ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار مین در هرات سه پلیس را کشت

انفجار یک مین در هرات جان سه پلیس را گرفت. تنها در ۵۰ روز گذشته در جریان حملات طالبان ۲۶۱ غیرنظامی کشته و ۶۰۳ غیرنظامی دیگر مجروح شدند.

انفجار مین در ولایت هرات جان سه پلیس را گرفت، دو تن دیگر زخمی شدند. یکی از مجروحان غیرنظامی است. از آغاز گفت‌وگوهای موسوم به «بین افغان» نهادهای امنیتی افغانستان یک هزار و ۹۵۹ حمله تهاجمی، ۲۷۳ انفجار مین و ۱۴ حمله انتحاری از سوی گروه طالبان را ثبت کرده است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

شبکه خبری «طلوع» یکشنبه ۱۱ آبان از انفجار یک مین در کنار پاسگاه منطقه پایان آب، حوزه یازدهم امنیتی هرات خبر داد. در جریان این بمب‌گذاری که به گفته عبدالاحد ولی‌زاده، سخن‌‌گوی فرماندهی پلیس هرات در داخل یک موتور سه چرخ جاگذاری شده بود، سه تن از ماموران پلیس کشته شدند. یک پلیس و یک غیرنظامی زخمی شدند.

طلوع به نقل از ساکنان این منطقه گزارش کرد: صدای انفجار  بسیار‌ نیرومند بوده‌است و ده‌ها خانۀ مسکونی و دکان‌های مردم، سخت آسیب دیده‌اند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده نگرفته است.

افغانستان در دو ماه گذشته، از زمانی که گفت‌وگوهای موسوم به «بین افغان» میان طالبان و حکومت آغاز شده شاهد افزایش چشمگیر خشونت بوده است.

براساس اعلام  طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله تنها در جریان یک هفته گذشته، گروه طالبان ۳۲۷ حمله تهاجمی به شمول ۵۰ انفجار مین و سه حمله انتحاری را سازمانده‌هی و اجرا کرده‌اند.

در جریان این حملات دست‌کم ۵۸ غیرنظامی کشته و ۱۵۳ تن دیگر زخمی شدند.

آرین به روزنامه ۸ صبح گفت:

 در نزدیک به دو ماه گذشته یک هزار و ۹۵۹ حمله تهاجمی، ۲۷۳ انفجار مین و ۱۴ حمله انتحاری از سوی گروه طالبان انجام شده است. در جریان این حملات تروریسی ۲۶۱ غیرنظامی کشته و ۶۰۳ غیرنظامی دیگر مجروح شدند.

وزارت داخله افغانستان شمار کشته شدگان عضو گروه طالبان در جریان درگیری‌های اخیر را ۵۱۷ تن اعلام کرد.

به گفته سخنگوی این وزارتخانه ۶۳۰ «جنگجوی طالب» مجروح و ۵۵ تن از اعضای این گروه اسیر شده‌اند.

طالبان اسفند ۱۳۹۸ با نمایندگان آمریکا توافقنامه موسوم به آوردن صلح به افغانستان را امضاء کرد. از شهریور امسال پس از چند مرتبه تعویق گفت‌وگو میان گروه طالبان و حکومت افغانستان آغاز شد اما به دلیل آنچه که زیاده‌خواهی طالبان عنوان می‌شود، ادامه پیدا نکرد.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.