ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زلزله در غرب ترکیه: ده‌ها ساختمان‌ در ازمیر ویران شد

این زلزله در عمق ۱۷ کیلومتری دریای اژه رخ داده و به‌غیر از ازمیر، تعدادی از ساختمان‌های مسکونی در شهرستان سیوری حصار هم آسیب جدی دیده است.

روز جمعه ۹ آبان/ ۳۰ اکتبر، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶,۶ در مقیاس ریشتر، ساعت ۱۴:۵۱ به وقت محلی، برخی از نقاط استان ازمیر در ترکیه را لرزاند؛ به‌نحوی که چندین ساختمان تجاری و مسکونی در شهر‌های ازمیر و سیوری حصار به‌کلی ویران شد.

تا لحظه تنظیم این گزارش، به گفته وزیر بهداشت ترکیه ۴ نفر کشته شده‌اند. ستاد مدیریت بحران حوادث طبیعی این کشور نیز مصدومیت حداقل ۱۲۰ نفر را تایید کرده است.

زلزله امروز به جز ازمیر در شش استان دیگر ترکیه هم احساس شد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ساعاتی پس از وقوع این زمین لرزه، با انتشار یک توئیت در حساب کاربری خود در توئیتر ضمن ابراز همدردی با خسارت دیدگان زلزله، اعلام کرد که دولت این کشور با تمامی امکانات موجود در کنار زلزله زدگان ایستاده است.

او در این توئیت نوشته: «از همه شهروندان ما که از زلزله ازمیر آسیب دیده‌اند حمایت می‌کنیم. با تمام امکانات کشور، در کنار شهروندان خود هستیم که از زلزله آسیب دیده‌اند. برای شروع کار تمامی سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه اقدامات لازم و مقتضی را آغاز کرده‌اند.»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

براساس اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌های داخلی در ترکیه، این زلزله در عمق ۱۷ کیلومتری دریای اژه رخ داده و به‌غیر از ازمیر، تعدادی از ساختمان‌های مسکونی در شهرستان سیوری حصار هم آسیب جدی دیده است.

به‌دنبال وقوع این زمین لرزه در ترکیه کشورهای آذربایجان، یونان و فرانسه برای امدادرسانی به آسیب دیدگان و ارسال کمک به ترکیه، اعلام آمادگی کرده‌اند.

به‌نوشته پایگاه خبری «سون دقیقه»، کمال الدین حیدروف، وزیر حوادث غیر مترقبه آذربایجان، ساعاتی پیش در یک تماس تلفنی به مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت که کشورش آماده ارائه هرگونه حمایتی از آسیب دیدگان زلزله امروز است.

همچنین نیکوس دندیاس وزیر امور خارجه یونان هم در یک تماس تلفنی با همتای خود در ترکیه ضمن اعلام پشتیبانی کشورش از شهروندان آسیب دیده از زلزله، ابراز امیدواری کرده که این بحران هرچه زودتر در ترکیه برطرف شود.

از سوی دیگر ژرار درمنن، وزیر کشور فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرده که دولت این کشور «در کنار شهروندان آسیب دیده از زلزله در ترکیه و یونان ایستاده‌ و در صورت نیاز، آماده ارسال کمک هستند.»

روزنامه حریت چاپ آنکارا به نقل از مقام‌های محلی در ازمیر تاکنون از کشته شدن دست‌کم چهار نفر و ۱۲ مصدوم در اثر وقوع زمین لرزه و ویرانی ساختمان‌ها خبر داده است.

این منبع همچنین به‌نقل از سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه نوشته که زلزله امروز به جز ازمیر در شش استان دیگر ترکیه هم احساس شده که بر اثر آن شماری از ساختمان‌ها ترک برداشته و خساراتی به اموال عمومی وارد شده است.

براساس گزارش‌ها، زلزله امروز در آتن، پایتخت یونان هم احساس شده است. همچنین رسانه‌های محلی یونان نوشته‌اند این زمین لرزه جزیره کرت در یونان را هم لرزانده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    پیام مظلوم عبدی به زلزله‌زدگان ازمیر مظلوم عبدی فرماندهی کل نیروهای سوریه دمکراتیک به مناسب رویداد زمین‌لرزه ازمیر پیامی را منتشر کرده و اظهار داشت: من امیدوارم خلق‌های ترکیه با اتحاد و همکاری مشترک، روزهای دردناک را بدون آسیب‌های جدی و سنگین پشت سر بگذارند. روز گذشته ساعت ۱۴ و ۵۱ دقیقه در منطقه سفرحصار از توابع ازمیر در ترکیه، زلزله‌ای با شدت ۶.۹ درجه در مقیاس ریشتر روی داد. در جریان این زمین‌لرزه شماری جان خود را از دست داده و مجروح شدند، همچنین بسیاری نیز زیر آوارهای زمین لرزه باقی مانده‌اند، تلاش‌ها برای نجات افرادی که زیر آوار مانده‌اند همچنان ادامه دارد. طبق اطلاعات بدست آمده از مرکز مدیریت سوانح و اورژانس AFAD، روز گذشته ساعت ۱۴ و ۵۱ دقیقه زمین لرزه‌ای با قدرت ۶.۹ درجه در مقیاس ریشتر و عمق ۱۷ کیلومتری زمین، روی داده است و تا کنون شمار فراوانی جان خود را از دست داده و حداقل ۴۷۵ نفر نیز مجروح شده‌اند. به همین مناسبت فرماندهی کل نیروهای سوریه دمکراتیک، مظلوم عبدی در حساب رسمی خود در شبکه‌های اجتماعی، تاثر خود را از چنین رویدادی نشان داده و با ارسال پیامی اظهار داشت: به نام خلقمان، از خداوند برای کسانی که در جریان این زمین‌لرزه جان خود را از دست داده‌اند طلب آمرزش می‌کنیم و برای مجروحان این حادثه آرزوی بهبودی داریم. بر این باوریم که خلق‌های ترکیه با اتحاد و همکاری مشترک، روزهای دردناک را بدون آسیب‌های جدی و سنگین پشت سر خواهند گذاشت.