد. مدتهاست که "تا 1400 با سعید جلیلی" گزینۀ اول خیلی ها بوده است.