ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازار لوازم خانگی راکد ماند

آنقدر قیمت‌ها بالا است که خریداران قدرت خرید خود را از دست دادند. به گفته نماینده شیراز کارخانه آزمایش به طویله گوسفندان تبدیل شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران رسماً اعلام کرد که بازار لوازم خانگی راکد است: آنقدر قیمت‌ها بالا است که خریداران قدرت خرید خود را از دست دادند و خرید و فروشی انجام نمی‌شود. در همان حال نماینده شیراز در مجلس به کنایه گفت کارخانه آزمایش به طویله گوسفندان تبدیل شده است.

نسبت به گذشته خریدار چندانی در بازار لوازم خانگی نمانده است. مغازه‌ها باز است اما همه آنها فروشنده نیستند. (عکس از آرشیو)
نسبت به گذشته خریدار چندانی در بازار لوازم خانگی نمانده است. مغازه‌ها باز است اما همه آنها فروشنده نیستند. (عکس از آرشیو)

اکبر پازوکی، رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) درباره وضعیت بازار لوازم خانگی گفت:

«بازار لوازم خانگی راکد است، آنقدر قیمت‌ها بالا است که خریداران قدرت خرید خود را از دست داده‌اند، از همین روی خرید و فروشی انجام نمی‌شود. در یک تا دو ماه گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش تقاضای خرید لوازم خانگی داشتیم.»

پازوکی با اشاره به افزایش آمار تعمیرات لوازم خانگی گفت:

«تمایل به خرید کالاهای دست دوم نیز بالا نرفته است اما تعمیرات دستگاه‌های خانگی در این مدت حداقل بین ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده است.»

در همان حال به گزارش «اعتماد» روز گذشته (یکشنبه) علیرضا پاک‌فطرت، نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت:

«در حال حاضر در حوزه انتخابی بنده کارخانه آزمایش که عمری را به تولید یخچال سپری کرد، امروز تعطیل و به طویله گوسفندان مبدل شده است.»

پاک‌فطرت در ادامه سخنانش از تعطیلی سایر کارخانه‌ها از جمله کارخانه‌های تولید تلفن و امور مخابراتی و کارخانه‌های نساجی خبر داد. به گفته این نماینده مجلس دولت‌ها در ایران گمان می‌بردند که تولید به صرفه نیست و بازار را قبل از تحریم بانکی و نفت ایران با اجناس چینی پر کردند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.